Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Ik vind het te grof en niet zo netjes/strak afgewerkt, maakt niet uit welk type of merk, ik blijf het met alle merken vinden. 
Ik ben nl. ook aan het twijfelen of ik zou overstappen op boomloos. Mijn huidige dressuurzadel ligt niet meer zo denderend op mijn 5-jarige en ik ben van mening dat een zadel te allen tijden móet passen. Ik had eerst gedacht om een nieuw zadel op maat te laten maken voor hem. Maar ik twijfel nog omdat hij nog erg van vorm gaat veranderen en ik wil binnen een half jaar niet dezelfde problemen hebben. Daarom dacht ik aan boomloos... Maar ik vraag me af hoe dat nu eigenlijk zit met vrijheid aan de ruggegraat? Ligt zo'n zadel op de ruggegraat of heb je nog vrijheid? En blijft een boomloos zadel te allen tijden goed liggen of kan het ook zijn dat dit binnen een bepaalde tijd niet meer past?
Om te zien hoe het jou bevalt en hoe het op het paard ligt. Van alle merken (Barefoot, Randolls, Ghost) kan het tegenwoordig wel.