Dressuur zadel opties, hoge schoft.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Re: Dressuur zadel opties, hoge schoft.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 11:38

in de middenklasse sollibel atlanta
welke ook zeer geschikt is is de status kunststof
kweet niet wie nieuwe sommers verhandeld heb wel een 2e hands liggen (vzh helaas geen dressuur )

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Re: Dressuur zadel opties, hoge schoft.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 12:45

Ik zal eens informeren waar de handelaren/ruitersportzaken overal zitten die Sommer verkopen.

jacco_h

Berichten: 356
Geregistreerd: 07-05-06
Woonplaats: Krimpen aan den IJssel

Re: Dressuur zadel opties, hoge schoft.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 15:22

branco schreef:
ik heb een euroriding jade. helemaal geweldig! heel veel ruimte voor zijn hoge schoft en een hele lekkere stevige zit


ik kreeg bij drunens ruiterhuis juist te horen dat dit zadel waarschijnlijk niet zou passen op een paard met hoge schoft.

samoth
Berichten: 4686
Geregistreerd: 18-06-04

Re: Dressuur zadel opties, hoge schoft.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 16:57

ik heb ook een paard met gigantisch hoge schoft en ik rij met een Knicht Rider Colonel Dressage.
Deze zadel heeft een diepe zit en dikke kniewrongen. Deze zadel kost rond 750 euro.

haantje7
Berichten: 218
Geregistreerd: 17-08-04
Woonplaats: purmerend

Re: Dressuur zadel opties, hoge schoft.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 22:33

Ik kon maar twee kanten op Daaleman of Hulsebos.
Ik heb nu een Hulsebos.
Samen met de singel van Hulsebos en nu vind hij het ook niet meer erg als de singel vast gaat.

Cupcake

Berichten: 210
Geregistreerd: 26-06-06

Re: Dressuur zadel opties, hoge schoft.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 22:42

Ik kon kiezen uit drie zadels voor mijn Paard. Zij heeft namelijk ook een redelijk hoge schoft.
het was of de Ainshly (of zo iets Knipoog ) De KN Allegro o de Anky.
Uiteindelijk is het de Anky geworden, want die ligt gewoon helemaal super. Tis ook niet zo'n super duur zadel.

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Re: Dressuur zadel opties, hoge schoft.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 10:14

jacco_h schreef:
Alane schreef:
sommer novelle Tong uitsteken speciaal voor paarden die weinig bespierd zijn achter de schouder..... www.sommer-sattel.de


ik kon nergens op de site dealers vinden, waar zijn die te verkrijgen?


Ik heb bericht van Sommer:

Citaat:
bitte wenden Sie sich an:

Ewald Pas
Meilag 16
1606 MC Venhuizen
M: 06-54683821

Mit freundlichen Grüßen
Sabine Leis
Theo Sommer GmbH
Sattlerwarenfabrik

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Re: Dressuur zadel opties, hoge schoft.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 10:23

Taj wat is niet te hoge prijsklasse?. Iedereen kan wel stubben, hulsebos en kn roepen maar die zijn toch best prijzig?.

Ik heb voor beide paarden een Kentaur bevallen super. Prijs is rond 800 euro (compleet).

Leys heeft een hoge droge schoft en heb daarvoor een artemis met een uitgesneden boom special voor paarden met een hoge schoft. Op Urban een Penloppe met platte boom voor paarden met weinig tot geen schoft.

Kwaliteit van het leer is super doe en poets er weinig aan en zien er perfect uit.

Zadelmarkt zadels heb ik de ervaring dat ze de eerste maanden prima liggen en dan opeens is het flut en kan je hem weggooien. Zonde van je geld.

Succes met zoeken maar idd laat wat zadelmakers komen dan weet je meer.

jolijneke
Berichten: 75
Geregistreerd: 23-02-06

Re: Dressuur zadel opties, hoge schoft.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 10:31

ik heb een kiefer lech profi
heerlijk zadel, past op bijna alle paarden. ik rijd er ook een pard mee want een enorm hoge schoft heeft, maar heel smal is. was ongeveer €1100,- maar ik denk dat als je echt een goed zadel wilt, dat je niet onder de 800 moet gaan zoeken. zeker niet met een paard met een moeilijke en/of slechte rug. een goed passend zadel kan je uiteindelijk wel een hoop problemen schelen.

