boeduitstorting tong bij nieuw bit

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jamesbont007

boeduitstorting tong bij nieuw bit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-06 20:32

ik heb sinds woensdag op aanraden een scholingsbit bij mijn paard inhangen. nu had hij gelijk woensdag een kleine bloeduitstorting op zijn tong, en via speeksel iets bloed(ik ben geen ropper ) gisteren laten staan vandaag gecontorleerd, en weer geprobeert. vandaag weer precies hetzelfde probleem. hij probeert wel elke keer met die kant, vat op het bit te krijgen.

Zou hij zelf op die manier op zijn tong bijten???
In een ander topic las ik dat je met dit bit wel wedstrijden mag rijden, maar hoe moet dat straks begint hij te bloeden op wedstrijd!!(andere bit nooit last mee gehad)

wie o wie kan mij helpen.

(IK HEB LES EN RIJDT ALTIJD OP ZIT EEN KUITHULPEN)

gabyfedde

Re: boeduitstorting tong bij nieuw bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 21:18

Persoonlijk zou ik het bit niet meer gebruiken of samen met een ervaren persoon bekijken of het wel goed past. Als er iets in de mond kapot gaat is het een teken dat er iets niet goed zit.
Het kan ook dat het bit door de vorm bijvoorbeeld te groot is voor de mond van je paard.

jamesbont007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-06 21:23

Het bit ligt wel goed in de mond, en het past precies. daar is al wel naar gekeken.
daarom vind ik het ook zo raar

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 22:33

Ik zou het er ook niet meer inhangen hoor, als hij er een bloeduitstorting/blauwe plek van krijgt, zou je toch zeggen dat er iets afgekneld wordt...
de vorm van de tong verschilt paard voor paard, misschien past dit bit gewoon niet voor jouw dier.