bruin zadel en zwart hoofdstel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

hansje

bruin zadel en zwart hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-06 19:06

Ik heb een goed tweedehandszadel op het oog. Leuke prijs, past goed op me paardje,...
Het is wel een bruin zadel. Ik heb nog maar pas een nieuw hoofdstel gekocht die natuurlijk zwart is.
Dus mijn vraag; Bruin zadel en zwart hoofdstel; OK of Neeeeeeeeeeennnnnnnnnnnnnnn

Alytje

Re: bruin zadel en zwart hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 19:08

tuurlijk kan dat wel! Het zou mooier zijn als je alles zwart of bruin hebt, maar wie maakt dat nou verder uit?
Van ver af zie je bijna geen kleurverschil. Dus als dit zadel naar je wensen is gewoon kopen Lachen

Francien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 19:08

Ok, ik let daar nooit zo op hoor. Als het goed past op je paard, en voor jou lekker zit. Mooit toch Lachen

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 19:19

Ja hoor Ja Kan wel. Maar smaken verschillen Lachen Je kan natuurlijk ook je hoofdstel verkopen en een bruine er voor terug kopen Haha! Pling

Villa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 19:23

Ik vind het zelf niet mooi, liever alles bruin of zwart. Maar als jij het wel mooi vind en dat zadel goed ligt zou ik hem kopen Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 19:25

ik heb het ook, zwart hoofdstel bruin zadel, maar in de toekomst komt er een zwart zadel, vind ik veel mooier!

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 19:45

het kán wel, maar ik vind het persoonlijk mooier als je hoofdstel ook bruin is.
je hoeft niet perse een nieuwe te kopen, kunt je hoofdstel misschien wel ruilen met iemand op bokt Lachen

Onyx88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 19:47

Bij mij is het nu ook zo. Bruin zadel en zwart hoofdstel. Ik zou wel graag een nieuw hoofdstel erbij kopen maar storen doe ik mij er eigenlijk niet aan...

janinetjjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 19:55

Vind het niet mooi, maar spaar dan lekker door voor of bruin zadel of zwart hoofdstel

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 20:11

nee, kan echt niet!

Onyx88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 20:30

Ik stoor mij er niet aan, meestal valt het mij niet eens op.

Marritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 20:57

Ik heb het ook een tijdje gehad, een bruin zadel en een zwart hoofdstel (op mn pony nog), maar eigenlijk vind ik zwart-zwart of bruin-bruin een stuk mooier! Ja

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 20:59

Dan loop ik al jaren voor gek..
Mijn zadel is bruin en mijn hoofdstel zwart..
Het zadel zat bij mijn paard.. Ik ga echt niks nieuws aanschaffen omdat het niet bij elkaar hoort, zolang het nog goed is kan het mij niks schelen..

Ik ben niet zo setterig.. Tuurlijk is het mooier.. Maar als zolang alles goed functioneert stoor ik me er niet aan..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 12:23

sjietaah schreef:
Maar als zolang alles goed functioneert stoor ik me er niet aan..

Precies.... ik zie liever mooi verzorgd en goed passend leer in verschillende kleuren, dan een bv onderstaand...
Afbeelding

ziet er wel leuk, hoor, en het kleurt prima bij elkaar, maar of je er zelf en je paard een plezier meedoet...

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 12:34

Ik ben zelf absoluut geen setjes mens. Je zult mij dan ook nooit met bandages zien omdat ze zo leuk bij het dekje passen. Maar een bruin zadel bij een zwart hoofdstel dat gaat me dan net te ver. Het moet er wel een beetje netjes uit zien.

Maar ik lees dat je op zoek was naar een tweedehands zadel. In de tweede hands is de keus nu eenmaal wat beperkter. Als je een goed passend zadel in het zwart kan vinden zou ik daar voor gaan. Maar kun je dat niet vinden dan is een bruin passend zadel natuurlijk veel beter dan een niet passend zwart zadel.
Het paard kan het niets schelen dat de kleuren misschien niet mooi bij elkaar passen maar het is wel erg als zijn rug wordt verpest door een niet passend zadel. Hangt dus van je budget af wat ik zou doen. Maar heb je ook de mogelijkheid om een goed passend zwart zadel te kunnen kopen ook als is dat dan wat duurder dan zou ik dat doen.

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 12:37

Ik heb een zwart zadel en een bruin hoofdstel. Het zadel kreeg ik bij mijn paard en was pas net een paar maanden oud. Het hoofdstel heb ik gekregen van mijn schoonouders. Het staat mijn vosmerrie erg mooi, ondanks dat ik zelf niet zo snel bruin zou kopen ben ik er ontzettend blij mee. Alles zit goed en netjes en ik stoor me er verder dan ook helemaal niet aan. Mijn teugels zijn springteugels met iets donkerder nylon tussen de bruine stukjes, dat neigt al naar zwart dus alles dat bij het zadel in de buurt komt van mijn hoofdstel is donker.
Ik zou me er niet druk om maken, belangrijker is dat alles past!

kiekeboe12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 19:38

tjah het is ook te zien welk bruin het is vind ik..

NoaFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 22:56

Een bruin zadel met een zwart hoofdstel vind ik heel goed kunnen zolang het bruin het toelaat. (bv bij redwood of london vind ik een zwart hoofdstel minder mooi) en als er leren peesjes bij gedragen worden vind ik dat deze ook zwart moeten zijn. Tong uitsteken
Een zwart zadel met bruin hoofdstel vind ik om een of andere reden dan weer minder mooi dan een bruin zadel met zwart hoofdstel.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 10:59

Kwaliteit gaat voor kleur.

dus past het zadel, dan gaat dat voor de kleur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 11:03

Ik heb een tijdje met zwart zadel en bruin hoofdstel gereden, nooit commentaar over gehad.

(heb bruin hoofdstel te koop, interesse?)