X-full

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ZesiramJarig

X-full

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-06 11:05

Ik heb van de week een full-hoofdstel geleend van een vriendin om eens te passen bij mijn 2-jarige ( zonder bit! eraan ). Maar het past dus niet, veel te klein. Ik krijg de neusriem niet eens vast op het eerste gaatje en de keelriem komt niet in de buurt van de rest van het hoofdstel.
Nou is het een erg grof gebouwd paard, dus het was wel een beetje te verwachten. Dit hoofdstel was voor haar eigen paard trouwens te groot, en die heeft geen iel hoofdje. Nou vraag ik me af welke merken x-full hoofdstellen hebben of dat er merken zijn die gewoon erg groot uitvallen.
Ik heb al een hoofdstel dat hem past, dat is een x-full erg chique rondgenaaid van premiere ( als ik het goed heb ) dat ik via internet op de kop heb getikt, maar wil er straks nog eentje bij voor doordeweeks. Dus liever ook niet een hoofdstel voor de hoofdprijs ( tot 100 euro ofzo ).

xafir

Re: X-full

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 14:02

ik heb een paard van 1.78 met erg groot hoofd hij heeft als trens hoofdstel een x-full van imperial riding die zit hij hem zowat op zijn kleinst valt dus erg groot!

passepartout

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 14:09

Ik heb een hoofdstel gekocht bij Hypo Weert X-full, want onze Groningers hebben ook niet van die kleine hoofdjes.
Het is merkloos, maar wel erg mooi. Het hoofdstel was nog in alle riempjes groter en kleiner te maken.

_Merato_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 19:02

De Xtrafull van HH valt ook groot: Wilfried heeft een groot Gelders hoofd en altijd problemen, met name met de neusriem. Ik heb ook een Xtrafull van Kieffer voor hem: weet zo ff niet de naam van het model, het is er een met stiksels. Kan nog redelijk goed slagen voor het superhoofd van Will!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 16:38

Bij de gemiddelde ruitersportzaak hangt er toch wel eentje? Ik heb zelf ook een Extra-full hoofdstelletje voor 40 euro gekocht, zwart met gecombineerde neusriem. Maar bij nader inzien is dat toch te groot. Ik heb eigenlijk enkel de XF-frontriem nodig, voor de rest voldoet Full. Als jij nog een simpel full-hoofdstelletje hebt liggen wil ik eventueel wel ruilen? Merk weet ik even niet uit mijn hoofd, is iig groen met een J erop.

Zilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 19:20

Bij Divoza hebben ze een hoofdstel te koop van Kieffer, in de maat Extra Full.
Op het plaatje heeft een Belg het hoofdstel aan, dus maybe past die wel.

Anders zou je een hoofdstel op maat moeten laten maken Verward

ZesiramJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-06 08:50

Ik ben hier in de buurt bij een ruitersportzaak wezen kijken, daar hadden ze alleen x-full van ?stübben? in ieder geval van 190 euro. Dat is een beetje buiten mijn budget.
Ik ga van de week nog naar Rotterdam, dus ga daar maar eens kijken bij Hyporama. Het is ook vast wel te vinden, maar ik vroeg me af wat er allemaal te koop was.
@Maya: ik heb het hoofdstel al weer terug gegeven, dus niks te ruilen helaas.

Zijn er ook peesbeschermers in X-full, mijn Br-beschermers kunnen maar net vast om zijn benen
( ongeveer 1 cm klitteband vast ) en ik ben bang dat ze er zo af zijn als hij een keer aantikt. Aargh, waarom heb ik zo'n joekel van een paard!

Sies

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 08:54

Ik heb zelf een enorm paard dus kan je wel helpen als je wil! Ik heb inmiddels zo'n beetje alles in het groot.
Hoofdstel merk chertack via ruitersportzaak besteld 50 euro. En eentje op maat laten maken. Mijn paard zit altijd met het probleem dat de kaak niet past.
Halsters: bestellen bij een ruitersportzaak die uit de UKAL catalogus voor je kan bestellen zoals de ruitersportzaak in Liessel www.allesvoorjepaard.nl
Beenbeschermers: 3 in 1 beschermers van action (die hebben ook peesbeschermers in grote maten. Goed maar prijzig. Dekens harry's horse highlinger valt erg groot. Mijn paard 1.86 kan van die dekens zelfs een 2.05 dragen.

Sies

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 08:55

Owja.. via de Ukal catalogus hebben zo ook veel hoofdstellen betaalbaar extra full.

ZesiramJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-06 08:59

Hé, bedankt, daar heb ik wat aan. Ga meteen op de site kijken!