Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
cle0o_o0 schreef:1.leg de bandage op het been en begin met afrollen naar achteren toe, zorg dat je erin kijkt.
2. Draai de bandage 1-2 keer om het bovenstje flapje heen waar je dus mee begonnen bent.
3.Laat nu steeds twee á drie cm over en trek steeds een klein beetje aan, zodat je dus niet gewoon als een warme deken erom heen legt.
4. aan de onderkant van het been net onder het sokje (dat puntje ben de naam kwijt) en zorg ervoor dat het vooral hier niet te los zit, dit is zeg maar de klem.
5. werk weer terug naar boven en trek ze weer op de zelfde manier aan als naar beneden maar nu met iets grotere ruimte ertussen 3-4 cm anders kom je niet uit.
6. zorg dat het klittenband bovenaan eindigd.
Zo doe ik het altijd en nog nooit problemen gehad.
Gebruik trouwens geen elastische als 'beginner'
Armaris schreef:Ipv je zitten verneukelen aan het begrijpen van de antwoorden raad ik je aan bij een ervaren persoon eens te gaan kijken!
Ook al zegt iedereen zo en zo moet je het doen,het beste is het te zien in praktijk!
dierfysio schreef:bandageren leer je alleen door kijken naar een zeer ervaren iemand, die het correct doet. dan oefenen, oefenen, oefenen en steeds laten checken wat je doet.
je kunt er onbedoeld een hoop kwaad mee doen als je ze verkeerd omdoet. dus ga bij iemand 'in de leer' ipv het hier op forum of uit 'n boekje te leren.
succes!
cle0o_o0 schreef:4. aan de onderkant van het been net onder het sokje (dat puntje ben de naam kwijt) en zorg ervoor dat het vooral hier niet te los zit, dit is zeg maar de klem.
ja ik ook zoCitaat:Ik bandageer bij de kogel schuin naar achter, net boven de spoor en dan weer schuin omhoog. Ik neem dus half de kogel mee...
Lalidan schreef:Beetje off topic, maar waarom wil je eigenlijk bandageren???
Zoals hiervoor ook al gezegd is, kan het je paard behoorlijk schade en doet het eigenlijk niks extra's voor je paard....
Voor het rijden gewoon lekker peesbeschermers (of nog liever: helemaal niks!! tenmisnte, als je paard niet aantikt natuurlijk) en eventueel voor op de trailer: trnasportbeschermers. Weet je bijna altijd zeker dat het goed is, als je de goede maat hebt!!