Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
germie schreef:Wat kost het laten inbouwen van het Flairsysteem ong.?
Ik heb mij in zowel Cair als Flair verdiept en ik heb bij een zaak de lege Flairkussens gezien en gevoeld. Alleen, het inbouwen is nogal duur: 500 euro moest het kosten. Ik schrok hier behoorlijk van. Neem je de nieuwprijs van de Zaldi New Kent (859 euro) en tel daar dan 500 euro bij op en je zit op de prijs van een stubben.
Wat zijn de normale prijzen voor het inbouwen van Flair in een bestaand zadel? En is het het geld waard? Is het verstandig om een Zaldi New Kent om te laten bouwen?
Hoe je inderdaad nooit meer bij te vullen, hooguit wat lucht bij te laten pompen? Is het duurzamer dan wol?
harnessmaker schreef:Neem je de nieuwprijs van de Zaldi New Kent (859 euro) en tel daar dan 500 euro bij op en je zit op de prijs van een stubben.
Uit deze opmerking maak ik op dat je een zaldi minder vind dan een stübben maar dan zit je er helemaal naast.
De kwaliteit is zeker niet minder alleen de prijs is aanzienlijk lager.
Dit mede omdat je niet ook nog voor de naam betaald
ranna schreef:Heb de mijne pas, incl. paard, na laten kijken. Hij moest voor ietsje opgevuld worden en dat gebeurde met wol. Toen ik het zadel weer kwam halen zei de vrouw dat het zadel gevuld was met pulp. Gebeurde met heel veel zadels zei ze. Prima spul, maar vooral laten zitten óf alles er helemaal uithalen.
Bitch schreef:ranna schreef:Heb de mijne pas, incl. paard, na laten kijken. Hij moest voor ietsje opgevuld worden en dat gebeurde met wol. Toen ik het zadel weer kwam halen zei de vrouw dat het zadel gevuld was met pulp. Gebeurde met heel veel zadels zei ze. Prima spul, maar vooral laten zitten óf alles er helemaal uithalen.
wat is pulp? ( klinkt zo vies...)
harnessmaker schreef:De Zaldi's zijn zeker niet minder, ik ken er diverse van 30 jaar oud die er nog prima uitzien!
pilou schreef:hij zal je vast de zadels van Mischa adviseren......................maar dat hebben er ondertussen meer in de gaten.
ranna schreef:pilou schreef:hij zal je vast de zadels van Mischa adviseren......................maar dat hebben er ondertussen meer in de gaten.
zadels van Mischa???
taffy schreef:ranna schreef:zadels van Mischa???
die zit ook op bokt en verkoopt fleur de ....? zadels in samenwerking met harnasmaker
ranna schreef:harnessmaker schreef:De Zaldi's zijn zeker niet minder, ik ken er diverse van 30 jaar oud die er nog prima uitzien!
Huh? Ik dacht dat Zaldi een vrij nieuw merk was.
Of zijn ze pas sinds een paar jaar hier op de markt?
Harnessmaker, wat is beter? Lucht of andere vulling?