Zadelmaker rondom Zwolle

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

shabbay

Zadelmaker rondom Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-06 23:30

Hallo

Ik heb op marktplaats het zadel gezien wat ik wil en voor zover is weet aan de eisen voldoet om op mijn arabiertje te passen. Ik weet dat er iets aan vermaakt moet gaan worden om hem perfect passend te maken voor mijn arabier. Hij heeft een wat hogere schoft en daarvoor moet iets worden gedaan met de kussen heb ik van meneer Stübben gehoord, lol. Het gaat om een stubben tristan boommaat 31.

Ik zoek een ambachtelijke zadelmaker in de omgeving van Zwolle die ook tweedehandszadels wil aannemen om te vermaken. (dus niet alleen zadels die van hem zelf afkomstig zijn).

Graag al jullie reacties! bedankt!

Micha

Re: Zadelmaker rondom Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 01:57

mail of bel harnessmaker hier op het boktforum even

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 08:05

zadelmakerij van Triest
hij zit in Meppel, hij is niet comercieel, dus niet duur en leverd echt vakwerk
ook kan hij je eigen zadel verbouwen/verbreden, indien de boom goed is
of als je een 2e hands zadel koopt past hij dat ook aan
hij probeert je nooit een nieuw zadel aan te smeren
kijk de topic's over hem maar eens, ze zijn nooit negatief over zijn werk
wij komen al meer dan 10 jaar bij hem, tot grote tevredenheid Cool
ook de mensen die ik doorgestuurd heb naar hem zijn zeer tevreden
welk zadel heb je nu?

_Merato_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 10:46

Ik kan alleen maar Van Triest uit Meppel aanraden, supervakmensen, zie topics over Hulseboszadels wat er gebeurd is met mijn zadel.
Een goed zadel is een zadel dat PAST!
Van Triest is inderdaad niet commercieel, neemt de tijd voor jou en je paard en geeft beregoede adviezen.
Succes ermee!

shabbay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-06 13:23

dankjewel voor jullie advies ga zeker contact opnemen met van triest. Heeft hij oko 2e handszadels of kun je daar zelf achteraan gaan? als je weet wat je moet hebben.

Lin4Life

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 14:49

ik heb ook een zadel van mij bij van triest gehad. Hij vermaakt ze echt goed!!

_Merato_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 14:25

@Shabbay: Van Triest heeft wel wat 2e hands zadels, maar niet zoveel. Hij kan namelijk niet zo heel veel opslaan daarzo.
Mensen die daar geweest zijn, weten waar ik het over heb! Knipoog
Hij liet mij afgelopen week nog een mooie Barnsby zien, met lucht gevuld, had hem op de bok gelegd en ik moest op die bok klimmen, heel geheister (ik zat met mijn hoofd tegen het plafond Bloos ), maar het zadel zat wel lekker! (ik kwam alleen niet voor een zadel, moest een en ander laten herstellen, zie topic over Hulsebos)
Haha!

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 14:29

Er is maar één nadeel bij Van Triest, het kan wel eens wat langer duren voordat je zadel klaar is. Dus even duidelijk overleggen.
Voor de rest, zeer deskundig man.

Wij halen hem meestal op, als er een zadel aangepast moet worden.
Voor het paard is het wat makkelijker thuis passen en meten.
Dus als je hem op kunt halen om thuis te passen, vooral doen.

shabbay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-06 14:52

ja precies ophalen en thuis aanmeting leek mij ook een beter idee. Dat arabiertje van mij is toch al een zenuwpees.

Heb met van Triest gebelt en heb met een vrouw besproken dat ze langs komt om de rug op te meten en te kijken of de tristan die ik in gedachten had past. Anders gaat de tristan terug naar de verkoper.

edit: en uh ik spoor ze wel een beetje aan! dat het niet te lang gaat duren! maar in de zomer zou het bij hun ook wel niet te druk zijn....

taffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 17:32

shabbay schreef:
ja precies ophalen en thuis aanmeting leek mij ook een beter idee. Dat arabiertje van mij is toch al een zenuwpees.

Heb met van Triest gebelt en heb met een vrouw besproken dat ze langs komt om de rug op te meten en te kijken of de tristan die ik in gedachten had past. Anders gaat de tristan terug naar de verkoper.

edit: en uh ik spoor ze wel een beetje aan! dat het niet te lang gaat duren! maar in de zomer zou het bij hun ook wel niet te druk zijn....

van triest is een vakman Ja
en of ze het druk hebben *LOL*
ik moet tot eind juli begin augustus wachten totdat ze flair in mijn zaldel kunnen bouwen(wat trouwens wel een hele dag duurt)
en degene die het werk ook van hem geleerd heeft gaat ook nog een weekje op vakantie Clown

_Merato_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 15:36

Ik ga aanstaande dinsdag naar Van Triest met Wilfried in de trailer. Hij is de trailer gewend en hij hoeft er niet uit bij Van Triest. Ik parkeer de trailer zo voor zijn winkeltje, no problemo en de knecht klimt in de trailer met zijn schuifmaat!!
Maar ik kan mij voorstellen dat er paarden zijn die niet gewend zijn om zo lang te staan in de trailer...
Ik verwacht alleen op de heenweg een hoop gehinnik omdat Wilfried gewend is Yetse naast zich te hebben in de trailer, Wilfried heeft altijd verlatingsangst.
Een hooinet maakt bij hem veel goed. Knipoog

_Merato_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 15:40

Ik denk dat ik Yetse ook maar meeneem, kan 'ie gelijk kijken of zijn Kieefer nog goed ligt!!