Kieffer Anja

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sacramenta

Kieffer Anja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-06 19:03

Afbeelding

Een hele tijd geleden stond er al een topic over dit hoofdstel, maar met de zoekfunctie die het niet meer doet heb ik deze helaas niet terug kunnen vinden. Ik zit erover te denken om deze aan te schaffen, omdat ik vooral dat rondgenaaide erg mooi vind en de manier waarop de gespen van de bakstukken zijn verwerkt in het kopstuk.
Wat ik minder mooi vind is dat de gespen van bijv. de keelriem niet zijn rondgenaaid en de frontriem vis ook niet mijn smaak. Er zou bij mij dan een hangende dobert frontriem aan komen.

Misschien mensen die een foto hebben van dit hoofdstel 'te paard' ?
Verdere ervaringen, opmerkingen zijn welkom.

Alvast bedankt voor het lezen!

krumel

Re: Kieffer Anja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 10:04

ik heb hem net sinds deze week. Vind het een erg fijn hoofdstel. Ik vind dat van die keelriem niet echt storen. De keelriem zelf is wel rondgenaaid, en ik weet niet hoe ze dat anders zouden moeten doen met die gespen Knipoog Die keelriem hangt alleen wel erg veel richting de neusriem als je begrijpt wat ik bedoel.. maar dit zou nog kunnen veranderen denk ik. Ik zal het topic ff zoeken.

Edit: gevonden viewtopic.php?f=117&t=582943

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 10:26

Leuk ik blijf dit topic even volgen, ik zag een paar hoofdstellen waaronder deze ook.

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 13:26

Ik heb hem irl gezien en ik vond de gespen op kopstuk en veelste groot in verhouding met de rest en de frontriem vond ik ook echt lelijk.

krumel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 14:19

die frontriem valt niet echt op als je paard een beetje voorpluk heeft. En dat kopstuk vond ik ook grof, maar op mn paardje vond ik het absoluut niet lelijk/opvallend.

Sacramenta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-06 22:06

Klinkt goed allemaal, ik zou hem toch het liefst in het echt willen gaan bekijken. Weet iemand waar ze hem in de regio zuid-holland verkopen?

krumel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 23:40

meeste winkels waar ze kieffer (hoofdstellen) verkopen hebben hem waarschijnlijk wel. Ik woon in NB, dus ik weet niet waar in zuid-holland dat zou zijn.

Sacramenta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-06 23:43

Ja binnenkort maar eens rondkijken, er is hier niet echt een winkel die een compleet assortiment heeft. En als ik hem via een winkel zou bestellen ben ik denk ik meteen verplicht om hem te kopen.

Zilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 11:37

In Zuid-Holland kun je het hoofdstel kopen bij Van Rijs in Zevenhuizen, en ook bij de Hypo winkels.
Ik heb het hoofdstel ook, ben er wel blij mee Haha! Alleen die frontriem, vind ik erg lelijk Bloos

Sacramenta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-06 17:01

Thanks, die frontriem gaat er bij mij ook heeel snel vanaf ! Heb je misschien een foto van het hoofdstel *te paard* ?

Herbie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 12:16

Hier een foto van mijn hoofdstel. Heb wel een andere frontriem. Ik vind het een erg fijn hoofdstel. Lekker soepel en erg mooi. Ik hoop dat de foto's een beetje duidelijk zijn.

[img]Afbeelding[/img]

[img]Afbeelding[/img]

Frankinero

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 12:40

Sta-rho in Rhoon heeft hem ook.
Ik wilde hem nl in Stang & Trens uitvoering maar vind die frontriem ook gewoon verschrikkelijk maar ik wil wel graag rondgenaaid.
Sta-rho is qua prijs meestal de goedkoopste.

Sacramenta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-06 13:38

IK heb hem idd vorige week bij sta-rho gezien, ik vond het leer alleen totaal niet fijn. Nu ben ik dus overstag gegaan voor een *iets* duurdere rondgenaaide Dobert. Deze wordt wel speciaal voor mij nog in de fabriek aangepast met de Dobert-Frontriem die ik wilde hebben er al meteen aan.
Thanks voor de reacties in ieder geval!

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 13:39

Laat je een foto daarvan zien als hij klaar is? Ik wilde eerst ook de Anja, maar heb nu ook de rondgenaaide Döbert.

Sacramenta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-06 14:37

Is goed doe ik! De Döbert fabriek schijnt nu dicht te zijn dus ik moet sowieso nog 2 of 3 weken erop wachten. Dus het duurt nog even voor ik hem kan laten zien.