Jaquar zadels wie ervaring hiermee

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jodievanmij

Jaquar zadels wie ervaring hiermee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-06 23:15

WIe heeft er ervaring met het Jaquar dressuurzadel?

Graag zou ik wat meer van de kwaliteit pasvorm boom etc.. weten.

Kortom kom maar op met jullie ervaringen.

Micha

Re: Jaquar zadels wie ervaring hiermee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 22:10

Welk merk heb je nog niet gehad?? ben je bezig met een marktonderzoek voor een drents ruitersport winkeltje?? Ik neem al je geplaatste topics over verschillende merken zadels ondertussen niet meer echt serieus.

Jodievanmij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-06 01:27

Micha schreef:
Welk merk heb je nog niet gehad?? ben je bezig met een marktonderzoek voor een drents ruitersport winkeltje?? Ik neem al je geplaatste topics over verschillende merken zadels ondertussen niet meer echt serieus.

Pardon? Iedereen mag om advies vragen behalve ik>? Het is toch het belangrijkste dat je een goed zadel hebt? Het is belagrijk dat het goed past maar ook belangrijk dat het kwalitatief goed is. Mag ik dan niet even een vraag stellen? Ga liever zeuren over mensen die een topic openen waar er die wek al tig van geopend zijn. Of ga wat anders doen dan reageren als je geen ervaring met dit zadel hebt.

Ik ben een zadel nodig ja. En dat ik er nou toevallig echt tijd en ernergie in steek en niet snel genoegen neem met minder, tja.. Ik wil gewoon het beste voor het paard.Omdat ik nogal tenger ben in verhouding met mijn paard(ben zowiezo niet dik) is het best lastig om een goed zadel te vinden wat bij mij en het paard past. En mag ik dan ook gewoon wat ervaringen liefst van elk zadel horen? Er wordt hier altijd (ook door jou dacht ik ) geadviseerd laat een zadelmaker met een bus vol zadel komen. Nou dan kom dit ook wel redelijk op iets goeds neer. Kijk als ik van een zadel allemaal slechte verhalen hoor heeft het al geen zin om het te proberen. Ook al zou dat zadel super op mijn paard liggen. De ervaringen hoor je van mensen die ook echt langer met zn zadel doen dus dan weet je waar je het over hebt. Ik ga gewoon niet over 1 nacht ijs wat betreft paarden-benodigheden en vooral niet wat zadels betreft. Ik wil graag kwaliteit wat ook nog eens zn belofte waarmaakt!!

Dus graag alleen reageren als je echt ervaring met een Jaquar zadel hebt. Ik ben zeer benieuwd of er hier mensen mee rijden of waar ik het mee kan vergelijken etc..

oja micha was jij niet diegenen die elke keer iedereen jou zadels aansmeert?
En nee ik hoef GEEN Sellerie Fleur de Lys zadel.

Micha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 02:20

Jodievanmij schreef:
Micha schreef:

Pardon? Iedereen mag om advies vragen behalve ik>? Het is toch het belangrijkste dat je een goed zadel hebt? Het is belagrijk dat het goed past maar ook belangrijk dat het kwalitatief goed is. Mag ik dan niet even een vraag stellen? Ga liever zeuren over mensen die een topic openen waar er die wek al tig van geopend zijn. Of ga wat anders doen dan reageren als je geen ervaring met dit zadel hebt.

Ik ben een zadel nodig ja. En dat ik er nou toevallig echt tijd en ernergie in steek en niet snel genoegen neem met minder, tja.. Ik wil gewoon het beste voor het paard.Omdat ik nogal tenger ben in verhouding met mijn paard(ben zowiezo niet dik) is het best lastig om een goed zadel te vinden wat bij mij en het paard past. En mag ik dan ook gewoon wat ervaringen liefst van elk zadel horen? Er wordt hier altijd (ook door jou dacht ik ) geadviseerd laat een zadelmaker met een bus vol zadel komen. Nou dan kom dit ook wel redelijk op iets goeds neer. Kijk als ik van een zadel allemaal slechte verhalen hoor heeft het al geen zin om het te proberen. Ook al zou dat zadel super op mijn paard liggen. De ervaringen hoor je van mensen die ook echt langer met zn zadel doen dus dan weet je waar je het over hebt. Ik ga gewoon niet over 1 nacht ijs wat betreft paarden-benodigheden en vooral niet wat zadels betreft. Ik wil graag kwaliteit wat ook nog eens zn belofte waarmaakt!!

