Hoe hoort de pelham nu te zitten?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Esgaroth

Hoe hoort de pelham nu te zitten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-06 16:40

Ik heb nu voor mijn paardje een pelham gekocht, omdat situaties in het bos soms erg gevaarlijk werden. Alleen vraag ik me nu af hoe dat ding in zijn mond hoort. Ik weet dat er rustig mee moet rijden, dus die moeite mag je je besparen Clown
Is er een voor en een achterkant? Naar mijn idee zijn beide kanten gelijk. Ik heb een stang met lichte tongboog. Ik heb ze op beide manieren in zijn mond gehad en vind niet dat de ene kant beter zit dan de andere kant.
Verder vind ik de boog een beetje vreemd. Ik dacht namelijk, dat die rechtop in zijn mond hoorde te staan. Maar ik heb gekeken hoe het in Dancers mond zit, en de boog ligt over zijn tong. Het bollende gedeelte ligt wat verder naar achter, op zijn tong. Hoort dit? Ik kan het ook niet echt veranderen. Qua maat past het bit verder goed, het is een 12,5 en die heeft ie altijd. De stang die aan de pelham zit, loopt ook gelijk met zijn mondlijn, behalve als ik de teugels oppak. Ik dacht dat de stang gewoon recht naar beneden hoorde te wijzen. Heb ik nu een raar paard? HEt bit ziet er verder gewoon kei normaal uit en hoort te zijn zoals een pelham hoort te zijn. Wie rijdt er verder nog meer mee of heeft een foto van zoals het hoort te zitten?

Ik hoop dat mijn vragen duidelijk zijn.