Maatvoering stang en onderlegtrens

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Merato_

Maatvoering stang en onderlegtrens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-06 15:42

Ik hoor om mij heen verschillende meningen over de maten van een stang en onderlegtrens. Ik word er eerlijk gezegd gek van dat er zoveel verschillende maatvoeringen toegepast worden.
De een zegt dat de stang groter moet zijn dan de onderleg, de ander zegt gelijk aan de onderleg, en weer een ander zegt kleiner dan de onderleg.
Ikzelf denk dat dit de juiste maatvoering is: stang groter dan onderlegtrens. Omdat de paardenmond naar boven toe kleiner wordt. Uiteraard ligt dit natuurlijk helemaal aan de mond van je paard, maar sec genomen denk ik er dus zo over!
Maar ik kan er natuurlijk vet naast zitten!
Graag jullie meningen! Hoe hoort het?
Groeten van Yetse.

Mizora

Re: Maatvoering stang en onderlegtrens

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 15:56

Volgens mij andersom, behalve als je het over de dikte heb. Dit is omdat een onderlegtrens dubbelvouwt. Dus je meet het zo: o--o en met gebruik zit het zo: o´`o, waardoor het bit korter wordt. Hopelijk is zo duidelijk.

Maayke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 16:22

De onderlegtrens moet langer van lengte zijn dan de stang

_Merato_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-06 16:57

Nou spreek ik mezelf dus hartstikke tegen Bloos : door alle verwarring nu MIJN mening:
ik denk dat de onderlegtrens groter moet zijn dan de stang. Hehe, nu is het er juist uitgekomen. Haha!

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 17:01

Mizora schreef:
Volgens mij andersom, behalve als je het over de dikte heb. Dit is omdat een onderlegtrens dubbelvouwt. Dus je meet het zo: o--o en met gebruik zit het zo: o´`o, waardoor het bit korter wordt. Hopelijk is zo duidelijk.

Wat een creatief leestekengebruik Haha!
Ik ben het er helemaal mee eens en had het zelf niet mooier uit kunnen leggen Knipoog
Anders gaat de stang ook heel instabiel in de mond liggen en het eerste paard wat daar blij van wordt moet ik nog tegenkomen.

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 21:14

Missouri schreef:
Mizora schreef:

Wat een creatief leestekengebruik Haha!
Ik ben het er helemaal mee eens en had het zelf niet mooier uit kunnen leggen Knipoog
Anders gaat de stang ook heel instabiel in de mond liggen en het eerste paard wat daar blij van wordt moet ik nog tegenkomen.

En daar ben ik het ook mee eens Ja!

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 00:56

handig dat ik dit weet, thnx Haha!