Wat kost het laten inbouwen van Flair?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

germie

Wat kost het laten inbouwen van Flair?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-06 19:54

Wat kost het laten inbouwen van het Flairsysteem ong.?
Ik heb mij in zowel Cair als Flair verdiept en ik heb bij een zaak de lege Flairkussens gezien en gevoeld. Alleen, het inbouwen is nogal duur: 500 euro moest het kosten. Ik schrok hier behoorlijk van. Neem je de nieuwprijs van de Zaldi New Kent (859 euro) en tel daar dan 500 euro bij op en je zit op de prijs van een stubben.

Wat zijn de normale prijzen voor het inbouwen van Flair in een bestaand zadel? En is het het geld waard? Is het verstandig om een Zaldi New Kent om te laten bouwen?
Hoe je inderdaad nooit meer bij te vullen, hooguit wat lucht bij te laten pompen? Is het duurzamer dan wol?

Neverhere

Re: Wat kost het laten inbouwen van Flair?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 21:34

Ik snap'em even niet. Je weet dat inbouwen € 500,-- kost en je vraagt hier wat het kost Verward

Volgens mij kun je het ene systeem zelf bijvullen en het ander niet maar welke wel en welke niet weet ik niet.
Heb er zelf ook over gedacht. Heb toevallig ook een Zaldi New Kent Lachen

harnessmaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 00:38

germie schreef:
Wat kost het laten inbouwen van het Flairsysteem ong.?
Ik heb mij in zowel Cair als Flair verdiept en ik heb bij een zaak de lege Flairkussens gezien en gevoeld. Alleen, het inbouwen is nogal duur: 500 euro moest het kosten. Ik schrok hier behoorlijk van. Neem je de nieuwprijs van de Zaldi New Kent (859 euro) en tel daar dan 500 euro bij op en je zit op de prijs van een stubben.

Wat zijn de normale prijzen voor het inbouwen van Flair in een bestaand zadel? En is het het geld waard? Is het verstandig om een Zaldi New Kent om te laten bouwen?
Hoe je inderdaad nooit meer bij te vullen, hooguit wat lucht bij te laten pompen? Is het duurzamer dan wol?

De algemeen geldende prijs weet je al. Iedere leverancier betaald dezelfde inkoop en heeft er evenveel werk aan.
Of je zadel het waard is kan alleen jij zelf bepalen.

Neem je de nieuwprijs van de Zaldi New Kent (859 euro) en tel daar dan 500 euro bij op en je zit op de prijs van een stubben.
Uit deze opmerking maak ik op dat je een zaldi minder vind dan een stübben maar dan zit je er helemaal naast.
De kwaliteit is zeker niet minder alleen de prijs is aanzienlijk lager.
Dit mede omdat je niet ook nog voor de naam betaald Knipoog

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 11:01

harnessmaker schreef:
Neem je de nieuwprijs van de Zaldi New Kent (859 euro) en tel daar dan 500 euro bij op en je zit op de prijs van een stubben.
Uit deze opmerking maak ik op dat je een zaldi minder vind dan een stübben maar dan zit je er helemaal naast.
De kwaliteit is zeker niet minder alleen de prijs is aanzienlijk lager.
Dit mede omdat je niet ook nog voor de naam betaald Knipoog

Das fijn te weten Knipoog . Niet alleen betaal je aanzienlijk minder in vind mijn Zaldi veel en veel lekkerder zitten dan welke Stubben waar ik ooit es mee gereden heb.

Maar zit me ook wel es af te vragen of luchtvulling beter zou zijn dan pulp of wol.
Heb de mijne pas, incl. paard, na laten kijken. Hij moest voor ietsje opgevuld worden en dat gebeurde met wol. Toen ik het zadel weer kwam halen zei de vrouw dat het zadel gevuld was met pulp. Gebeurde met heel veel zadels zei ze. Prima spul, maar vooral laten zitten óf alles er helemaal uithalen.
Dus zou lucht beter zijn?
Sorry, gaat wel wat off-topic Bloos

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 11:10

Ik heb geen idee hoe een Zaldi zadel is gebouwd, maar het is (helaas) niet altijd een meerwaarde voor je zadel om er lucht in te laten bouwen.