Dus graag alleen reageren als je echt ervaring met een Jaquar zadel hebt. Ik ben zeer benieuwd of er hier mensen mee rijden of waar ik het mee kan vergelijken etc..

oja micha was jij niet diegenen die elke keer iedereen jou zadels aansmeert?
En nee ik hoef GEEN Sellerie Fleur de Lys zadel.

Ja aansmeren....... zal wel ongeveer gelijkend zijn als deze tekst die je schreef over Harnessmaker in een van je voorgaande topics:
"Als jij ook zo vaag bent in je vak als dat jij met mensen om gaat durf ik niet eens een zadel van jou te kopen ook.
Ik heb al meerdere verhalen over jou gehoord (met maar een enkele positieve mening) dus ja ik betwijfel of het wel allemaal zuivere koek is bij jou.. "

Ik kan dit nu ook niet echt genuanceerd vinden, want ik ken geen verhalen waar jij beweerd er meerdere van te kennen. Als er iemand is die je een eerlijk antwoord geeft over een zadel dan is het harnessmaker wel.

Mijn verzoek is dan ook vriedelijk om niet zo enorm uit te halen, je hebt hier over het algemeen met mensen te maken die het goed bedoelen. Ik heb je een PB gestuurd met mijn tel. nr. zodat je me eventueel een toelichting kunt geven.

harnessmaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 08:10

Ja ik heb ervaring met Jaguar zadels. Prima zadel echter niet voor iedere ruiter en zeker niet voor elk type paard.

Advies over zadels en ervaringen van anderen zijn nutteloos daar ieder paard, iedere ruiter en zelfs ieder zadel, ook al is het hetzelfde type en maat, anders zijn.
De enige objectieve reactie die je kan krijgen is er een over de leer kwaliteit. En dan alleen door iemand die daar ook zicht op heeft!

Welkom in zadelland!
Als je echt wil vergelijken zal je heel veel afspraken met verschillende leveranciers moeten maken en dan liefst allemaal tegelijk zodat je zelf zadel kan bekijken en beoordelen.

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 20:16

hee, je bent dus wel nog op zoek naar een zadel? had jij geen belangstelling voor mijn oude KN? die moest ik vasthouden voor je, en ik hoorde maar niks meer. bleek bij navragen van mijn kant dat je al een stubben had gekocht Verward vond ik toen niet zo netjes van je... die stubben beviel blijkbaar niet dat je zo aan 't rondneuzen bent?
succes op zadeljacht, enne... mijn KN is al verkocht! Knipoog

nano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 22:15

Mijnervaring met jaguar zadel is dat ze loei en loei duur zijn.Maar wel van stevig leer. Zijn wel smalle zadels en liggen niet op ieder paard even lekker..denk wel dat je hem op maat moet laten maken als je er een koopt.

En Ja een zadel is zo goed als dat jij met je zadel omgaat. Als jij hem niet goed onderhoud zijn de duurste en de beste merken zo naar hun gootje. Maar het zelde geldt voor een merkloos zadel of een zadel van een minder merk.. als jij hem goed onderhoud wil het zadel echt wel lang mee gaan als jij er zuinig op bent.

loutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 23:04

Ik heb zelf een jaguar op maat Lachen een HEERLIJK zadel...heb er geen andere woorden voor. Ik heb de jaguar JXK (nieuwprijs is nu 1850 euro Haha! ) De mijne heb ik nu ongeveer een drie kwart jaar en ik ben er ontzettend blij mee. Hij is helemaal anatomisch gevormd naar sam's rug, en ook naar mij (dit zie je ook duidelijk als je naar de kussens van het zadel kijkt). Ik weet dan andere niet leker op mijn zadel zitten. De singel die ik er bij gekocht heb (ook van jaguar) is ook anatomisch gevormd. Het zadel ligt echt als gegoten!. Het geld is het mij meer dan waard geweest. (mijn paard heeft overigens een hoop rugproblemen dus een perfect zadel is wel belangrijk....wanneer niet eigenlijk )
het zadel is helemaal van kalfsleer dus ook nog eens super zacht.

@nano: het hoeven niet per direct smalle zadels te zijn! mijn paard heeft juist GEEN smalle bouw (ondanks dat het een volbloed is). en ook voormij kwam een jaguar als beste in aanmerking.

Ik heb mijn zadel bij www.de-heuvelhoeve.nl gekocht

Jodievanmij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-06 12:22

harnessmaker schreef:
Ja ik heb ervaring met Jaguar zadels. Prima zadel echter niet voor iedere ruiter en zeker niet voor elk type paard.

