Ok mijn zadel wat ik nu heb past niet meer op mijn paard. Die ik nu heb is een Stubben Excalibur. Turella heeft een normale schoft maar een moeilijke rug. Dat wil zeggen dat ze snel last van haar rug heeft.
Dus wie weet een goed zadel wat past. Ik wil het liefst een zacht zadel met een diepe tot extra diepe zit.
Tweespan in Boornbergum is een goede en is niet te ver voor jou om naar toe te gaan met je paard, ze kunnen ook bij jou langskomen.
Misschien is een fryso zadel wat voor turella, een meisje dat bij mij in de verenigingsles zit heeft precies het zelfde probleem gehad. maar misschien kunnen ze het zadelook nog voor je aanpassen
Ik heb voor mijn haflinger (ehm, die nogal rond is) een stubben siegfried. Hier en daar wat aangepast door mijn zadelmaker en ik ben al jaren tevreden.
ik heb een kentour Medea, mijn paard heeft een hele moeilijke rug, en had dus ook rug problemen. nu met dit zadel gaat het heel goed, en je zit als een huis. xxx
neem eens contact op met harnessmaker hier op het boktforum, Mogelijk kan hij je goed vertellen wat nodig hebt of moet aanpassen aan een zadel om het goed passend te hebben.
Die ziet wat voor bouw jou paard heeft, kan voelen en doen, én heeft nog eens verstand van zadels ook. Die kan je meer helpen dan wij hier op bokt, zonder enig beeld hoe het zit met jou paard
Ik zou idd contact openemen met een zadelmaker en idd een euroriding zadel ligt netjes op ronde paarden. Nike 1 van mijn verzorgpaarden is vrij rond en daar ligt al zo'n 5 jaar en euroriding diamant op ben zelf heel tevreden over 't zadel een fijne zit enz. Dus zou zeker vragen of hij zoiets mee kan nemen. Veel succes nog!!
Heb al contact gehad. Ze was dus idd moeilijk zeg maar om een goed passend zadel te krijgen. Maar heb nu 1 die ik even uit mag proberen. Dat was de enige die goed lag. En super zit!