Bandages of Peeskappen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SweetGirliej

Bandages of Peeskappen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-06 17:22

wat geeft meer bescherming, bandages of peeskappen? dankjewel!

floor01

Re: Bandages of Peeskappen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 18:05

peeskappen! zeker weten! door het harde plastic geven ze bescherming... in principe kunnen de paarden hoeven (met ijzers) zo door bandages heen trappen!
en bovendien kan de warmte die geproduceerd wordt niet kwijt met bandages...(dat is niet zo goed voor de benen)

twee redenen dus om geen bandages te gebruiken!

Corellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 18:11

ik gebruik altijd peeskappen!
bandages geeft mee ondersteuning, maar je moet ze wel op de juiste manier aanbrengen.
de reden waarom ik peeskappen gebruik?
het is sneller en de warmte kan beter weg dan bandages..
soms bandageer ik wel, simpelweg omdat ik dan in een leuk setje rijd.. maar meestal peesjes Lachen

SweetGirliej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-06 20:27

nou, het is meer omdat ik mijn paard wil beschermen tegen een ander paard die binnenkort bij elkaar in het land komen te staan. ik rijd normaal met peeskappen, maar ik dacht omdat je dan voor achter veel meer bescherming hebt, misschien toch bandages... of voor peeskappen en achter bandages???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 20:32

Ik heb gehoord dat bandages helemaal geen steun geven maar het been gewoon rondom beschermen.
Ik vind bandages mooier maar peesbeschermers zijn makkelijker aan te brengen en geven ook goe bescherming.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 20:34

Oh ik lees trouwens dat het is voor in het land?
Dan zou ik toch voor peesbeschermers kiezen. Als een bandage losraakt terwijl je paard aan het rennen/rollen/spelen is dan kan dat grote problemen geven. Als een peesbeschermer losraakt dan zal hij in ieder geval niet in de knoop komen met z'n andere benen.. Ik raad je dan dus peesbeschermes aan!!

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 20:37

Peeskappen. Is makkelijker én geeft betere bescherming.En ik heb de laatste tijd toch het idee dat de bandages meer worden gebruikt als fashion item.
Ik heb iig liever bijpassende peeskappen Lachen

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 20:37

Peesbeschermers geven meer oppervlakkerig bescherming.
Zelf gebruik ik altijd bandages.

SweetGirliej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-06 20:42

en hoe kijken jullie dan aan tegen de voorbenen peeskappen en achter bandages???

hafgirl15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 20:44

peesbeschermers, 3 in een beschermers of pijpkousen.
Achter strijkappen of pijpkousen

SweetGirliej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-06 20:49

hafgirl15 schreef:
peesbeschermers, 3 in een beschermers of pijpkousen.
Achter strijkappen of pijpkousen

ik heb strijkappen, maar dat geeft tegen een knal van een ander paard toch veel minder bescherming dan van een bandage? naar mijn idee is dat zo omdat de oppervlakte van de bandages veel groter zijn dan van stijkappen... ?

SweetGirliej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-06 21:17

het kan ook zijn dat het niet zo is hoor

horse_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 21:23

Na het rijden zou ik je paard niet met iets om zn benen op het land zetten, omdat dan de benen warm zijn en moeten kunnen uitzetten, anders krijg je blessures aan de benen. Als je niet gereden hebt kan het wel, maar ik zoum niet na het rijden op het land zetten met peeskappen of bandages om. Als je niet gereden hebt zou ik voor peeskappen kiezen.

SweetGirliej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-06 22:01

horse_girl schreef:
Na het rijden zou ik je paard niet met iets om zn benen op het land zetten, omdat dan de benen warm zijn en moeten kunnen uitzetten, anders krijg je blessures aan de benen. Als je niet gereden hebt kan het wel, maar ik zoum niet na het rijden op het land zetten met peeskappen of bandages om. Als je niet gereden hebt zou ik voor peeskappen kiezen.

bedankt voor de tip!

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 13:00

zowel bandages als peeskappen geven GEEN steun.

bandages geven lichte bescherming rondom, maar het been wordt tijdens werk vaak erg (te) warm eronder, wat schadelijk kan zijn. verder is het inderdaad een fashion-item. ik zou ze NOOIT omdoen in de wei ivm grote ongelukken bij evt. losraken!

peeskappen beschermen het been teken tikken van achteraf (springbalk, zelf aantikken). als je de klittebandjes niet te strak aantrekt, kan er weinig mis mee gaan.

3-in-1 geeft rondom bescherming tegen tikken en strijken. wordt iets warmer dan peeskap, maar in de actions/indra's zit gel wat weer wat koelt. idem voor wat betreft klitteband: niet te strak aanhalen.

waarom moet hij iets om in de wei? kan het niet gewoon zonder?
dat is het minst warm, en hij kan ze ook niet stiekem slopen :p

SweetGirliej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-06 21:49

dierfysio schreef:

bandages geven lichte bescherming rondom, maar het been wordt tijdens werk vaak erg (te) warm eronder, wat schadelijk kan zijn. verder is het inderdaad een fashion-item. ik zou ze NOOIT omdoen in de wei ivm grote ongelukken bij evt. losraken!

peeskappen beschermen het been teken tikken van achteraf (springbalk, zelf aantikken). als je de klittebandjes niet te strak aantrekt, kan er weinig mis mee gaan.

