bestfit Henri de Rivel wie kent het

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kohtje

bestfit Henri de Rivel wie kent het

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-06 15:28

Ik heb een Hulsebos maar zit te denken om een Henri de Rivel bij Bestfit te kopen.
Heeft er iemand ervaring met dit merk ?
grt LINDA

dierfysio

Re: bestfit Henri de Rivel wie kent het

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 19:53

goede kwalitietszadels uit Argentinie.
mensen van BestFit zijn echte vakmensen, die veel kennis hebben. kun je echt van opaan!
succes, en shop ze Knipoog

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 19:56

Henri de rivel zadel's komen toch uit Frankrijk Scheve mond

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 19:58

nee, uit Argentinie. de eigenaar van BestFit gaat daar geregeld heen om nieuwe modellen te ontwerpen etc.
de zadels komen in zeecontainers naar NL toe.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 20:01

Ik ben er ooit een topic over begonnen en kwam tot de conclusie dat de prijzen van deze zadels vele malen over de kop gaan Lachen
In Argentinie is de arbeid erg goedkoop en kost het plusmin 100 euro om zo'n zadel te laten maken (de arme mensjes zien er niks van)... Terwijl de prijzen van de zadels hier rond de 1000 euro liggen

De wrongen van de zadels schijnen iet wat 'hard' te zijn. Verder was de kwaliteit wel degelijk. Sommige vinden de kwaliteit te vergelijken met Kieffer.

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 21:07

kost wel iets meer, schimmelig.
en deze fabriek maakt geen gebruik van arme arbeiders die er niks voor terug zien. het is eerlijke handel.
natuurlijk wordt er winst gemaakt, dat is met alles zo.
de kwaliteit is echt degelijk.
maar ga gerust zelf kijken anders!

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 21:22

dierfysio schreef:
en deze fabriek maakt geen gebruik van arme arbeiders die er niks voor terug zien. het is eerlijke handel.

Het gemiddelde loon van een Argentijn zal ergens om en nabij de 300 euro liggen (wellicht zelfs minder). Ik heb niks aan te merken op de kwaliteit van de HDR zadels (misschien de harde wrongen dan), alleen gaan de prijzen van de zadels wel erg 'over de kop'.. Lachen
Exclusiviteit garandeert nog geen kwaliteit. Het feit dat er één importeur/verkoper voor de Benelux is, is gewoon nogal lastig. Vork
My humble opinion Bloos

Als de prijs geen probleem was, werden de zadels vast wel in Frankrijk zelf gemaakt Ja

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 22:43

Henri de Rivel zijn héérlijke zadels!! Ik heb er eentje gehad voor mijn vorige pony, maar helaas was het zadel te breed voor mijn Arab. Ik heb nu een Kieffer, maar ik ben toch meer tevreden over de Henri de Rivel. De Henri heeft 6 jaar op mijn pony gelegen en paste al die tijd perfect. Mijn Kieffer ligt na een half jaar al niet meer goed op mijn Arab. Maarja, dat is niet echt de fout van Kieffer... Toch vind ik de kwaliteit van Henri de Rivel minstens even goed als die van Kieffer!

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 23:05

ik heb het model lexus en de wrongen zijn helemaal niet hard, niet dik, groot, lomp of wat dan ook. Lachen een erg fijn zadeltje, met comfortabele zit. dus kijk gewoon goed naar het model wat bij je past.

oudere modellen
eigen site

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 23:16

dierfysio schreef:
nee, uit Argentinie. de eigenaar van BestFit gaat daar geregeld heen om nieuwe modellen te ontwerpen etc.
de zadels komen in zeecontainers naar NL toe.

is het model dan ontworpen door een franse ontwerper die ze in argentinie laat maken?
ik vind de zadels wel een goede prijs kwaliteit hebben

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 08:48

nee, nederlandse ontwerper, namelijk de eigenaar van BestFit (Hans Zuidweg).
prijs/kwaliteit verhouding is inderdaad zeer gunstig!

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 08:54

aha.. vandaar dat best fitt er zoveel verkoopt

_RobinA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 13:14

Ik heb een HDR-zadel. Zit echt super en past bijna op ieder paard!
Afbeelding
Hier een link naar een ander topic over Henri de Rivel:
viewtopic.php?f=117&t=595470

Micha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 22:04

Schimmelig schreef:
dierfysio schreef:

Het gemiddelde loon van een Argentijn zal ergens om en nabij de 300 euro liggen (wellicht zelfs minder). Ik heb niks aan te merken op de kwaliteit van de HDR zadels (misschien de harde wrongen dan), alleen gaan de prijzen van de zadels wel erg 'over de kop'.. Lachen
Exclusiviteit garandeert nog geen kwaliteit. Het feit dat er één importeur/verkoper voor de Benelux is, is gewoon nogal lastig. Vork
My humble opinion Bloos

Als de prijs geen probleem was, werden de zadels vast wel in Frankrijk zelf gemaakt Ja

Wil je kwaliteit leveren voor een zeer schappelijke prijs (en volgens mij voldoet HdR hier perfect aan) dan zul je zadels buiten europa moeten laten maken in landen met lagere loonkosten. Daarnaast is de prijs van het produceren van een zadel in dergelijke gevallen vaak maar een klein gedeelte van de kosten voor het hier in Nederland aangemeten kan worden door een vakman.

Daarnaast zijn er veel meer bekende merken die in landen met lagere loonkosten dan hier in west europa hun zadels laten produceren. Daarbij doen ze de klant voorkomen dat de zadels hier in west europa geproduceerd worden.

Daarnaast nog heel belangrijk is dat je voor kwaliteit altijd moet betalen; in dit geval zitten dus de kosten denk ik vooral in de kwaliteitsbewaking en transport en natuurlijk de vakkundigheid van de vakman die ook zijn uurloon heeft.

Ik vind de opmerking van schimmelig dan ook een beetje buiten proporties. Poog eens eerst de kosten te analyseren voor een HdR zadel in nederland aangemeten wordt.

Daarnaast als je kijkt wat de marges op een zadel van goede kwaliteit is valt dit best tegen, zeker als je de uurloonkosten van een goede vakman hierbij ook nog rekend en niet kijkt naar internet dump en restpartijen en b-keuzes (als het dat al is Knipoog )

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 20:18

helemaal eens micha! Lachen jij snapt hoe het werkt in zadelland.