Breken veiligheidsbeugels

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cookies

Breken veiligheidsbeugels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-06 09:09

Ik heb vorig weekend een paar nieuwe veiligheidsbeugels gekocht (die met elastiek) en 1 brak bij de eerste rit al gelijk af, en ik viel van mijn paard . Zijn er meer mensen die dit soort ervaringen hebben met dit soort beugels? Ik heb nog zo'n stel beugels en daar rijd ik al een jaar mee. Maar heb er nu even een vervelend gevoel bij.

SillyB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 09:11

afgebroken???? als in het staal doormidden? of alleen het elastiek kapot
Zou ik toch mn geld terug gaan vragen van de leverancier ofzo. Kwalijke zaak hoor

HippoLogic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 09:12

Het is de bedoeling dat het elastiek losschiet als je met je voet in de beugel blijft hangen. Als de beugel zelf breekt, zou ik terug gaan (levensgevaarlijk is dat). Het lijkt me dat het een fabrieksfout is.

Cookies

Re: Breken veiligheidsbeugels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-06 09:14

Het metaal is dwars doormidden. Precies boven de voetsteun. Ik kan er niet mee terug want ik heb ze op een beurs in Duitsland gekocht.

Vie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 09:19

Dat is vervelend.
Zou niet mogen nee.
Ik heber nog nooit last mee gehad.

pmarena

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 00:30

Jeminee , de beugels zelf ????

Woeiiiiiiii

Maar dat is bloedlink zeg.... zijn de beugels toevallig heel licht van gewicht ? Dan kan het zijn dat er gewoonweg slechte kwaliteit "aluminium" is gebruikt.

Of zie je wellicht op het breekvlak een belletje zitten ofzo ? Heb ik ooit wel eens gehad met iets van metaal , puur pech....

Gelukkig is het nog goed afgelopen zeg , je schrikt je toch rot

luuntje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 10:00

Kan je niet proberen om de fabrikant aan te schrijven?

oosterhoff

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 10:17

ik neem toch aan dat je weet van welk merk hetis. Stuur ze dan terug naar de fabrikant. grote kans dat je gewoon nieuwe krijgt want dit is gewoon een fabrieksfout bij het persen van het metaal.
Ik zou je geen zorgen maken om je andere beugels want dit is niet iets wat heel vaak voorkomt.

Mercedesss

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 10:20

Ook ik heb dat een keer gehad toen ik even op mijn zus haar paard aan het rijden was, die hip-hopt nog al snel en toen brak ook echt het ijzer dwars door midden. De instructeur die stond les te geven had het ook nog nooit meegemaakt en kwam niet niet meer bij...

Mercedesss

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 10:21

On-topic, inderdaad proberen contact met ze op te nemen. Dit is echt gevaarlijk!

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 10:49

Cookies schreef:
Het metaal is dwars doormidden. Precies boven de voetsteun. Ik kan er niet mee terug want ik heb ze op een beurs in Duitsland gekocht.

Hmmm... lijkt me typisch een geval van "dumphandel". (je koopt een partij afgekeurde stijgbeugels op en verkoopt ze op een beurs... de klant zie je toch nooit meer terug - denk je - en de beugels die je voor weinig inkoopt, verkoop je voor de bijna volle prijs....)

Dan ga ik toch liever voor kwaliteit en een betrouwbaar adres!

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 20:53

GeJe schreef:
Cookies schreef:

Hmmm... lijkt me typisch een geval van "dumphandel". (je koopt een partij afgekeurde stijgbeugels op en verkoopt ze op een beurs... de klant zie je toch nooit meer terug - denk je - en de beugels die je voor weinig inkoopt, verkoop je voor de bijna volle prijs....)

Dan ga ik toch liever voor kwaliteit en een betrouwbaar adres!

dat was nou precies ook het eerste wat in mijn hoofd opkwam!
gebeurt vaak op beurzen (en tentenkamp en dat soort dingen). slechte zaak, maar je doet er niks aan (behalve er niks kopen).

denk dat TS gewoon pech heeft, en d'r centen kwijt is. tip: koop dingen die met veiligheid te maken hebben bij een goede leverancier, waar je verhaal kunt halen als je klachten hebt.
sterkte, en hoop dat je je niet te erg bezeerd had....

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-06 20:22

Ja ik heb nu een paar goede gehaald bij mijn favoriete ruitersportzaak. Mijn vader heeft nog even naar die afgebroken gekeken. 3/4 van het breukvlak was donker en 1/4 was licht van kleur. Dat donkere vlak was waarschijnlijk dus al gescheurd.

Ik heb echt geen idee wat voor merk het is en het staat er ook niet op. Dus opsturen heeft niet zoveel zin Gewoon pech gehad dus.

pmarena

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 20:44

Ach , je weet nu iig dat het je tijd nog niet is , want je hebt het overleefd gelukkig

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-06 22:48

Ik heb een beschermengel

pmarena

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 12:57

Da's nooit verkeerd

Mizora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 17:22

Altijd handig, ik lijk er ook altijd 2 bij te hebben. Geluksengeltje is echter verdwenen.