Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Micha schreef:Welk merk heb je nog niet gehad?? ben je bezig met een marktonderzoek voor een drents ruitersport winkeltje?? Ik neem al je geplaatste topics over verschillende merken zadels ondertussen niet meer echt serieus.
Jodievanmij schreef:Micha schreef:Welk merk heb je nog niet gehad?? ben je bezig met een marktonderzoek voor een drents ruitersport winkeltje?? Ik neem al je geplaatste topics over verschillende merken zadels ondertussen niet meer echt serieus.
Pardon? Iedereen mag om advies vragen behalve ik>? Het is toch het belangrijkste dat je een goed zadel hebt? Het is belagrijk dat het goed past maar ook belangrijk dat het kwalitatief goed is. Mag ik dan niet even een vraag stellen? Ga liever zeuren over mensen die een topic openen waar er die wek al tig van geopend zijn. Of ga wat anders doen dan reageren als je geen ervaring met dit zadel hebt.
Ik ben een zadel nodig ja. En dat ik er nou toevallig echt tijd en ernergie in steek en niet snel genoegen neem met minder, tja.. Ik wil gewoon het beste voor het paard.Omdat ik nogal tenger ben in verhouding met mijn paard(ben zowiezo niet dik) is het best lastig om een goed zadel te vinden wat bij mij en het paard past. En mag ik dan ook gewoon wat ervaringen liefst van elk zadel horen? Er wordt hier altijd (ook door jou dacht ik ) geadviseerd laat een zadelmaker met een bus vol zadel komen. Nou dan kom dit ook wel redelijk op iets goeds neer. Kijk als ik van een zadel allemaal slechte verhalen hoor heeft het al geen zin om het te proberen. Ook al zou dat zadel super op mijn paard liggen. De ervaringen hoor je van mensen die ook echt langer met zn zadel doen dus dan weet je waar je het over hebt. Ik ga gewoon niet over 1 nacht ijs wat betreft paarden-benodigheden en vooral niet wat zadels betreft. Ik wil graag kwaliteit wat ook nog eens zn belofte waarmaakt!!
Dus graag alleen reageren als je echt ervaring met een Jaquar zadel hebt. Ik ben zeer benieuwd of er hier mensen mee rijden of waar ik het mee kan vergelijken etc..
oja micha was jij niet diegenen die elke keer iedereen jou zadels aansmeert?
En nee ik hoef GEEN Sellerie Fleur de Lys zadel.
harnessmaker schreef:Ja ik heb ervaring met Jaguar zadels. Prima zadel echter niet voor iedere ruiter en zeker niet voor elk type paard.
Advies over zadels en ervaringen van anderen zijn nutteloos daar ieder paard, iedere ruiter en zelfs ieder zadel, ook al is het hetzelfde type en maat, anders zijn.
De enige objectieve reactie die je kan krijgen is er een over de leer kwaliteit. En dan alleen door iemand die daar ook zicht op heeft!
Welkom in zadelland!
Als je echt wil vergelijken zal je heel veel afspraken met verschillende leveranciers moeten maken en dan liefst allemaal tegelijk zodat je zelf zadel kan bekijken en beoordelen.
dierfysio schreef:hee, je bent dus wel nog op zoek naar een zadel? had jij geen belangstelling voor mijn oude KN? die moest ik vasthouden voor je, en ik hoorde maar niks meer. bleek bij navragen van mijn kant dat je al een stubben had gekochtvond ik toen niet zo netjes van je... die stubben beviel blijkbaar niet dat je zo aan 't rondneuzen bent?
succes op zadeljacht, enne... mijn KN is al verkocht!
loutjuh schreef:Ik heb zelf een jaguar op maateen HEERLIJK zadel...heb er geen andere woorden voor. Ik heb de jaguar JXK (nieuwprijs is nu 1850 euro
) De mijne heb ik nu ongeveer een drie kwart jaar en ik ben er ontzettend blij mee. Hij is helemaal anatomisch gevormd naar sam's rug, en ook naar mij (dit zie je ook duidelijk als je naar de kussens van het zadel kijkt). Ik weet dan andere niet leker op mijn zadel zitten. De singel die ik er bij gekocht heb (ook van jaguar) is ook anatomisch gevormd. Het zadel ligt echt als gegoten!. Het geld is het mij meer dan waard geweest. (mijn paard heeft overigens een hoop rugproblemen dus een perfect zadel is wel belangrijk....wanneer niet eigenlijk )
het zadel is helemaal van kalfsleer dus ook nog eens super zacht.
@nano: het hoeven niet per direct smalle zadels te zijn! mijn paard heeft juist GEEN smalle bouw (ondanks dat het een volbloed is). en ook voormij kwam een jaguar als beste in aanmerking.
Ik heb mijn zadel bij www.de-heuvelhoeve.nl gekocht