Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
hafgirl15 schreef:peesbeschermers, 3 in een beschermers of pijpkousen.
Achter strijkappen of pijpkousen
horse_girl schreef:Na het rijden zou ik je paard niet met iets om zn benen op het land zetten, omdat dan de benen warm zijn en moeten kunnen uitzetten, anders krijg je blessures aan de benen. Als je niet gereden hebt kan het wel, maar ik zoum niet na het rijden op het land zetten met peeskappen of bandages om. Als je niet gereden hebt zou ik voor peeskappen kiezen.
dierfysio schreef:zowel bandages als peeskappen geven GEEN steun.
bandages geven lichte bescherming rondom, maar het been wordt tijdens werk vaak erg (te) warm eronder, wat schadelijk kan zijn. verder is het inderdaad een fashion-item. ik zou ze NOOIT omdoen in de wei ivm grote ongelukken bij evt. losraken!
peeskappen beschermen het been teken tikken van achteraf (springbalk, zelf aantikken). als je de klittebandjes niet te strak aantrekt, kan er weinig mis mee gaan.
3-in-1 geeft rondom bescherming tegen tikken en strijken. wordt iets warmer dan peeskap, maar in de actions/indra's zit gel wat weer wat koelt. idem voor wat betreft klitteband: niet te strak aanhalen.
waarom moet hij iets om in de wei? kan het niet gewoon zonder?
dat is het minst warm, en hij kan ze ook niet stiekem slopen :p
dierfysio schreef:zowel bandages als peeskappen geven GEEN steun.
bandages geven lichte bescherming rondom, maar het been wordt tijdens werk vaak erg (te) warm eronder, wat schadelijk kan zijn. verder is het inderdaad een fashion-item. ik zou ze NOOIT omdoen in de wei ivm grote ongelukken bij evt. losraken!
peeskappen beschermen het been teken tikken van achteraf (springbalk, zelf aantikken). als je de klittebandjes niet te strak aantrekt, kan er weinig mis mee gaan.
3-in-1 geeft rondom bescherming tegen tikken en strijken. wordt iets warmer dan peeskap, maar in de actions/indra's zit gel wat weer wat koelt. idem voor wat betreft klitteband: niet te strak aanhalen.
waarom moet hij iets om in de wei? kan het niet gewoon zonder?
dat is het minst warm, en hij kan ze ook niet stiekem slopen :p
dierfysio schreef:OK, snap ik. maar kun je ze niet eerst naast elkaar apart zetten? dus stroomdraadje spannen, zodat ze ieder de helft hebben, van wat ze straks samen krijgen? dat voorkomt vaak een heleboel problemen. zo heb ik mijn paard na de verhuizing naar een nieuwe stal ook aan de "vriendjes" laten wennen. ging super!
succes in ieder geval!
AstraGirlie schreef:Bandages geven geen bescherming, alleen een leuk kleurtje. Beschermers beschermen tegen kappen, maar bieden meer steun ook dan bandages. Opletten bij het in de wei gebruiken, de benen kunnen heel warm worden, en dan spannen ze teveel zoals dierenfysio al zei. Ik zou persoonlijk ook ze op een andere manier laten wennen, zodat je geen risicos hiermee neemt
dierfysio schreef:@Skitter: op zo'n ongefundeerde aanval mijn kant uit ga ik niet eens in. tamelijk onbeschoft van je...