Ervaring met Harry's Horse® Easystift ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Zeebries

Ervaring met Harry's Horse® Easystift ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-06 21:48

www.harryshorse.nl
Afbeelding
Harry's Horse® Easystift.
EASYSTIFT is een gepatenteerd produkt dat is ontstaan door de behoefte om het welbekende probleem van verstopte en/of beschadigde stiftgaten eindelijk eens op te lossen.
Nu zijn er produkten op de markt die zeggen de oplossing te hebben, maar ze zijn niet sterk genoeg, of blijven niet zitten, of steken uit en ga maar door.
EASYSTIFT is dé oplossing!!!!

•Door de conische vorm draait EASYSTIFT zich vast in het ijzer en hierdoor ontstaat er dus geen druk op de hoef van het paard. Het voordeel is dat je het ijzer nooit van de hoef af kunt wrikken door te enthousiast doordraaien!
•De stiftgaten worden altijd verzonken in het ijzer en daardoor valt EASYSTIFT nog dieper in de stiftgaten zodat er nog minder slijtage zal zijn!
•EASYSTIFT is gemaakt van ±90% roestvrij staal en 10% ijzer.
Door deze samenstelling zal EASYSTIFT door weersomstandigheden niet gaan roesten en dus ook niet vast gaan zitten in het ijzer!
•Om het indraaien nog verder te vergemakkelijken hebben we EASYSTIFT (qua legering) zo aangepast dat het door een magnetische schroevendraaier kan worden aangepakt, dit is niet alleen handig voor het indraaien maar zorgt er ook voor dat je ze niet verliest!

Heeft er iemand hier ervaring mee?

Inca

Re: Ervaring met Harry's Horse® Easystift ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 23:39

Haha, ik heb hier een enmalige ervaring mee. Klonk ideaal, was het absoluut niet.
De schroefjes waren vast gaan zitten in de schroefdraad en ik kreeg ze er dus met geen mogelijkheid meer uit. Ik kan je ze dus echt niet aanraden.

Zeebries

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-06 07:34

Ok,bedankt Inca. Ik veronderstel dat jij niet de enige bent met deze ervaringen?
Gebruik jij dan ook gewoon watten en olie of van die schuimrubberen nopjes om de gaten proper te houden?

ACSM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 20:42

Drama dingen.... Je moet ze niet te lang laten zitten, want dan krijg je ze er never nooit meer uit!!!! Eigenlijk niet aan beginnen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 20:42

Komt misschien door het ijzer-aandeel , dat het gewoonweg vastroest in het ijzer....?

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 20:45

Ik heb ze ook 1x gebruikt, wat een drama!!!
Mn broer heeft ze met alle kracht er weer uit gekregen....
Ik hou het nu maar bij zwarte dopjes.

Solitair

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 21:22

ik had ze dus ook. ik had ze 2 weken op concour zitten. we wouden de proppen in gaan draaien. ik wil die dopjes er uitdraaien. maar we waren een half uur nodig om die dopjes dr uit te draaien. ze waren helemaal vastgeroest.

Mucchio

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 21:28

Niet doen !! ( beetje overdreven Tong uitsteken)
Maar je krijgt ze er echt niet meer uit .
Ik raad je je het niet aan.

Zeebries

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-06 22:27

Ok, ik weet genoeg Tong uitsteken , bedankt!
Ik gebruik nu watten met olie,dat gaat prima, maar heeft iemand betere (gemakkelijkere) oplossingen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 23:09

Ik heb nooit wat in die gaten gedaan. Gewoon even schoonmaken als je de kalkoenen in wilt doen werkt ook.

Zeebries

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-06 06:15

Nja,dat gaat minder. De schroefdraden zijn dan vaak vuil en gisteren zat er zelfs een steentje in het schroefgat.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 16:29

Ik doe eigenlijk nooit iets in de gaten. Op de dag van/voor de wedstrijd maak ik ze goed schoon met en soort priem, krijg ik tot nog toe elke steen mee uit het gat. En dan met een borsteltje en als het lang geleden is dat ik wedstrijd heb gehad of dat de gaten erin zijn gezet, tap ik ze en dan draai ik op de wedstrijd de stiften erin.

Solitair

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 13:54

een andere optie is een 'vervoerprop' deze kun je voor de wedstrijd thuis er in zetten. hij steekt iets uit het hoefijzer maar is veder gewoon plat. ze hebben achter dus een halve centimeter 'ophoging'. deze kunnen niet vast gaan zitten omdat je ze met een speciale sleutel er uit moet halen. ik kan er binnenkort wel is een foto van maken.
wat ook helpt is je proppen een dagje in babyolie of ander soort vettig iets te laten liggen(moet je natuurlijk wel roestvrijstaal hebben) en de propgaten in de ijzers ook regelmatig vetten. hierdoor draai je ze er sneller in.
gebruik nooit een tap voor het schoonmaken van de gaten. als een paard zomaar z'n voet neer zet staat hij op de tap.

harnessmaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 15:33

Is het niet de vulling die niet kan roesten maar het ijzer zelf dat roest...
Wil het werken zoals op de verpakking staat dan zou het ijzer van hetzelfde materiaal moeten zijn... efkes nadenken en je weet dat het eigenlijk niet kan werken!