We hebben sinds kort een zadel van Massimo voor onze B pony. Hij zit heerlijk en is op maat gemaakt maar ik vind 'm vrij groot voor zo'n kleine pony, bovendien weegt ie 8 kilo...best zwaar en dan zitten de beugels er nog niet aan. Hoeveel weegt gemiddeld een zadel vroeg ik me nu dus af ???
Denk dat dat wel gemiddeld is, 8-10 kilo ofzo... Mijn australian stockzadel weegt wel een tikje zwaarder, maar een veelzijdigheid of dressuur komt daar toch wel aan.
mijn zadel weegt zonder beugels ect. 7.4 kilo toevallig lag mijn zadel binnen dus ik denk we gaan wel ff op de weegschaal het ligt op een e-pony en is 16 3/4 inch hoeveel inch is jou zadel?
Geen idee eigenlijk. Denk er nooit bij na, behalve als ik met het westernzadel heb gereden, als ik daarna m'n engelse zadel pak denk ik; jeuj wat is dit ding licht. Maarja, westernzadel is gemiddeld 3 x zo zwaar als een gewoon zadel.
Ik weet het niet precies, maar ik heb een Thorowgood, kunststof. Niet zo zwaar dus By the way, de titel klopt niet helemaal. Je zou dan eerder hebben "Hoe zwaar is..."
Mijn barefoot weeg volgens mij rond de 5 kilo. Ik heb wel eens een western zadel op mn paard moeten leggen, nou die zijn echt mega zwaar! Ik denk zeker 15 kilo!