Met je schaambeen tegen de boom aan zitten..?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Bombarie

Met je schaambeen tegen de boom aan zitten..?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-06 21:25

Ik heb een probleempje. Ik heb een jong paard en het is sinds kort pas dat we echt een paar keer in de week een uur trainen, en nu kom ik er achter dat het zadel dat ik voor mijn paard heb eigenlijk helemaal niet zo comfortabel is, het is een kieffer model, ik krijg zo'n pijn aan mijn kruis, zelfs als ik écht op mijn kont zit, het is een 17.5 inch dus ik wil nou niet zeggen dat het zadel te klein is voor mij, het heeft gewoon een hoge boom. Zou het nou tóch aan mijn zit liggen.. of hebben er meer last van dit probleem.

Ik vrees dat ik toch aan een ander zadel moet... anderen die op dit zadel rijden hebben trouwens helemaal nergens last van ik krijg een beetje dit effect nu Afbeelding nouja voor de "zitkenners" is het probleem wel te zien, dat ik licht in een stoelzit ga zitten om de "pijn" te vermijden zegmaar... iemand tips of iets anders waar ik iets aan heb, of moet ik gewoon "harden..." stel ik me aan...?

Amarie

Re: Met je schaambeen tegen de boom aan zitten..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 22:33

Probeer eens om een ander zadel van iemand te lenen en kijk dan eens hoe het daar mee gaat.
Een zadel moet goed zitten, anders moet jij anders gaan zitten en dat doet de rug van je paard ook geen goed.

Laat anders een ruitersportzaak komen om te kijken waar je probleem precies zit.
Succes

Mijnviera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 22:52

ik zou ook eerst even een zadel van iemand anders proberen,
mocht je het daar nou niet mee hebben weet je dat het zadel gewoon
geen goede zit heeft voor jou.

en anders idd een zadel maker of iemand van een ruitersport zaak even laten kijken.

succes ermee

Trieske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 23:32

Veel mensen hadden dat ook op mijn vorige zadel (ainsley)
misschien komt het omdat de zit dieper is en de voorkant wat hoger door de uitgesneden boom.
Toch maar eerst een ander zadel proberen en misschien overgaan naar 18 inch

daantjuhhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 23:34

ik en halve stal hadden er ook veel last van bij de kieffer veelzeidigheidszadel!!

Iedereen kreeg een klote houding op dat ding en een gevoelig kruis!

Lynn_Nikita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 23:43

je hebt je beugels verkeerd om aan of drukt de voeten heel erg naar buiten. En kan idd aan zadel liggen en eens een ander passen kijken hoe dat zit

Imre

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 23:48

Ik had het inderdaad ook met een veelzijdigheidszadel van Kieffer. Die boom was hard en hoog. Alles behalve comfortabel!

ankem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 07:01

Ik had het ook met een Kieffer Wien dressuur. Heb ik heel snel verkocht. Daarna Klimke, Ainsley en nu Fryso gereden en nergens meer last van.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 07:04

dat probleem heb ik ook weleens gehad op bepaalde zadels. Zo te zien heeft het ook een hele diepe zit, misschien is dat het probleem...

_Merato_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 07:51

Als je naar een ander zadel gaat kijken, let dan ook op de kniewrongen. Ik heb het idee dat het zadel van de foto redelijk wat kniewrongen heeft. Jij bent volgens mij lang (net zoals ik, ben 1.83m)) en vaak draaien mensen met lange benen de tenen naar buiten (kapstokmodel), omdat de wrongen te dik zijn. Hier kun je niets aan doen, behalve dan voor een ander zadel te kiezen met weinig wrong. Moet je wel op letten, is niet geheel onbelangrijk. Verder verschillen de Kieffers enorm van elkaar: De Wien is een (##-)zadel (eigen mening, lag niet goed en rijdt niet goed), komt ook door de wrongen, ik heb zelf nu een Kieffer Lech Profi, 18 inch met weinig wrong, maar wel met diepe zit. Ik zit niet op mijn schaambeen in dit zadel. De keuze voor een 18 inch zadel voor jou zou geen gek idee zijn. Voor mijn andere paard heb ik een aangepast Hulsebos met extra lange zweetbladen en halve, dunne kniewrongen. Maar daar was de prijs ook naar, het is een duur zadel waar ik lang voor heb moeten sparen. Maar het rijdt super!
Succes met je zadel, groeten van Yetse

Venetia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 10:21

Ik had dat met mijn oude kieffer ook een beetje, die hebben een vrij brede voorkant.
Nu rijd ik op een passier en ik heb er nooit meer last van gehad!
Dus ik zou hem inruilen, die pijn blijft anders en dat is niet lekker rijden!

Dees

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 10:23

Bekend Kieffer probleem...
snel verkopen

kelly0188

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 12:10

Hoi, ik heb dit probleem ook,erg pijnlijk. Mijn zadel een kieffer lech.

smit_ilse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 12:17

daarom voor mij geen kieffer meer. Ik vindt het niet zitten

ZesiramJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 12:19

Ik hoor het van veel mensen over Kieffer, heb er zelf trouwens geen last van. Verkopen dan maar...

Concorde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 14:14

Dit is echt een typische Kieffer kwaal! Ik kan ook niet zitten op kieffers, voor even zit het best, maar langer dan 15 minuten is een pijnlijke gewaarwording

Bombarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-06 22:38

Heey erg bedankt voor de tips en het begrip! Ik was dit topic kwijtgeraakt dus ik reageer een beetje laat. Prettig om te lezen dat ik niet de enige ben met dit probleem. Misschien moet er inderdaad maar eens een "kenner" komen kijken, beetje balen want dat zijn altijd meteen hele dure grapjes.. Ik ben wel lang, maar ook heel dun, daarom is het eigenlijk nooit bij mij opgekomen om een 18 inch zadel te kopen, ik dacht altijd dat dat meer voor mensen met een breder achterwerk was... weet iemand hier meer over? Is het dan niet zo dat ik in mijn zadel "zwem"?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 22:47

Het is zo dat de inch van je zadel niet te maken heeft met je dikke kont maar met je lengte van je bovenbeen.Ik weet dat het ergens op de site staat maar kan die helaas niet voor je terug vinden.Ik rijd met mijn superdik gat probleemloos op een kieffer 17,5 maar heb niet zulke lange benen.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 10:26

Kieffer is vrij breed van boven en daar schijnt dat door te komen, heb ik mij laten vertellen door een zadelmaker/leverancier die bij ons op stal een keer een zadel kwam passen. Veel mensen zitten niet echt lekker op de Kieffer, omdat het zadel vrij breed is van boven, daar waar jij met je kruis zit zeg maar, waardoor je net niet in de goede houding lekker kunt zitten.

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 10:43

ik zie wel dat je zadel wel iets opgevult mag worden, het mag achter iets omhoog, misschien dat dat al scheelt dan zit je al beter midden in het zadel

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 15:43

ik heb ook nog met een kieffer gereden met hoge boom, maar had er eerlijk gezegd niet veel last van. Integendeel ik ben op zoek naar weer zo'n zadel. Ik rijd nu een wintec pro en die vind ik niet diep genoeg. maar volgens mij komt het idd een beetje door je zit en mss je lengte erbij.