Takkel

Berichten: 637
Geregistreerd: 30-03-06
Woonplaats: Welsum

Re: Dressuur zadel opties, hoge schoft.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 10:55

Ik heb een Wintec Pro met gele boom, en bevalt me zeer goed. Licht op de rug, makkelijk in onderhoud... Lachen

Naambordje

Berichten: 2255
Geregistreerd: 17-02-06

Re: Dressuur zadel opties, hoge schoft.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 10:57

K heb Kieffer Lusitano.. speciaal ontworpen voor diegene vóór mij! Hijs dus 2e hands, maar totaal niet te zien.. echt een heel apart zadel.. zal er even een foto van maken! Nog nooit zo'n zadel gezien.. Maar ow, wat zou ik toch moeten als ie kapot ging ofzo? Kan er echt niet zonder..

gebruiker002
Berichten: 4620
Geregistreerd: 15-02-02

Re: Dressuur zadel opties, hoge schoft.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 10:59

mijn paard heeft ook een hoge schoft en hier heb ik een hulsebos wb3 op liggen.

ligt perfect en zit perfect

trisca

Berichten: 5744
Geregistreerd: 29-09-04
Woonplaats: Nieuw Roden

Re: Dressuur zadel opties, hoge schoft.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 11:03

ik hou dit topic even in de gaten voor het geval dat.. Alle genoemde zadels lagen bij mijn paard op de schoft. Hulsebos is op moment zadel nummer 2 aan het maken voor mijn paard. Ze geven tie dat ze bij het eerste zadel het probleem onderschat hadden.
Half september weet ik meer.

Ik zou eerder voor iets goeds gaan dat voor iets goedkoops. Je bent zo je paard voor langere tijd kwijt als iets niet past. Ga in iedergeval naar een goede zadelmaker. Vooral het zakken van het zadel op de achterkant van de schoft wordt vaak over het hoofd gezien..

succes

Demini
Berichten: 2237
Geregistreerd: 21-06-05

Re: Dressuur zadel opties, hoge schoft.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 13:25

het blijft een feit dat een hoge smalle schoft erg vervelend is.
Heb een jaar gewacht op een op maat gemaakte Passier, die rechtstreeks bij de fabriek besteld was en op een andere manier gemaakt werd zodat hij passend zou zijn, maar toen ik er 3 keer mee gereden had was hij alweer te ruim geworden en het zadel zat heeeel anders dan Passier normaal zit en ik kon zelf niet in balans blijven zitten wat voor het paard in kwestie nog slechter was aangezien hij weer op mocht bouwen na een rugblessure.
Bij toeval een Hulsebos WB3 van een vriendin erop gelegd en ja hoor, die lag perfect gewoon! Heb 2 kundige zadelmakers laten beoordelen en hij lag echt prima, onvoorstelbaar gewoon (een jaar voorniks gewacht en de oplossing lag voor de deur!)
Hij zit ook echt heerlijk en de dierenarts snapte niet dat mijn paard zooo snel weer vooruit was gegaan en die zei dat het zadel daar ook aan mee geholpen had.
Ik ben er dus erg tevreden over!
Heb overigens wel gehoord (toen ik eerst een nieuwe Hulsebos wilde bestellen) dat het vaak wel lang duurt voordat je hem eindelijk binnen hebt!

branco
Berichten: 877
Geregistreerd: 28-12-04

Re: Dressuur zadel opties, hoge schoft.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 21:17

jacco_h schreef:
branco schreef:
ik heb een euroriding jade. helemaal geweldig! heel veel ruimte voor zijn hoge schoft en een hele lekkere stevige zit


ik kreeg bij drunens ruiterhuis juist te horen dat dit zadel waarschijnlijk niet zou passen op een paard met hoge schoft.


oh dat is vreemd. Ik heb juist bij dit zadel erg veel ruimte over bij zijn schoft.
ook mijn zadelmaker vond, na nog minstens 15 andere zadels erop gelegd te hebben, deze ook veruit het beste liggen. dit is wel een oud model van euroriding. misschien dat de nieuwe "jade" iets anders is?

merrieveulen

Berichten: 13889
Geregistreerd: 24-11-04
Woonplaats: Zwolle

Re: Dressuur zadel opties, hoge schoft.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 22:51

branco schreef:
jacco_h schreef:


ik kreeg bij drunens ruiterhuis juist te horen dat dit zadel waarschijnlijk niet zou passen op een paard met hoge schoft.


oh dat is vreemd. Ik heb juist bij dit zadel erg veel ruimte over bij zijn schoft.
ook mijn zadelmaker vond, na nog minstens 15 andere zadels erop gelegd te hebben, deze ook veruit het beste liggen. dit is wel een oud model van euroriding. misschien dat de nieuwe "jade" iets anders is?


hou er ook rekening mee dat de schouderbreedte veel verschil zal maken. bij smalle schouders zakt een zadel er zowiezo sneller overheen, waardoor het zadel lager zal komen te liggen, en dus op de schoft kan komen.

