welk van deze hoofdstellen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

krumel

welk van deze hoofdstellen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-06 13:57

Omdat ik helemaal niet tevreden ben over mijn (goedkope) HH hoofdstelletje ben ik nu op zoek naar een nieuw hoofdstel. Ik heb een paar hoofdstellen gezien waar ik tussen twijfel.
De passier aries of gemini, (ik vind dat verbingsstukje met de sperriem alleen niet mooi) de kieffer Anja, of de döbert stallmeister spezial.
Over kieffer weet ik dat de meningen verschillen, over dobert heb ik alleen maar goede verhalen gehoord, en van de passier hoofdstellen weet ik dat deze van minder goed leer zijn dan de duurdere passiers. Maar welk van deze hoofdstellen heeft volgens jullie de beste kwaliteit leer?
Mij maakt het in principe niet zo heel veel uit hoe het hoofdstel eruit ziet, maar ik wil gewoon zo goed mogelijke kwaliteit leer. Als jullie nog andere hoofdstellen weten (liefst niet duurder dan rond de 150 euro) van goede kwaliteit hoor ik het ook graag Lachen

Lancome

Re: welk van deze hoofdstellen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 13:59

Kieffer bevalt mij eigenlijk prima, heb er twee, de Kieffer de Luxe en de Kieffer Ulla Salzgeber Silverline. Maar als ik eerlijk ben vind ik de Passier Gemini erg mooi, op dit moment zou ik daarvoor kiezen.

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 14:14

Ik ben verliefd op de Kieffer Anja... (wel jammer van de steentjes op de frontriem) maar ikv ind zo min mogelijk sluitingen altijd erg mooi! En rondgenaaid is helemaal om te kwijlen... maar dat is wel kwetsbaarder en vind ik persoonlijk meer een wedstrijdhoofdstel of iets dergelijks. Voor dagelijkse trainingen in weer en wind zou ik dat persoonlijk niet doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 14:15

stübben? altijd goed, namelijk. Geen verschil in leerkwaliteit, rvs-gespen, en genoeg te kiezen Haha! , en dezelfde prijsklasse als die 'goedkopere' Passier. ( waarvan ik het een grote verkoopstunt vind, want passier-kwaliteit vind ik te vergelijken met stubben-kwaliteit, maar dat terzijde...)

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 15:40

kieffere is over het algemeen het beste

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 18:51

arans schreef:
kieffere is over het algemeen het beste

dit is jouw mening, neem ik aan?

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 20:02

hey
ik heb een hoofdstel van een merk dat ik niet ken (er hing een kaartje aan met een engelse vlag, geen idee welk merk Scheve mond ) en dat heb ik al 3 jaar en is nog als nieuw. Kieffer heeft een stalgenote van me, en ik vind die kwaliteit van leder minder. Ik zou - bij een nieuw hoofdstel - kiezen voor een stübben of een passier.
xxx

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 20:52

Döbert heb ik tot nu toe altijd goede reacties over gehoord.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 20:55

Döbert en Stübben zijn erg goed. Passier heb ik geen ervaringen mee.
Met Kieffer krijg ik steeds meer de indruk dat je geluk moet hebben. Ik heb een Ulla Salzgeber en ben daar zeer tevreden over.
Als je die Passier nu al niet mooi vind zou ik er persoonlijk niet aan beginnen.

krumel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-06 23:54

ja idd, kieffer hoor ik redelijk vaak negatieve verhalen over, maar ook weer positief. En ik vind de kieffer anja echt een supermooi hoofdstel dus vandaar. Maargoed, stubben dus, is dat vergelijkbaar met döbert?

Mettetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 23:58

Ik heb de Kieffer Newport nu 5 jaar (intensief gebruik!) en deze blijft mooi. Wel is er nu een passantje los.

Ze verkopen dit hoofdstel nu onder een andere naam (geen idee wat voor naam).

Het is in ieder geval gebombeerd, met gedeeld kopstuk en blinde sluitingen.

Prijs ligt rond de 150 euro.

Misschien is dat wat? Sterk en chioque zonder poespas?

krumel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-06 00:00

dat lijkt me opzich wel wat... ik zal even kijken op de kieffer site

SnelleSas

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 00:02

Lemetex heeft ook erg mooie en kwalitatief goede hoofdstellen. Is een dochter van Stubben, dus goed leer, maar goedkoper

Mettetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 00:06

het is de Kieffer Irmgard.

Ook vind ik de Kieffer ergonomic erg mooi en lijkt em prettig voor het paard.

(jaja, ik ben ook op zoek naar een nieuwe)

krumel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-06 00:12

idd... ik houd wel van blinde sluitingen en onderlegd etc. Maar ik ben vooral op zoek naar zo goed mogelijk leer, en daarom twijfel ik over de kieffers. Ik heb overigens wel een frontriem van kieffer, en daarvan vind ik de kwaliteit erg goed, ik ben alleen bang dat dit weinig zegt doordat een frontriem sowieso niet zo makkelijk slijt etc.

Mettetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 00:16

De meningen zijn natuurlijk verdeeld. Bij gebombeerd leer (dubbelgenaaid) kan het hoofdstel niet breken. Dat is voor mij het belangrijkste. Het kleurbehoud van mijn Kieffer is ook erg goed. Je ziet nu duidelijk gebruikssporen en enkel krasjes en deukjes op de neusriem, maar dat is natuurlijk normaal. Zwart is het hoofdstel nog hartstikke.

Het enige nadeel van dit hoofdstel vond ik dat de onderlegging van de neusriem wat hard was. ind e loop van de tijd is dit wel soepeler geworden gelukkig.

Succes met je zoektocht. Smaken verschillen, kijk ook wat mooi bij je paard zal staan! Rondgenaaid is niet bij ieder paard mooi bv.

krumel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-06 00:00

foto van me pony = in mijn profiel. Ik houd zelf wel heel erg van rondgenaaid, en dat is ook de reden dat ik een kieffer zou nemen. Maar toch heb ik liever goed en soepel leer dan rondgenaaid zeg maar Knipoog daarom twijfel ik een beetje.
Weet iemand hier trouwens hoe het leer van de goedkopere modellen van döbert is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 08:31

ik heb laatst de kieffer dagmar gekregen. mijn paard liep alleen lekker met een africhtingsneusriem, maar ik wilde een gecombineerde, nuh eb ik de kieffer dagmar, met aansnoerneusriem en mijn paard loopt lekker, alles in onderlegt t/m het sperriempje en de bakstukken toe!!!
ook heb ik nog een kieffer hoofdstel liggen van ±29 jaar oud, niet supper vaak ingevet oid en dat hoofdstel is zeker voor zijn leeftijd nog in prima staat, ook erg soepel!!!

krumel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-06 08:49

dat hoofdstel heeft iemand bij mij op stal ook, en die is er erg tevreden over. Is ook erg soepel, maar daarom vraag ik me juist af of dat bij alle hoofdstellen van kieffer zo is of alleen bij die Knipoog

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 13:04

Ik heb gister de Döbert Stalmeister Spezial in mijn handen gehad.
Vergeleken met de Kieffers die erbij hingen, deed de kwaliteit zeker niet onder.
Vond de Döbert erg mooi afgewerkt, voor een nette prijs.

krumel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-06 22:47

in dat geval ga ik wel n keer naar t drunens ruiterhuis ofzo, aangezien ze daar ook dobert hebben.