Ervaring met de zadelmaker Stubenitsky (Heemskerk)?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nexthorse

Berichten: 1682
Geregistreerd: 28-08-04
Woonplaats: Hoofddorp/Gent

Ervaring met de zadelmaker Stubenitsky (Heemskerk)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-06 12:29

Zoals de titel al zegt:
Wie heeft er ervaring (goede of slechte) met de zadelmaker Stubenitsky (Heemskerk)?

Ik heb al goede verhalen over hem gehoord, alleen heb ik hem nu gebeld, het verhaal uitgelegd, en hij zegt dat het zo duidelijk is dat hij hem zo kan opvullen, zonder te kijken hoe het zadel nu ligt!

Wie heeft hier ervaring mee? Wie heeft het ook zo laten doen? Hoe is het bevallen?

Uiteraard mag ik het zadel terugbrengen als na het opvullen blijkt dat het zadel nog niet goed ligt.

Nielojram

Berichten: 7852
Geregistreerd: 14-02-02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 12:41

Ik heb geen ervaring met het werk als zadelmaker bij Stuub, maar ben wel een aantal keren in de zaak geweest om wat aan te schaffen.

Ook heb ik alle keren leuk zitten praten met de eigenaar, over zadels, en zover ik kan beoordelen, hebben ze er daar zeker kaas van gegeten.

Alleen blijf ik het vreemd vinden dat het opvullen gebeurt, zonder het paard te zien, maar dat is iets wat je ws gewoon aan hem zelf kan vragen, en het antwoord daarop zal bij jou wel de doorslag geven.

nexthorse

Berichten: 1682
Geregistreerd: 28-08-04
Woonplaats: Hoofddorp/Gent

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-06 12:47

Ik heb hem telefonisch gesproken. Hij vroeg mij uit te leggen waarom het zadel niet goed ligt. Dus ik het uitleggen (zadel ligt naar links, iets naar voren over de schoft gezakt (dus de voorkant is lager komen te liggen), en daardoor drukt het zadel nu ook bij de schouders bij het eerste punt waar het zadel het paard raakt).
Hij zei dat dit meest voorkomende dingen zijn, en hij ze zo kan verhelpen.
Aan de linkerkant wat vulling erbij zodat de vullingen weer gelijk zijn. En aan de beide zijkanten voor iets ophogen zodat het zadel weer wat hoger komt te liggen.

Hij kwam op mij wel over als iemand die er verstand van heeft, en ligt hij na het opvallen nog niet goed, komt hij wel even kijken.
Dus misschien dat ik het gewoon probeer.

Maar heeft iemand dit ook zo laten doen?
Hoe is dat bevallen?
Wat waren de kosten?

JudithC

Berichten: 939
Geregistreerd: 13-10-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 13:03

Ik heb mijn zadel laten opvullen door Harneesmaker hier op Bokt. Hij doet dit bij je op stal en kijkt hoe het zadel op je paard ligt. Ik ben zeer tevreden over het resultaat van mijn zadel.