Hoi, Ik heb een tweedehands County dressuurzadel zien te koop staan, van uiterlijk vind ik hem wel mooi maar ik weet natuurlijk nog niet hoe hij zit... En wat is de kwaliteit ervan? Wat voor klasse is zo'n zadel? (Wat is zo de nieuwprijs) ....
County, heerlijke zadels. Gemaakt in GB, gelijk aan de klasse Ainsley en Barnsbey, vakwerk dus.
Diepe zit, zacht leer, en vooral een 'dun' zadel, je hebt goed kontakt met je paard. Persoonlijk vind ik hem iets minder geschikt voor het 'grotere achterwerk'. Nieuwprijs zal zo rond de € 1400 a € 1500 liggen.
Komt goed uit want ik heb zelf echt geen groot achterwerk (eigenlijk wel maar als ik een zadel moet passen blijkt altijd dat ik een klein achterwerk heb )
nouvel van bokt heeft een county je zou haar een pb kunnen sturen,zij was er erg tevreden over dacht ik
Klopt!
Super fijn zadel!
Zijn wel erg aan de prijs, maar dan heb je wel kwaliteit! Mooie brede kamer zodat de ruggegraat mooi vrij ligt, fijne zachte zit. Op mijn paard zat 'ie heerlijk!
Helaas past 'ie niet op de paarden die ik nu rijd, dus ik ben steeds meer in twijfel of ik 'm toch maar in de verkoop zal doen... Van werkloos op zolder hangen wordt 'ie niet beter...
ziet er netjes uit zo een zadel, ik heb er 1 keer mee gereden op de pony van een vroegere klasgenoot. maar ik kan niet echt oordelen omdat ik er maar 1 keer meegereden heb..
Ik heb nu sinds een paar weken een County Competitor, en het bevalt super. Zit heerlijk diep en je hebt veel contact met je paard. Het leer is ook hartstikke soepel. Ik vind het zeker een aanrader!
Ik heb ook een County Competitor, wel een ander(ouder?) model als op de foto van Nouvel, de mijne heeft veel minder wrong. Ik zit er heel fijn in, iig een stuk beter dan in de Ainsley waar ik voorheen mee reed. Het is een zadel waar je niet zo erg in ' opgesloten' zit. Je merkt aan alles dat het gewoon een kwaliteitszadel is, aan het leer, de pasvorm, etc. Maar ja, het moet nog wel op je paard passen natuurlijk....
Ik heb een county dressuurzadel (springtree) het zadel is van 1991 maar nog steeds in superstaat . De nieuwprijs van county's ligt nog wat hoger. Rond de 2000 euro. Ik vind het een prettig zadel omdat de zit niet te breed is. Een "normale vrouw" (weet ook niet hoe ik dat moet noemen) past er goed in. Voor mij zal de volgende wel weer een county worden.