Pessoa SS Magic Relaxation Dee Bit with Copper Roller

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tyra_Tyra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-06 20:39

Pessoa SS Magic Relaxation Dee Bit with Copper Roller - the patented Magic System ™ bits do not collapse like ordinary bits, they combine the flexibility of a jointed mouth with the control of a straight bar mouthpiece. The curved shape comfortably follows the natural contours of the horse's mouth without hurting the bars. It evenly distributes pressure on the tongue and encourages swallowing and relaxation of the jaw to produce a softer, more relaxed mouth.

Wie heeft hier ervaring mee?
Hieronder een paar plaatjes..

Afbeelding

Afbeelding

Gimli_

Re: Pessoa SS Magic Relaxation Dee Bit with Copper Roller

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 21:15

Nooit van gehoord, zou er inderdaad ook wel wat over willen weten.
Vraag me alleen af óf dit bit wel zo naar de paardenmond gevormd is, met dat opstaande tussenstuk.

Tyra_Tyra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-06 22:58

Het schijnt dat dat erg meegeeft en dat het dus een heel soepel bitje is..maar zodra je er druk op uitoefend het een stang word.
Ik rij een 5-jarige met een hele moeilijke mond en dit werd me geadviseerd..maar het stang verhaal maakt me een beetje huiverig...vandaar dat ik naar ook gebruikers ervaringen en verdere informatie vraag..Is een stang echt heel ingrijpend?

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 08:07

Nou, als bij wat druk de tong in de knel komt is het maar een klein hokje waar het dan in moet, lijkt mij niet bepaald prettig.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 11:19

Tyra_Tyra schreef:
Het schijnt dat dat erg meegeeft en dat het dus een heel soepel bitje is..maar zodra je er druk op uitoefend het een stang word.
Ik rij een 5-jarige met een hele moeilijke mond en dit werd me geadviseerd..maar het stang verhaal maakt me een beetje huiverig...vandaar dat ik naar ook gebruikers ervaringen en verdere informatie vraag..Is een stang echt heel ingrijpend?

ik vind dat de hoekjes die op de tong komen er pijnlijk uitzien, meestal zijn die breder en afgerond. dit bit heeft zowiezo geen stangwerking, want er zitten geen scharen aan. bovendien zal het niet op slot gaan wanneer er druk wordt uitgeoefend. ik denk dat je een ongebroken bit bedoelt. vaak is een ongebroken bit nog fijner voor een paard dan een enkel gebroken, ivm notenkraker werking. persoonlijk zou ik dit bit niet gebruiken bij een jong paard, maar liever ook niet bij een ervaren paard. ik vind de scherpe hoek van het tussenstukje er een beetje eng uitzien. het koper is wel fijn.

een ongebroken bit is zeker niet ingrijpend, zolang het past bij de anatomie van de mond van je paard, en de ringen rond zijn. dus geen scharen. ik rij zelf ook ongebroken, mijn paard heeft een smalle onderkaak tov de bovenkaak, en een enkel gebroken bit doet hem dus pijn. ik wil ook nog een dubbelgebroken proberen, maar in principe gaat dit ook hartstikke goed. de storende factor van het enkel gebroken mondstuk is weg in ieder geval. in tegenstelling tot wat veel mensen denken is een ongebroken mondstuk helemaal niet per definitie scherper. ik rij nl ook veel bitloos, en heb dus helemaal geen scherp bit nodig voor mijn paard. ik merk gewoon dat een ongebroken mondstuk hem beter past, en fijner zit.

Tyra_Tyra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-06 17:54

Ik heb hem in de hand gehad en bij druk erop word het wel degelijk een stang, hij is verder erg beweegbaar maar alleen niet naar achteren...
hoe weet ik of dit een geschikt bit is voor mijn paard? De aankoopprijs is namelijk niet niks..79 euro..

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 18:40

Ik vind het hele stang-verhaal eromheen eigenlijk al niet meer boeien als ik het plaatje van het bit zelf zie....dan heb ik al totaal geen behoefte meer om hem in een paard te hangen. Gemeen scherp hoekje is het , lijkt me niet bepaald fijn voor een paard om dat op de tong te hebben. Poortje bovenin is naar mening te scherp-hoekig en te smal. Als de hele tong er netjes in kon vallen en de hoeken veel minder scherp waren dan , op de lagen , dan is het al een heel ander gezicht. Maar ik zie geen enkele reden om een paard met dit bit te gaan pesten....

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 19:23

veel te hoekig en veel te veel tierelantijnen. Ook lijkt het mij dat de druk op de tong vanwege het "niet zo anatomisch bekeken ontwerp" niet prettig zal aanvoelen... ik zal het er nooit in hangen iig

Krijtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 23:52

Alle pessoabitten met het "Magic System" worden stang als er druk op komt Knipoog

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 00:08

Alina schreef:
Alle pessoabitten met het "Magic System" worden stang als er druk op komt Knipoog

aha, er zit dus een systeem voor in, dat wist ik niet. desalniettemin zou ik mijn paard niet met dit bit rijden, zoals gezegd, door de scherpe hoeken van het middenstuk. bovendien is het middenstuk erg smal, ik denk niet dat de tong daar lekker tussen past, dus die wordt ana de zijkanten verpletterd. ik zou toch kijken naar een wat simpeler bit. hoe eenvoudiger het kan, hoe beter.