Ik vind ze prima, zitten fijn, niet warmer dan andere peesbeschermers en zoals ik ze nu bekijk gaan ze nog wel een tijdje mee. De strijklappen heb ik echter weggedaan, wat een ondingen, totaal geen pasvorm.
Als er geen strijklappen zijn die erbij passen, dan kun je toch ook aan de achterkant bandages gebruiken? lijkt me altijd nog beter dan niet-fijne strijkjes..
Ik ken iemand en die heeft ze in het blauw/licht blauw en bij haar paard passen ze prima, zelfs de strijklappen, al is het geen super kwaliteit. Bij mijn haf passen ze trouns weer totaal niet.
De strijklappen schijnen helemaal aangepast te zijn Dus kom maar op met de nieuwe kleuren. Op dit moment gebruik ik trouwens bandages om de achterbenen:
Ik gebruik achter ook bandages. Roelke_ zoals jouw strijklappen zitten, zitten de mijne bij lange na niet. Ze 'flapperen' helemaal en zakken aan een been (waar mijn paard een verdikking heeft, litteken) gewoonweg af.
Wat ik zo vreemd vind aan die HH 'air' collectie is dat de peesbeschermers ' enkel' elastiek hebben, zelfs mijn Pagony's hebben dubbel elastiek en dat is toch even wat steviger. Het idee van meer ventilatie vind ik trouwens wel goed, maar ik vraag me af in hoeverre die paar gaatjes schelen. Ik heb de witte en gebruik ze toch alleen op concours, maar voor dagelijks gebruik vind ik het niet ideaal(door dat elastiek). Strijklappen heb ik liggen maar die heb ik nog nooit gebruikt...
ik dacht eraan om miss zwarte peesbeschermers en strijklappen te kopen van een ander merk, dus van iets betere kwaliteit, zodat ze bij elke onderlegger en dergelijke passen. Maarja dan is het natuurlijk wel geen leuk setje meer . Wat zouden jullie doen?
1 x gekocht en nooit meer! ik had het ook als setje gekocht...waardeloos... de peesbeschermers waren na 3 x een kwartier longeren al stuk,stiksel los en zakte verschrikkelijk af Dan krijg je van de winkelier te horen: "dan heb je ze te groot gekocht" erg makkelijk gezegd maar ik heb alles full....en alles past ook behalve dat uiteindelijk wel mijn geld teruggekregen De strijklappen blijven daarentegen eigenlijk nog wel redelijk zitten..
@Basje: er zitten idd wel twee elastieken aan, maar het is enkellaags elastiek ipv dubbel zoals ik normaal gewend was. Snap je? En daarom zakken ze volgens mij ook af als je ze niet stevig vastmaakt, en dat vind ik gewoon niet zo fijn, ik trek peesbeschermers nooit zo vast.
Ik vind het hele fijne peesbeschermers. Ik merk wel degelijk verschil dat deze minder warm zijn, de benen komen er meestal een stuk minder nat onder vandaan dan bij andere peesbeschermers. Ok, met de temperaturen zoals gisteren en van het weekend niet, maar daar valt ook niks aan te doen, zelfs als ik niks met mijn paard doe staat hij dan al te zweten. Maar ik ben er erg tevreden over. Ik heb geen last van afzakken oid en ik trek mijn peesbeschermers ook nooit strak aan.
ik vind de kwaliteit waardeloos, en de voering is slecht, en veroorzaakt drukplekken door de naden die erin zitten. je hebt genoeg merken die even duur zijn, en van neoprene zijn, die sluiten veel beter aan en hebben geen dikke naden .
Ik heb juist bij die Harry's Horse geen drukplekken en bij menig ander (veel duurder) merk wel problemen met drukplekken, met name in de lengterichting op het pijpbeen.