[WN] Ervarig Air ride pad??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SuperrrPaint

Ervarig Air ride pad??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-06 14:37

Zoals de titel eigelijk al zecht, wat vinden jullie van de air ride pads?(behalve dat ze niet te betalen zijn Tong uitsteken ) Ik rij nu met een neopreen pad, maar vind met het warme weer wel jammer dat het geen zweet doorlaat. ik ben benieuwd wat jullie van die pads vinden?? en dan.. welke kleur is er mooi bij een sorrel tobiano paint?? Vork

Vera

Re: Ervarig Air ride pad??

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 15:37

Fijne pad! Dempt fijn, zweet loopt mooi weg en je borstel hem zo schoon als hij droog is.
Rood/bruin kleuren zijn mooi bij sorrel

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 16:10

Ik heb er ook één, maar rijd er niet meer mee. Na een half jaar vond ik 'm dusdanig plat geworden, dat ik niet het gevoel hebt dat de functies nog goed werken ('shock absorbent' e.d.). Wel heel jammer, want goedkoop zijn ze niet...

SuperrrPaint

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-06 18:16

okey dat zijn nog eens twee verschillende reacties, ik vond zelf de pad met beige heel mooi, maar weet niet of dat wel zo mooi bij mijn paint is.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 18:21

Ik heb er net eentje gekocht... de Prof Choice SMx Air Ride...
Hij ligt nog hier thuis, nog geen tijd gehad om hem mee te nemen naar mn paard.

Weet ook niet hoe ze rijden, het vrouwtje uit de winkel was er erg enthousiast over, ikzelf was dat over de vele kleuren.
Heb hiervoor met een gewone neopreempas gereden, vond ik ook ideaal, alleen die slijten wel erg snel.

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 19:27

beige is prachtig bij een sorrel!

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 18:15

Vorig jaar een air ride gekocht op een kleine veiling in Amerika ( $65,-) maar ben blij dat ik er niet meer voor heb betaald. Ik vind hem niet beter of slechter dan een goede fleecepad. Ik vind hem ook wat aan de dunne kant, maar door de goede demping ( door de het bubbeltjes plastic wat er in zit) maakt dat i.m.o. niet zoveel uit.
Ik heb ook een Reinsman Fleece pad en die vind ik persoonlijk veel fijner.
Ik gebruik hem op mijn vos, kleur roodbruin staat erg mooi.

irmadehoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 00:22

IK heb verleden jaar een redelijk nieuwe tweede hands "air ride" gekocht. Er zaten geen kaartjes ed meer bij. Hoe kan ik aan de buitenkant zien of voelen dat het een Air ride is?

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 12:40

irmadehoop schreef:
IK heb verleden jaar een redelijk nieuwe tweede hands "air ride" gekocht. Er zaten geen kaartjes ed meer bij. Hoe kan ik aan de buitenkant zien of voelen dat het een Air ride is?

Staat er duidelijk op! Haha! Voorbeeldje

Maar aangezien je het zelf dus niet heb gezien (omdat je het hier vraagt?) heb je - ben ik bang - of:

- ...geen redelijke nieuwe tweedehands (weggesleten) gekocht
- ...geen prof. choice air ride

Heb je er wel een flinke prijs voor moeten betalen? Nagelbijten / Gniffelen Rolleyes

En heb je een foto?

SuperrrPaint

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-06 18:30

wat ik verder bij de berichten van jullie begrijp is dat het geen super pad is, zoals ze het wel omschrijven?? Pling

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 18:37

Ik heb er nu ook een aantal keer mee gereden, moet zeggen dat ik het een fijne pad vind.

Ik vind hem fijner dan mijn neopreempad, ook al is de neopreempad dikker en gemakkelijker schoon te houden.
Die wollen pads, daar heb ik het nooit zo op gehad.

De air-ride is wel dunner dan de gemiddelde pad, maar tijdens het rijden, of erna heb ik er niets aan op te merken.
Het voordeel ervan vond ik op het eerste gezicht de kleurtjes, want ik hou zelf niet zo van die indianenprinten, en deze waren er in leuke, effen kleurtjes.
De binnenkant is (bij de mijne) van wol, maar het zweet trekt er niet zodanig in dat de wol gaat 'plakken'. De haren zijn er ook gewoon redelijk makkelijk uit te borstelen wanneer de pad droog is. Ik denk dat als je dat gewoon een beetje bijhoudt, dat je wel een tijd plezier kunt hebben van de pad.

Ik heb nog niets negatiefs (ook niet vanuit mijn paard gezien) aan de pad opgemerkt, behalve dan dat hij dunner is dan de gemiddelde pad, maar daar heb ik tot nu toe nog geen conclusies uit kunnen trekken.

flashyjac

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 22:36

Ik gebruik mijn air ride pad amper, omdat mijn paard een huidallergie heeft en ik daardoor de voorkeur geef aan de zogenaamde antibacteriële pads. Ik wil mijn pad na ieder gebruik schoon kunnen maken, en dat is nogal een onbegonnen zaak met een air ride pad. Mocht je interesse hebben, dan hoor ik het wel. Het is één van de eerste series air ride pads van Professionals Choice, kleur donkergroen, en ik vraag er 80 euro voor
Ik vind het een erg fijne pad in gebruik, maar hij heeft wel nadelen. Onder meer dat hij moeilijk te wassen is, omdat de kleuren vrij snel doorlopen en dat de pad aan de dunne kant is. Aan de andere kant heb ik van een aantal mensen begrepen dat hun paarden echt beter onder een airride pad lopen dan een willekeurige andere pad. Zelf heb ik dit echter niet ondervonden, ook al vind ik de pad wel mooi aan de rug van het paard aanpassen