Arie Boer is gister bij mij op stal geweest om te kijken of hij Flair in mijn zadel kon bouwen en om meteen het Wow-zadel te laten zien en testen en helaas wil hij voor geen geld Flair in mijn zadel zetten... Hij vind mijn zadel enorm stijl gebouwd en daardoor enorm slecht voor de schoudervrijheid en de spierontwikkeling van de rug. Mijn zadel heeft een voldoende wijde boom, maar door de stijle bouw, moet het zadel aan de achterkant zo'n 15 cm (!!!) omhoog, wil het zdael in evenwicht komen te liggen. Het inbouwen van Flair helpt in dat geval dan ook helemaal niets. Lang niet alle 'normale' zadels zijn zo stijl gebouwd, maar Ideal en Euroriding vind hij echt een gruwel en daar zal hij dus geen Flair in zetten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 13:35

ranna schreef:
Heb de mijne pas, incl. paard, na laten kijken. Hij moest voor ietsje opgevuld worden en dat gebeurde met wol. Toen ik het zadel weer kwam halen zei de vrouw dat het zadel gevuld was met pulp. Gebeurde met heel veel zadels zei ze. Prima spul, maar vooral laten zitten óf alles er helemaal uithalen.

wat is pulp? ( klinkt zo vies... Nagelbijten / Gniffelen )

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 15:49

Bitch schreef:
ranna schreef:

wat is pulp? ( klinkt zo vies... Nagelbijten / Gniffelen )

Vulmateriaal wat er niet als pulp wordt ingestopt maar wel helemaal verpulpt Clown Haha!
Leek wel op iets van hele kleine katoensnippers die verstaft waren. Weet niet hoe ik anders moet omschrijven.

taffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 17:05

toevallig heb ik mijn zaldi new kent een paar maanden geleden verkocht
daar zat al flair ingebouwd vanuit de fabriek
uiteindelijk nog maar 550 euro voor gekregen(paar keer mee gereden) Ach gut
bij van triest kost het ook 500 euro eind van de maand word het ook in mijn zadel gebouwd Ja
(KN van 14 jaar jong) Vork
wol moet je elke keer bij laten vullen en zorgt sneller voor bobbels/scheve vulling enz
heb je met lucht geen last van Lachen
dit word al mijn 3e flair zadel Haha!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-06 18:26

Ik heb dus ook problemen met de wol. Deze heb ik laten opvullen, maar sindsdien zitten er bobbels in. En achter hebben ze er niets ingestopt. Ik ben nu aan het overwegen om het zadel gewoon goed te laten vullen, of om Flair te nemen.

Harnessmaker, ik vind de Zaldi New Kent ook een fijn zadel, maar ik weet van Stubben dat ze lang meegaan, van Zaldi weet ik het niet.

harnessmaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 12:24

De Zaldi's zijn zeker niet minder, ik ken er diverse van 30 jaar oud die er nog prima uitzien!

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 15:03

harnessmaker schreef:
De Zaldi's zijn zeker niet minder, ik ken er diverse van 30 jaar oud die er nog prima uitzien!

Huh? Ik dacht dat Zaldi een vrij nieuw merk was.
Of zijn ze pas sinds een paar jaar hier op de markt?

Harnessmaker, wat is beter? Lucht of andere vulling?

pilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 16:53

hij zal je vast de zadels van Mischa adviseren...................... Clown maar dat hebben er ondertussen meer in de gaten.

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 22:57

pilou schreef:
hij zal je vast de zadels van Mischa adviseren...................... Clown maar dat hebben er ondertussen meer in de gaten.

zadels van Mischa??? Verward

taffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 22:58

ranna schreef:
pilou schreef:

die zit ook op bokt en verkoopt fleur de ....? zadels in samenwerking met harnasmaker

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 23:11

taffy schreef:
ranna schreef:

die zit ook op bokt en verkoopt fleur de ....? zadels in samenwerking met harnasmaker

Ah! Pling Tank joe voor de opheldering Knipoog

harnessmaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 23:29

ranna schreef:
harnessmaker schreef:

Huh? Ik dacht dat Zaldi een vrij nieuw merk was.
Of zijn ze pas sinds een paar jaar hier op de markt?

Harnessmaker, wat is beter? Lucht of andere vulling?

Ik prefereer lucht daar dit zich perfect aansluit op je paard.

Dat ik zaldels van FdL van Micha zal adviseren is ten dele waar, maar daar is een reden voor.
Het enige goede zadel is een zadel dat past. € 50 of € 3500 maakt voor pasvorm niet uit.
De zadels van Micha zijn echt maatwerk en daarom zou dat een optie zijn.
Of een goed passende Stübben, Passier, Global of noem maar op.

Overigens heb ik zeker niet via Bokt zijn zadels gepromoot daar dat niet werkt via internet Clown

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 23:33

Oké Harnessmaker, duidelijk Knipoog