Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
LovesSaartje schreef:Je hebt van die standaart nylon halsters die zijn maar iets van 5,- ben alleen het merk even kwijt, die zijn het beste uit de test gekomen
merrieveulen schreef:
aan het be nice halster mag een paard helemaal niet vastgezet worden. met je dikgedrukte tekst kan ik het alleen maar eens zijn. er kan grote schade door ontstaan aan de atlaswervel, met alle gevolgen van dien.
Liedje schreef:LovesSaartje schreef:Je hebt van die standaart nylon halsters die zijn maar iets van 5,- ben alleen het merk even kwijt, die zijn het beste uit de test gekomen
pfif ofzo geloof ik
nickyu schreef:
klopt de pfiff waren het sterkste
wat een goed idee is om als die de ring vh touw kapot heeft getrokken daar een karabijn sluiting er op te zetten , die heb je in verschillende diktes (sterktes)
let er dan wel op dat je veilige knoop hebt aan de andere kant dat als die gaat hangen die wel makkelijk los gemaakt ka worden
sterkste touw zijn volgens mij die hele dikke katoenen ,
die zie ik echt nog niet kapot getrokken worden
Armaris schreef:@ Zitake
Kan je mij misschien vertellen hoe zo'n touw heet?Best interessant
zitake schreef:merrieveulen schreef:
aan het be nice halster mag een paard helemaal niet vastgezet worden. met je dikgedrukte tekst kan ik het alleen maar eens zijn. er kan grote schade door ontstaan aan de atlaswervel, met alle gevolgen van dien.
Ik heb het halster zelf niet hoor, ik kan dus alleen maar zeggen wat ik gezien heb. Idd en ik denk dat veel mensen zich er niet van bewust zijn wat voor schade er kan worden aangericht. Trouwens het beste vind ik als je een paard gewoon op een plaats leert stilstaan, mijn pony kon het vroeger en hoefde niet vastgebonden te worden. Was ideaal. Of gewoon in de box opzadelen maar ja dan heb je nog het trailerprobleem.
jeftah schreef:Idd de veiligheidsknoop werkte laatst ook niet bij mij en dan is een paniekhaak ipv een musketonhaak ideaal!
Maar na alles wat ik hier lees en zelf mee maak is mijn conclusie; touw laten knappen, zonde maar wel zo veilig!
zitake schreef:Ik los dit eenvoudig op door een touw als deze op de foto te gebruiken, breekt ie dan vervang je ze makkelijk.
Liever een touw wat makkelijk breekt dan een paard dat zn nek kapot trekt door een halster en touw die het maar niet wil begeven. Maar das mijn idee erover. Wil je echt een touw en halster wat niet, nooit breekt dan raad ik je het volgende halster aan, een be nice halster. Op de manege hebben we deze halster en ik heb er nog nooit een weten breken (zowel touw als halster niet).
Ze kosten wel iets meer dan een gemiddeld halster (rond de 36€) en zijn eventueel via internet te bestellen.
jeftah schreef:zitake schreef:Ik los dit eenvoudig op door een touw als deze op de foto te gebruiken, breekt ie dan vervang je ze makkelijk.
Liever een touw wat makkelijk breekt dan een paard dat zn nek kapot trekt door een halster en touw die het maar niet wil begeven. Maar das mijn idee erover. Wil je echt een touw en halster wat niet, nooit breekt dan raad ik je het volgende halster aan, een be nice halster. Op de manege hebben we deze halster en ik heb er nog nooit een weten breken (zowel touw als halster niet).
Ze kosten wel iets meer dan een gemiddeld halster (rond de 36€) en zijn eventueel via internet te bestellen.
waar koop je deze touwen dan????