3-in-1 geeft rondom bescherming tegen tikken en strijken. wordt iets warmer dan peeskap, maar in de actions/indra's zit gel wat weer wat koelt. idem voor wat betreft klitteband: niet te strak aanhalen.

omdat hij voor het eerst met een andere ruin het land komt te staan, wil ik hem zoveel mogelijk beschermen

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 14:32

OK, snap ik. maar kun je ze niet eerst naast elkaar apart zetten? dus stroomdraadje spannen, zodat ze ieder de helft hebben, van wat ze straks samen krijgen? dat voorkomt vaak een heleboel problemen. zo heb ik mijn paard na de verhuizing naar een nieuwe stal ook aan de "vriendjes" laten wennen. ging super!
succes in ieder geval!

Solide

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 14:40

Misschien heel lomp van mij maar ik zou dus ook niks om doen. Je paard is geen watje.
Bandages zou ik ten strengste afraden. Doe je ze niet goed om dan brengen ze meer schade toe dan dat je er geen schade door krijgt.
Ik zou dan inderdaad voor peesbeschermers kiezen.

Let wel op hoe meer dat je de benen van je paard beschermt hoe zwakker de benen worden.

Zoals dierfysio zegt probeer het eerst met een klein stroomdraadje.

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 16:49

dierfysio schreef:

Sorry hoor maar het wordt onder alles warm, of dat nou bandages, peesbeschermers, of 3 in 1 gevallen zijn, ze worden allemaal warm. En gel die gaat koelen? Hoe dan? Vanuit zich zelf? Er komt geen lucht bij niks, Lijkt me sterk. Bandages zijn tenminste helemaal van stof en ademen minimaal, kun je van de andere twee dus echt niet zeggen.

Het beste is niks natuurlijk maar hoe overdreven bandages slecht worden gemaakt, slaat echt helemaal nergens op. Het blijkt alleen dat je dus echt niet weet waar je het over hebt.

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 17:14

Bandages geven geen bescherming, alleen een leuk kleurtje. Beschermers beschermen tegen kappen, maar bieden meer steun ook dan bandages. Opletten bij het in de wei gebruiken, de benen kunnen heel warm worden, en dan spannen ze teveel zoals dierenfysio al zei. Ik zou persoonlijk ook ze op een andere manier laten wennen, zodat je geen risicos hiermee neemt

Myrte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 17:53

peesklappen!
maar mijn paard had daar laatst een wondje en dat deed heel veel pijn met peesklappen
en met bandages niet!
achter heb ik trouwens altijd bandages met rijden

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 20:02

@Skitter: op zo'n ongefundeerde aanval mijn kant uit ga ik niet eens in. tamelijk onbeschoft van je...

SweetGirliej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-06 23:18

dierfysio schreef:
OK, snap ik. maar kun je ze niet eerst naast elkaar apart zetten? dus stroomdraadje spannen, zodat ze ieder de helft hebben, van wat ze straks samen krijgen? dat voorkomt vaak een heleboel problemen. zo heb ik mijn paard na de verhuizing naar een nieuwe stal ook aan de "vriendjes" laten wennen. ging super!
succes in ieder geval!

ik heb ze ook eerst naast elkaar gezet, inderdaad. ik heb ze vandaag bij elkaar gezet en het ging super!!! ze trapten maar een paar keer naar elkaar, maar meer om elkaar te waarschuwen en niet echt om te vechten of de ander willen raken!! ik ben helemaal opgelucht.

SweetGirliej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-06 23:25

AstraGirlie schreef:
Bandages geven geen bescherming, alleen een leuk kleurtje. Beschermers beschermen tegen kappen, maar bieden meer steun ook dan bandages. Opletten bij het in de wei gebruiken, de benen kunnen heel warm worden, en dan spannen ze teveel zoals dierenfysio al zei. Ik zou persoonlijk ook ze op een andere manier laten wennen, zodat je geen risicos hiermee neemt

ik heb ze vandaag bij elkaar gezet en ik heb mijn paard voor peeskappen en springschoenen omgedaan. achter heb ik toch bandages omgedaan. ( met andere lappen eronder, kan even niet meer op de naam komen ) toen ze een beetje gewend waren heb ik de bandages verwijderd. het ging heel goed hoor!

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 23:50

dierfysio schreef:
@Skitter: op zo'n ongefundeerde aanval mijn kant uit ga ik niet eens in. tamelijk onbeschoft van je...

Verward
Licht toe AUB.

Hoezo onbeschoft? Ik ben het alleen totaal niet met je eens. Dat mag toch? Ik vertel gewoon waarom ik vind dat jij ongelijk hebt. En dat is onbeschoft?
Ongefundeerd? Sinds wanneer is het bewezen dat wat jij beweert klopt?
Wat is zeg klopt. Onder alle bescherming wordt het warm. Dat is het enige wat ik wil zeggen, en dat klopt.