Vraag over een zadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

gina2003

Vraag over een zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-06 20:19

Even een vraag.
Ik heb voor mijn haflinger van net 3 jaar een 2e hands Kieffer Wien Extra gekocht.
Hij lag heel mooi, maar als ik erop zit, zit hij heel erg naa rlinks.

Ik heb er een Anky pad en een bontje onder liggen, maar ik vind hem nog steeds niet helemaal lekker liggen.
Hij sluit overal gewoon goed aan, knelt niet of zo, dus ik snap niet helemaal waar aan het kan liggen.

Ik dacht eerst dat het kwam omdat ze links wat meer ontwikkeld is dat rechts of zo, maar ik begin een beetje te twijfelen.

Heeft iemand een idee?
En is het zo dat een Kieffer op maat gemaakt kan worden?
Dat heb ik ergens gehoord.

Ik hoop snel een goede reactie te krijgen, want ik wil niet haar rug verpesten..

Alvast bedankt.

S_v_D_88

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 20:23

Als je denkt dat het aan je zadel ligt. dan kan je beter even naar een zadelmaker of ruitersportzaak in de buurt gaan. Daar zijn altijd mensen die er verstand van hebben. Misschien moet het zadel wel opgevuld worden...
Nou succes ermee!

Groetjes

gina2003

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-06 20:25

Dank je wel, dat was inderdaad mijn volgende stap, maar ik dacht, misschien heeft iemand dit ook gehad, en kan die vertellen waar het aan zou kunnen liggen.

taffy

Re: Vraag over een zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 22:37

het probleem zit waarschijnlijk in de vulling
als je aan beide kussens voelt zijn ze dan gelijk gevuld?
het komt nogal eens voor dat het ene kussen dikker opgevuld is dan het andere..

Clauwtje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 22:39

Het zou of aan je zadel kunnen liggen of aan je vulling.Ik zou een zadelmaker erbij halen.

Maris89

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 22:48

Weet je heel zeker dat je zélf niet een beetje scheef zit tijdens het rijden? Let daar eens goed op en probeer zo recht mogelijk te blijven zitten. Als dit wel het geval is zou ik even een zadelmaker erbij halen, die weet het immers het beste en een zadel is het belangrijkste van je paard.

gina2003

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-06 11:28

Ja, ik zal inderdaad eens een zadelmaker opbellen.
Het probleem is dat ik hem niet strakker kan aansingelen, maar hij gaat scheef bij het opstappen en daarna blijft hij gewoon naar links zitten, ook al ga ik naar rechts hangen om hem terug te trekken zeg maar, maar dat werkt niet.

Hannanas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 11:36

scheef gevuld? Laat er echt eens een zadelmaker naar kijken.

MikeRick

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 11:43

Hoi, Ik heb zelf ook een Kieffer zadel. Mijn zadel was een paar maanden oud toen het ook niet meer goed lag. Ik dacht zelf dat het zadel bijgevuld moest worden en liet mij zadelmaker komen. Bleek dat hij echter zoveel spier had gekregen (joepie) dat het zadel niet goed meer paste bij de boom het voordeel van de Kieffer zadels is dat het een verstelbare boom heeft, ik heb mijn zadel weggebracht om te boom 3 cm te laten verruimen en vervolgens is het zadel ook een beetje opgevuld en ligt nu als een huis !!!

Dus ja je kan er een hoop mee doen. Ik weet niet of je een goede zadelmaker hebt maar anders zou je Arie Boer kunnen proberen dat is ook mijn zadelmaker en hij doet het super !!!

gina2003

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-06 11:50

Ik heb net een afspraak gemaakt met Ali van Horse Diverse, die komt donderdag avond langs om te kijken.

Mijn merrie is net 3 jaar, ze is wel al een tijd gelongeerd, dus heeft wel wat bespiering, en het zadel lag goed, ook tijdens het longeren, alleen toen ik erop ging, voelde het niet helemaal lekker.
Maar hij komt donderdag kijken, dus ben erg benieuwd, ik wil gewoon een goed zadel, niet dat ze last van haar rug krijgt!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 12:37

MikeRick schreef:
het voordeel van de Kieffer zadels is dat het een verstelbare boom heeft

Oja? Wat houdt dat precies in dan, verstelbare boom? Dit is echt voor het eerst dat ik het hoor dat Kieffer een verstelbare boom heeft.

gina2003

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-06 12:41

Ik heb dat inderdaad ook wel eens gehoord, daarom was ik ook benieuwd.
Je kunt het niet zelf verstellen, maar de zadelmaker kan dit wel.
Volgens mij maken ze het zadel open, en kunnen ze dan de boom heel makkelijk verwisselen.

San

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 15:08

Bitch schreef:
MikeRick schreef:
het voordeel van de Kieffer zadels is dat het een verstelbare boom heeft

Oja? Wat houdt dat precies in dan, verstelbare boom? Dit is echt voor het eerst dat ik het hoor dat Kieffer een verstelbare boom heeft.

Tsjah, ze maken hem dan warm geloof ik en rekken dan de boom op. Dat is geloof ik het idee.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 16:09

ow.... das niet een verstelbare boom, das gewoon de boom verbreden.
Wel eng idee, het materiaal wordt daardoor natuurlijk ook dunner, op die plekken, dus sneller kans op beschadigingen.

MikeRick

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 17:36

Verstellen, verbreden geef het beestje een naampje, ik heb indergeval geen nieuw zadel hoeven te kopen omdat dit mogelijk is bij de zadels van Kieffer en bij de meeste andere merken niet !

En ja de boom wordt verbreed door warmte en het materiaal wordt niet dunner omdat er een ijzeren boom in zit dus heb je ook niet meer kans op beschadigingen. Dat is natuurlijk als je het wel door een professioneel iemand laat doen.

San

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 07:29

Precies en dat scheelt een hoop centjes!