Advies over zadels en ervaringen van anderen zijn nutteloos daar ieder paard, iedere ruiter en zelfs ieder zadel, ook al is het hetzelfde type en maat, anders zijn.
De enige objectieve reactie die je kan krijgen is er een over de leer kwaliteit. En dan alleen door iemand die daar ook zicht op heeft!

Welkom in zadelland!
Als je echt wil vergelijken zal je heel veel afspraken met verschillende leveranciers moeten maken en dan liefst allemaal tegelijk zodat je zelf zadel kan bekijken en beoordelen.

Nogmaals ik snap het heus wel dat een zadel heel persoonlijk is.. Maar blijkbaar snappen sommige mensen niet dat een ervaring van andere mensen best veel kan zeggen. Bedoel ik hoef heus niet ineens het anky zadel omdat daar anky op staat en het dan wel goed zou zijn. Ik kijk heus wel wat er bij mijn paard past en bij mij. Maar daarom wil ik gewoon van meerdere zadels weten hoe die zitten en ja ik hou er dan rekening mee dat ze op mijn paard weer heel anders kunnen zijn . Maar over het algemeen wordt zn zadel echt niet totaal anders hoor ja als hij niet goed ligt ja. Maargoed ik zou wel niet meer om ervaringen vragen want schijnbaar kan dat hier niet...

Jodievanmij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-06 12:25

dierfysio schreef:
hee, je bent dus wel nog op zoek naar een zadel? had jij geen belangstelling voor mijn oude KN? die moest ik vasthouden voor je, en ik hoorde maar niks meer. bleek bij navragen van mijn kant dat je al een stubben had gekocht Verward vond ik toen niet zo netjes van je... die stubben beviel blijkbaar niet dat je zo aan 't rondneuzen bent?
succes op zadeljacht, enne... mijn KN is al verkocht! Knipoog

Ahum.. Jou kn was heel anders dan jij zei. En zoals ik jou al aan had gegeven moes ik even kijken of ik vervoer kon regelen en even kijken of een k1 geschikt zou zijn. Ik heb jou toen netjes bedankt voor je aanbod en het uitgelegd en jij vond het niet erg zij je want je had er genoeg belangstellenden voor. Dus wat jij nou te mekkeren hebt? Je loopt gewoon met de rest mee en dat vind ik juist het meest trieste! Het gaat hier in dit topic over ervaringen met jaquar zadels.. Vraag me eigenlijk af of jij uberhaupt wel weet wat voor zadels ik bedoel. Knipoog

Jodievanmij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-06 12:27

loutjuh schreef:
Ik heb zelf een jaguar op maat Lachen een HEERLIJK zadel...heb er geen andere woorden voor. Ik heb de jaguar JXK (nieuwprijs is nu 1850 euro Haha! ) De mijne heb ik nu ongeveer een drie kwart jaar en ik ben er ontzettend blij mee. Hij is helemaal anatomisch gevormd naar sam's rug, en ook naar mij (dit zie je ook duidelijk als je naar de kussens van het zadel kijkt). Ik weet dan andere niet leker op mijn zadel zitten. De singel die ik er bij gekocht heb (ook van jaguar) is ook anatomisch gevormd. Het zadel ligt echt als gegoten!. Het geld is het mij meer dan waard geweest. (mijn paard heeft overigens een hoop rugproblemen dus een perfect zadel is wel belangrijk....wanneer niet eigenlijk )
het zadel is helemaal van kalfsleer dus ook nog eens super zacht.

@nano: het hoeven niet per direct smalle zadels te zijn! mijn paard heeft juist GEEN smalle bouw (ondanks dat het een volbloed is). en ook voormij kwam een jaguar als beste in aanmerking.

Ik heb mijn zadel bij www.de-heuvelhoeve.nl gekocht

Nano en Loutjuh bedankt voor jullie reacties.

Loutjuh ik denk dat Nano bedoelt dat de zadels in de zitting smal vallen net zoals pasier dat heeft.

Jodievanmij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-06 12:28

Dit topic kan wel op slot. Mensen die serieus gereageerd hebben bedankt voor de rest.. zoek een hobbie. .

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 12:29

aii, ik proef een rare smaak in dit topic...
TS, als je eens wat minder heftig zou reageren....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 12:55

Erg gezellig hier weer...

Jodievanmij
je toon mag wel wat aangenamer, krijg je ook vast fijnere antwoorden.