Ierse martingaal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tancreda4

Ierse martingaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-06 23:16

Iemand hier ervaringen mee?
Afbeelding
(bron: equimatch.nl)

Ik heb een paardje dat flink met haar hoofd schudt. Ik zoek niet iets dat haar in haar houding en hoofdschudden beperkt of het belemmert of tegengaat, enkel iets dat zorgt dat ze niet de teugels 'vangt' met het hoofdschudden als de teugels wat losser hangen. Het gebeurd namelijk wel een aantal maal dat de teugels achter haar oren of helemaal aan de verkeerde kant van haar hoofd eindigen met het uitstappen, maar om nou haar geen vrijheid te geven en de teugels aan te houden vind ik ok weer zo...

Nu stuitte ik dus op dit door wat mensen die met me mee dachten. Nu is mijn vraag dus of er mensen hiermee ervaring hebben en of het idd verder geen belemmering of inwerking heeft, enkel dan het teugelvangen tegen gaan.

Ervaringen en meningen meer dan welkom Haha!

Schimmelig

Re: Ierse martingaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 23:18

* Volgt even Lachen

Ik zie echter niet in hoe deze hulpteugel het probleem zou kunnen oplossen Verward

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-06 23:28

Zo kan ze de teugel niet meer over haar oor krijgen, omdat hij dus onder haar kin blijft. Iig zo redeneer ik dan Bloos
Het hoofdschudden wil ik er dus niet mee oplossen, maar het teugelvangen.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 01:09

als de teugel los hangt, kan hij er toch nog over. ik zou me concentreren op het oplossen van het hoofdschudden, en niet op het oplossen van het teugelvangen. deze martingaal wordt trouwens vaak gebruikt bij paardenrennen, omdat de teugels dan minder snel over de grond gaan na een val.