ik ben op zoek naar een dressuurzadel waarin je niet in de houding verplicht wordt te gaan zitten.
dus wil wel een beetje me vrijheid behouden.
welk dressuurzadel is dan volgens jullie geschikt?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Bitch schreef:De meeste dressuurzadels van Duitse makelij, hebben geen opgesloten zit, passier, stubben, kieffer.
Bitch schreef:De meeste dressuurzadels van Duitse makelij, hebben geen opgesloten zit, passier, stubben, kieffer.
goldwing schreef:de meeste zadels met een vlakke zit dwingen je niet in een houding
De meeste modellen van Kieffer dwingen je juist wel in een houding
Ik heb 2 kieffers gehad en een county alle3 hele fijne zadels de 2de kieffer iets minder omdat die met gel was en dan toch een maatje kleiner word waar ik geen rekening mee gehouden had ( dat zadel heb ik dus maar 2 jaar gehad en heel snel ingeruild voor mijn county)
Het county zadel was ook een heel fijn zadel dwingt al niet zo veel als de kieffer zadels ( die is gestolen zodat ik weer gedwongen was een nieuw zadel te kopen) en nu heb ik dus een stubben met een vlakke zit dwingt helemaal niet en heb ik in het begin heel erg aan moeten wennen ( als er die dag een county op voorraad gelegen had in de juiste maat had ik die terug gekocht maar was er niet) nu de harnessmaker er ook nog eens naar gekeken heeft zit het wel fijn. Ja in het hele begin zat het fijn maar toen is hij verkeerd aangepast en begonnen de problemen kon dus echt niet meer goed zitten en dacht jeetje dat ligt aan het feit dat ik niet gedwongen word in mijn zit, maar ik moet zeggen nu hij helemaal voorzien is van nieuwe vulling zit hij ook in eens een heel stuk prettiger