Is duitsland goedkoper kwa paardenspullen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

moonsparkle

Is duitsland goedkoper kwa paardenspullen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-06 07:52

Mijn ouders gaan volgende week naar Duitsland en zouden daar gaan kijken voor spullen voor mijn paard omdat ze denken dat het daar goedkoper is.
Volgens mij is het even duur, dan zou ik de spullen beter gewoon hier kunnen kopen zodat ik ze ook sneller kan ruilen.
Ik heb het geprobeerd op te zoeken op internet maar mijn Duits is mega slecht waardoor ik er niet echt uitkwam.
Dus iemand enig idee?

Alane

Re: Is duitsland goedkoper kwa paardenspullen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 08:42

Sommige dingen zijn er inderdaad goedkoper.
als ik het hier vergelijk dan kosten bijv. in Duitsland eskadron bandages 19.95 en hier 24,95, eskadron dekje 24.00 euro in duitsland hier 29.00 euro.
Maar er zijn ook internet winkels die weer duurder zijn.. het is gewoon uitzoeken en vergeet dan bijv. eventuele verzendkosten niet. Haha!

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 11:25

Ja precies Ja Wij zijn welleens naar een grote paardenwinkel vlakbij Kleve geweest waar alles veel goedkoper was! Maar het verschilt wel per winkel en de verzendkosten idd Lachen

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 11:27

de meeste merken, zoals eskadron en volgens mij ook pikeur, euroriding etc zijn duitse merken...
daarom zijn die in Duitsland goedkoper, je hebt er immers minder vervoers/verzend kosten aan.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-06 07:31

Bedankt voor de reactie, maar ik bedenk me opeens dat het toch handiger is om spullen in nl aan te schaffen aangezien het dan makkelijk is om te ruilen als het niet goed is.

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 08:47

Liezel1 schreef:
de meeste merken, zoals eskadron en volgens mij ook pikeur, euroriding etc zijn duitse merken...
daarom zijn die in Duitsland goedkoper, je hebt er immers minder vervoers/verzend kosten aan.

Euroriding is Engels...

Verder is HKM Duits, dat is daar ook goedkoper, behalve als je het op de site www.paardenshop.nl besteld. Die houden gewoon de HKM adviesprijzen aan.

ZesiramJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 08:52

Euroriding is toch duits, tenminste heb een zadel van euroriding gezien en daar stond iets van ' made in Deutschland ' ofzo in . In ieder geval dacht ik toen dat het een Duits merk was ( eerst dacht ik nl. ook Engels ).

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 09:26

Ik dacht ook altijd dat euroriding duits was.

De prijzen die paardcenshop hanteerd worden hier in de buurt ook door de 'gewone'ruitersportzaken gehanteerd, paardenshop verzend de spullen zonder verzendkosten te berekenen en dat scheelt toch aanzienlijk (tenminste de laatste keer dat ik op hun site was werd alles verstuurd zonder verzendkosten)

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 09:37

Denk inderdaad dat jullie gelijk hebben. (heb even gezocht op internet) Dan snap ik alleen niet dat toen mijn zadel besteld moest worden, ze zeiden dat hij uit Engeland moest komen...

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 10:06

Mischien verkeerd begrepen en ging je er zelf vanuit dat het engels was vanwege de naam... of een verkoper die abuis was.
Eigenlijk heeft de verkoper wel gelijk het is een engels zadel, alleen in duitsland gemaakt Clown

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 12:52

Liezel1 schreef:

Ja Volgensmij klopt dat wel. Lachen

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 12:59

en de tussenhandel/importeur die wil ook graag wat verdienen Haha!