Ik ben voor mijn haflinger op zoek naar een middenklasse lederen dressuurzadel (ik wil niet meer dan 750,- uitgeven, omdat ik het max 2x in de week zal gebruiken, omdat ik meestal naar buiten ga en dan ligt zijn westernzadel op). Na wat snuffelen kwam ik het dressuurzadel met wijde boom van Harry´s Horse tegen, het lijkt me een net zadel, heeft iemand er ervaring mee?
Met HH zadels heb ik geen enkele ervaring. Maar met de Rossner Amerika wel. Dit is ook een middenklas zadel van leder, wat erg goed zit. Ik heb er nu zelf een gekocht en ik zou niet anders meer willen. Bovendien heeft mijn paard een brede rug en een hoge schoft, en dit zadel lag als gegoten, in een keer.. Ze verkopen deze zadels bij de ruitersportzaken van Divoza.. Bovendien hebben ze een passervice..
Voor 250 meer heb je een degelijke Kieffer. Waarom eigenlijk een zadel uit de middenklasse dan?
Wat maakt dat nou uit? Er is niks mis met middenklasse. Ze geeft toch aan dat ze hem niet zo heel vaak gaat gebruiken, waarom dan zoveel geld voor neertellen?
Ik zou als ik jou was (en je niet bang voor 2e hands bent) mooi opzoek gaan naar een a-klasse 2e hands. Je kant er veel vinden in de prijsklasse die je aangeeft.
Ik heb geluk gehad; heb een Stubben Scandica dressuurzadel kunnen kopen (die nog in SUPER, echt SUPER staat was) voor nog geen E500.
Als je beried bent om echt te zoeken, vind je ze wel.