Daaleman dressuurzadels wie heeft er ervaring mee

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jodievanmij

Daaleman dressuurzadels wie heeft er ervaring mee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-06 21:16

wie van jullie bokker rijdt er met een daaleman of heeft er wel eens op gereden.

Met welk zadel is de kwaliteit te vergelijken?

Brand los met jullie ervaringen...

Anoniem

Re: Daaleman dressuurzadels wie heeft er ervaring mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 21:22

hey,

ik zie regelmatig topics van jou voorbij komen met vragen over zadels en ervaringen. Ik vind het leuk om erop te antwoorden, maar ik was benieuwd of je nu op zoek was naar een zadel, of dat je gewoon geinteresseerd was in merken?

kan me nl niet voorstellen dat je nog geen keus gemaakt hebt Haha!

taffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 21:25

zelf heb ik er geen ervaring mee maar wel iemand in mijn directe omgeving
zij vond het zadel super zitten en van zeer goede kwaliteit
maar het lag ontzettend beroerd op de rug van haar paard en daaleman ondernam weinig behalve opvullen opvullen opvullen..
maar daar los je vrij weinig mee op
haar paard heeft trouwens nu na een jaar nog last van zijn rug Sigaar

Jodievanmij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-06 22:19

Bitch schreef:
hey,

ik zie regelmatig topics van jou voorbij komen met vragen over zadels en ervaringen. Ik vind het leuk om erop te antwoorden, maar ik was benieuwd of je nu op zoek was naar een zadel, of dat je gewoon geinteresseerd was in merken?

kan me nl niet voorstellen dat je nog geen keus gemaakt hebt Haha!

Haha bedankt voor je reactie... indd op zoek en nog geen keus kunnen maken maar ook gewoon interesse..

Ik zie bijv.. dat iedereen zo lovend is over kn en prestige maar zie ze ook gigantisch vaak te koop staan. Dan staat er bijv. in zn advertentie past op bijna alle paarden ook met verschillende bouw. (en net niet op de jouwe denk ik dan haha)

Dat maakt mij nogal nieuwschierig. Een zadel is een aanschaf (mag ik hopen) voor langere tijd. De rug van het paard is zo ontzettend belangrijk het hele paard gewoon . Daarom vind ik een goed zadel erg belangrijk. Ik val zelf elke keer toch weer terug op de passier. Heb er veel op mijn paard gehad en heb op veel zadels mogen zitten maar toch de passier vond ik het zaligst.

Ik ben op zich wel bezig om een nieuw zadel te kopen maar het heeft geen haast.

Ik wil eerst eens goed orienteren etc.. en gewoon ervaringen horen!!

Ook graag ervaringen van ZZ of hoger ruiters. Want ja hun zijn toch wel mooi ver gekomen denk dat hun wel weten waar een goed dressuurzadel aan moet voldoen..

Kimnor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 23:32

Ik heb zelf voor mijn paard een Daaleman vzh richting dressuur aan laten meten.
Ik had daarvoor toen mijn paard net ingereden was een 15 jaar oud Daaleman vzh zadel die ik 3 jaar heb gehad. Ik vind die zadels super lekker zitten, ze zitten als een huis. En over het algemeen vind ik ze een goede pasvorm hebben. Omdat mijn paard een erg moeilijke rug heeft, heb ik er voor hem 1 laten aanmeten, waardoor hij nu een stuk makkelijker loopt en ik merk dat het zadel gewoon echt goed ligt op hem. Ik ben er dus erg tevreden over. Ik vind de kwaliteit te vergelijken met bijvoorbeeld Kieffer, wat ik overigens ook een goed merk vind. Voor mijn andere paard heb ik een Kieffer Wien Professionel, die zijn ook erg fijn. Maarja, het is niet makkelijk om zo maar even een keus te maken wat voor zadel je wilt, goed dat je er de tijd over doet en er zo veel mogelijk informatie over wilt hebben. Succes ermee.

Groetjes Linda

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 09:26

Sinds een jaartje een daaleman en niets dan lof over het zadel, de kwaliteit en de service.

__Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 20:06

Een vriendin van mij heeft ook een Daaleman op maat laten maken, en het is een heel fijn zadel! Ja