dressuurzadel... wel goed voor iemand met krote benen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

dominiqueB

dressuurzadel... wel goed voor iemand met krote benen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-06 14:01

hoi allemaal,

wat leuk dat jullie even kijken. ik heb namelijk een vraagje..
ik heb een new forest x arabier paardje en hij doet het super met wedstrijden. ik heb altijd op een veelzijdigheids zadel gereden totdat ik genoeg geld had voor een dressuurzadel. het probleem is alleen dat ik met mijn beentjes niet goed uit kom. ik heb namelijk erg korte pootjes en ze komen net 1cm onder het zweetblad uit. dit komt omdat dressuurzadels lange zweetbladen hebben maar wat zouden jullie doen? toch maar verder rijden met een dressuurzadel waar ik niet mooi met mij benen uit kom of toch maar dat veelzijdigheids zadel waar ik gewoon goed op zit maar niet mooi is voor de wedstrijden...?

alvast bedankt

dominique en een hoefje van arax

Concorde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 15:44

Net zo goed als er dressuurzadels zijn voor mensen met lange benen, zijn er ook dressuurzadels met extra korte zweetbladen. Maar goedkoop zijn ze niet. Als je een veelzijdigheidszadel hebt richting dressuur, vind ik het vaak nog een net beeld geven, je kan je been dan ook nog gewoon lang houden. Zit je niet mooi op je veelzijdigheidszadel?

Phrono

Re: dressuurzadel... wel goed voor iemand met krote benen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 19:32

Ik heb precies hetzelfde. Ben niet zo groot (1,67) en heb ook vrij korte benen. Op veel zadels raak ik dus de wrong gewoon niet en heb ik weinig steun. En idd zoals jij zegt, dat lange zweetblad dat altijd in de weg zit.
Ik heb nu een wintec Isabell Werth en die zit perfect! Heb veel steun aan de wrong en mijn been ligt heel mooi.

Afbeelding

Afbeelding

dominiqueB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-06 19:39

hoi,
hartstikke gaaf en bedankt. bedankt voor de tips en meningen en ook voor de foto's. roelke_ zou je voor mij willen meten hoe lang jou zweetblad is? dan zou ik eventueel voor zo'n zadel kunnen kijken.

bedankt!,

dominique

Phrono

Re: dressuurzadel... wel goed voor iemand met krote benen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 19:42

Ik zal het van de week even opmeten, dan stuur ik je nog wel even een pm.

dominiqueB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-06 19:44

hartstikke bedankt! ik wacht je berichtje met veel belangstelling op.

Micha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 23:01

Zeg maar hoe lang het zweetblad moet zijn, wij leveren de zweetbladen van al onze modellen zadels per halve inch oplopend, dus roep maar (bellen of een pm is mogelijk makkelijker)

Maar terzijde wel leveren gewoonweg absoluut maatwerk voor je paard maar ook voor de ruiter en dat voor prijzen die best meevallen.

Oceans

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 23:50

Ik had ook hetzelfde probleem met die zweetbladen.
Als ik op een dressuurzadel reed, kwam ik maar een klein stukje met mijn benen er onder.
Toen ik mijn wintec had verkocht omdat het niet goed paste op mijn paard en ook de zweetbladen te lang waren, heb ik een stubben tristan dl gekocht. De zweetbladen passen heel goed voor mijn benen. Ook mijn passier grand gilbert met normale of korte zweetbladen past perfect.
De stubben is te koop, mocht je interesse hebben.

Als je een nieuw zadel koopt, kunnen de betere merken ook de zweetbladen op maat maken. Ik dacht iets van 1 tot 4cm korter.
Maar dat is dan maatwerk en de prijs ligt dan ook hoger.
Ook is er meestal ook een lange levertijd.

Misschien kan een zadelmaker ook de zweetbladen bij een zadel inkorten.
Ik denk wel dat dit moet lukken maar het klinkt wel kostelijk.

Marcella

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 22:38

Ben zelf 1.55 en heb dus een Barnsby dressuurzadel 17 inch met korte zweetbladen, maar nog zijn ze voor mij te lang. Zit er over na te denken om over te gaan op de Barefoot Cheyenne, want daar heb ik wel genoeg ruimte om been te geven.

Dit zadel is trouwens ook te koop.

Clauwtje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 15:45

Je hebt ook ,zoals hierboven al is gezegd,dressuurzadels met korte zweetbladen.Ik ben dan ook maar 1.68 maar eigenlijk nog nooit last van gehad

Jodievanmij

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 15:47

Een euroriding en de kentaur penelopa hebben ook niet al te lange bladen maar ook KN heeft ze niet heel lang. Mijn vorige dressuurzadel een Henri de Rivel stent horse had ook niet te lange bladen voor mij haast wat te kort maar volgens mij worden die niet meer gemaakt..(heb het over dit model hdr bestaat nog wel).. succes ermee