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Re: Dressuur zadel opties, hoge schoft.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 23:21

passend zadel... dat is het sleutel woord, en dat passen kan merk gebonden zijn. Het schijnt, met de nadruk op schijnt, dat barnsby bij dezelfde inchmaat kortere zadels heeft, dus weer handig voor paarden met een kortere rug.
En zo kan ik me dan voorstellen dat een ander merk ruimer valt door bijv, dunnere kussens of juist nauwer. Zou 1 merk altijd passen en perfect zijn kon de rest de deur wel sluiten en zou iedereen de beste kiezen die het minste kost Haha!

Yell
Berichten: 13761
Geregistreerd: 07-10-04
Woonplaats: het noorden

Re: Dressuur zadel opties, hoge schoft.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 09:45

holly schreef:
Paard met hoge schoft, iets holle rug, zadel met diepe zit, stevige beenligging,...
Welke opties qua dressuurzadels zijn er dan in een niet al te hoge prijsklasse?

Mag ik vragen waarom jij een diepe zit prettig vind? Bloos

San

Berichten: 13265
Geregistreerd: 09-02-05
Woonplaats: Ouddorp

Re: Dressuur zadel opties, hoge schoft.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 13:24

Ik heb een paard met een hoge, smalle en lag doorlopende schoft en heb nu een WOW zadel met flair systeem. Ideaal voor zijn rug en hij begint echt weer schoftspieren te krijgen! Je hebt alleen geen diepe zit en de wrong is verwisselbaar dus hier kan je zoveel wrong indoen als je wilt. Het zadel is close contact vanwege een enkelvoudig zweetblad dus je hebt optimaal contact met je paard.

Duhelo

Berichten: 28595
Geregistreerd: 29-05-03

Re: Dressuur zadel opties, hoge schoft.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 13:53

Duhelo schreef:
kom je in zon geval niet altijd uit bij een zadel met diepe zit? of is dit niet afhankelijk van de rug?

arianna

Berichten: 40
Geregistreerd: 05-09-08
Woonplaats: Sliedrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 12:49

Bij mijn paard heeft ook vreselijk moeilijk zadel past, hij heeft hoge schoft en vrij groot paard.

Eindelijk ik heb goeie zadel gevonden voor hoge schoft past prima!

dressuurzadel merk Ideal.

Als dit kopen dan moet je vragen extra bijvullen wol voor hoge schoft. Dan past ie goed! echt serieus!

Whisperke

Berichten: 3362
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Thorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 13:03

Ik denk dat je beter je een zadelmaker kunt bellen... En vragen wat hij er heeft liggen.. Ik denk dat je beter kunt kiezen voor een 2de hands zadel. En dan heb je niet de hoge kosten van een nieuw zadel. Daarnaast zijn de A merken en sommige B merken ook nog goed te verstellen naar jou paard zijn rug.. Ik zelf zou kiezen dan voor een kieffer, KN, euroriding, Rossner, Prestige etc. (allemaal zadels die geschikt zijn voor paarden met een hoge schoft) Voor een 500-600 euro heb je dan ook een mooi zadel. Bij een zadelmaker heb je ook de mogelijkheid om meerdere zadels uit te proberen, een die voor jou goed zit maar ook goed ligt voor je paard...

Casarell

Berichten: 9605
Geregistreerd: 15-02-06
Woonplaats: Drunen

Re: Dressuur zadel opties, hoge schoft.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 13:10

Ik heb op ongeveer zo'n zelfde rug een Rossner gehad, en die lag echt super! Daarnaast vond ik het ook een erg fijn zadel om mee te rijden.. niet te vlak en niet te diep/gedwongen, precies er tussen in..

aslo

Berichten: 5220
Geregistreerd: 06-04-08

Re: Dressuur zadel opties, hoge schoft.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 14:09

Er zijn zoveel zadels geschikt voor paarden met hoge schoft. Gewoon uit proberen mbv een goede zadelmaker/-passer. Want er komt meer bij kijken dan dat alleen (vorm zweetbladen, singel stoten aanzet, vorm boom, kussens, breedte tussen de kussens etc).

Schangah

Berichten: 2748
Geregistreerd: 28-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 21:11

Gewoon een goede zadelmaker of MSFC laten komen. Het zadel moet goed passen op je paard en mocht je de luxe hebben dat er meerdere merken op je paard passen pas dan wordt je voorkeur voor een merk pas belangrijk!