maten voor een arabiertje

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

felicity

maten voor een arabiertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-06 16:21

Vind het toch zo moeilijk om passende dingen voor hem aan te schaffen.
Ik heb van hh een cob halster liggen. Maar die is veelste groot. Dus ik haal van hh een pony halster. Wat denk je krijg ik de keelriem niet dicht.

Nu mijn vraag welke maten hebben jullie voor jullie arabiertjes?

HedwigO

Re: maten voor een arabiertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 17:55

ik heb een cob maatje van alles. Heb op aanraden van winkelier een pony thiedeman gekocht omdat ze zo kort in de hals zijn

A0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 17:59

Ik heb van de meeste dingen ook cob. Wel het liefst met verstelbare neusriem want zie zijn vaak veel te wijd.

idje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 18:10

Hedwig18 schreef:
ik heb een cob maatje van alles. Heb op aanraden van winkelier een pony thiedeman gekocht omdat ze zo kort in de hals zijn

Dan hebben wij rare arabieren (gehad), want zowel onze vorige als die we nu hebben, heeft (had) een lange hals.
Teugellengte Full.
Maar het probleem is bekend.
Hoofdstel maat Cob met een te grote neusriem en een te kleine frontriem en een keelriem die net aan is.
Is wel op te lossen door bij het hoofdstel een losse neusriem en losse frontriem te kopen.
En er bestaan halsters die op 3 plaatsen verstelbaar zijn.
Cottage Kraft had goed verstelbare, maar ik weet niet of die nog te koop zijn.
Als je ooit in Engeland komt, daar is al dat spul wel passend te koop.
Speciaal gemaakt voor Arabieren en Welshes, waar mee je dezelfde problemen hebt.
Je kunt natuurlijk ook altijd een halster en hoofdstel laten maken, maar dat kost een paar centen.
Succes.

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 21:35

heb er 1 met cob maat.wel bijna altijd op zijn kleinst.pony past dan idd niet dicht.
en 2 hebben er pony die hebben beetje ander model hoofd zegmaar..maar ookdaar wel breder.bijde neuszit t meestal strakker en bij de keelmoet t losser..maar meestal lukt t wel..
ligt beetje aan model hoofd hihi van peesjes enzo heeft ze weer wel pony enzo

shabbay

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 10:42

ik heb een goedkoop weide halster van de welkoop daar hebben ze cob maat met 2 verschillende grote neusriemen. Ik heb dan mt 1, de kleinere. De rest als hoofdstel enzo gewoon een grote cob.

nano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 22:23

Die van mij hangt er een beetje tussen bij pony zit alles strak en bij cob ietsjes ruimer maar dan past de neus riem van geen kanten.
Ik heb een stof halster maat cob krijg ik bijna niet om, die moet op zijn grootst en ik heb een leder halster maat cob en die is ietsjes te groot moet een gaatje er bij gaan maken aan beide kanten.

shabbay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 10:29

wat voor zadel hebben jullie op je arabier liggen?

co2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 19:34

Ik kon ook geen passend zadel vinden en heb toen een nieuw zadel gekocht van Divoza, een Rossner en heb deze voor weinig geld op maat laten maken.

Wat betreft halsters en hoofdstellen, ik heb precies hetzelfde probleem. Cob te groot, maar bij pony een te krappe keelriem.

shabbay

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 10:34

heb je dat ook bij van triest laten doen? aangezien je ook in die buurt woont? ik heb nu een stubben tristan dressuur op het oog...a.s. dinsdag komt een mevrouw van van triest passen en meten....hopen dat het gaat lukken! of dat er aan vermaakt kan gaan worden