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 12:26

Ik vind het een heerlijk ding! Absorbeert goed de schokken, neemt zweet op. Ik merk duidelijk verschil tussen het rijden met neopreen en met mijn airride. Het kost ff wat, maar dan heb je ook wat Lachen

Op mijn chestnut tobiano paint heb ik een blauwe Haha! Een kleine 32x32inch...zodat er een showblanket overheen past Lachen

SuperrrPaint

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-06 22:19

OKey klinkt wel verschillend allemaal, Ik ga er toch eens in de winkel naar kijken hoe dik ze nou eigelijk zijn, Ik rij nu met neoprheen maar vind dat ook niet alles. Weet ook iemand wat het verschil is met de wrangler pads? die zijn ook van profecional chioce toch?

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 09:42

De Wrangler pad is iets dunner en harder dan de "normale" airride pad. Verder een fijne pad hoor. Knipoog

SuperrrPaint

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-06 10:00

Bravura schreef:
De Wrangler pad is iets dunner en harder dan de "normale" airride pad. Verder een fijne pad hoor. Knipoog

okey dus die is nog dunner, begreep dat die al dun was Ach gut . ik ga maar eens even op jacht in de shops ! kan ik ze vergelijken

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 14:15

De airride voelt ook niet al te dik aan, maar als je een goede kwaliteit pad hebt, heb je geen pad nodig van 4cm dik Lachen

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 15:20

Ik zag dat dit een oud topic is, maar ik wil eigenlijk toch even iets vragen over de airride pads..

Ik wil een barefoot arizona gaan kopen, maar ik vind een western pad veel mooier dan zo'n grandeur pad die er bij hoort.
Nu wil ik niet zomaar een pad erop leggen waardoor mijn paard rugproblemen zou kunnen krijgen.
Maar ik las dat deze airride pads wel schokdemping hebben.
Zou dat goed genoeg zijn voor een boomloos zadel?
Wordt de druk ook wat verdeeld met de pad?

Ik zag ze op ebay, daar zijn ze een stuk goedkoper, en in veel leuke kleurtjes Haha!
Iemand ervaring met t bestellen van zo'n pad via ebay?

edit, nog een vraagje, hoe stevig ligt zo'n pad eigenlijk? Heeft iemand wel eens last dat het zadel wat verschuift erdoor?
Ik heb dat nu nl wel met mijn standaard grandeur pad, door het fleece is die best wel glad..

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 15:36

Het is trouwens geen probleem dat die pads geen ruggengraat vrijheid hebben, mn paard heeft namelijk een gootje Tong uitsteken

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 12:33

niet doen, die pads zijn er niet voor niets voor boomloos, je kunt wel een showblanket over je grandeur leggen, ziet er ook erg mooi uit
maar gebruik nou echt die met inlages!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 12:44

Oke bedankt Lachen
Zijn er ook geen western pads waar je inlages in kunt doen?
Of pads waar diezelfde foam in zit?

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 12:51

waarom zou je pertinent geen grandeur willen?
voor het uiterlijk met en shwblanket is dat opgelost
geloof wel dat er speciale westernpads zijn maar ook die zijn wer rete duur

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 13:20

Een grandeur is ook wel oke, maar ik wil gewoon eens overal rondkijken of er ook nog iets beters te vinden is Lachen
Ik vind het niet echt fijn om verschillende dekjes op elkaar te leggen, dus dan zou ik gewoon de grandeur showpad nemen voor onder de barefoot arizona.
Ik vind de grandeur pads ook al erg duur, dus ik dacht als er nu een speciale westernpad bestaat die nog wat beter is dan de grandeur dan kan ik die misschien nemen.

De grandeur die ik nu heb vind ik best fijn, maar toch niet helemaal perfect. Hij ligt vaak wat scheef na het rijden.. De fleece aan de onderzijde met de inlages zijn helemaal vervormt en naar het midden toe getrokken omdat de ruggengraat van mn paard niet omhoog komt.. En ik heb het idee dat het zadel best wat schuift door de standaard grandeur pad. Ik had het zadel pas geleden nl even zonder pad erop gelegd om te longeren (de pad zat thuis nog in de was) en het zadel lag gewoon veel steviger zonder aan te singelen..

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 07:26

Ik heb gewoon een neopreen westernpad onder mn arizona liggen en met wedstrijden gooi ik daar een showblanket overheen. Schuiftniet, zit super. Ruggegraatje blijft mooi droog en geen last van drukplekken.

Er komen van HAF (www.bluebalance.nl/ westernpads aan die ook onder een boomloos kunnen.

Ik vind die grandeurpads btw ook geen potje hoor.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 12:50

De Wrangler bestaat min of meer uit twee gedeeltes (op de ruggengraat, waar de vouw zit is geen vulling). Als je die iets hoger trekt is er wel degelijk een vrije ruggengraat. Ik heb nog niet gemerkt dat de pad verschuitft.
Van Continetal is er een pad die inlages heeft. lijkt mij trouwens ook een fijne pad. Heb zelf echter geen ervaring met boomloos.