Jaa jongens sorry, alweer een zadelkwestie topic

Ik heb mijn paardje zelf ingereden met een springzadel omdat ik dat fijner vond i.v.m eventuele kunsten die ze uit zou halen ..
Nu 2 jaar later rijd ik eigg nog steeds op dit zadel, en aangezien ik maar 1 keer per 1 à 2 weken spring wil ik toch graag een dressuurzadel erbij hebben ..
Ook omdat mijn houding (lees: rug) nou niet bepaald positief tot uiting komt op dit zadel ..
Nou raadde mijn instructrice me al aan om een tweedehands zadel te nemen .. (In verband met inrijden van zadel?)
Maar nu weet ik niet waar ik het beste kan gaan zoeken ..
Ik wil in elk geval naar een goede winkel of zadelmaker gaan zodat ik zeker weet dat het zadel goed ligt ..
In elk geval wil ik het niet van internet halen omdat ik het dan niet kan passen ..
Weet er iemand goede tweedehands winkels in Brabant?
Dingen waar ik op moet letten bij een dressuurzadel? (tot nu toe altijd met veelzijdig gereden voordat ik mijn paard in ging rijden), ga in elk geval vantevoren zelf passen voordat het op mn paard komt te liggen wat ik lekker vind zitten

Eventueel goede ervaringen met speciale merken zadels?
* Iemand die me over kan halen toch een nieuw zadel te kopen, met een bijhorend argument ..
Alvast bedankt