nut van de neusriem???

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Inèske

nut van de neusriem???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-06 21:02

Ik heb een vraagje,

Vroeger (in de manège en op wedstrijd) reed ik altijd met neusriem, ze vertelden me dat het nodig was om goed te kunnen sturen en om je paard nageefelijk te krijgen.

Nu werk ik al een jaar met Shires ( merries en hengsten, nog geen ruinen) en ik rij ze dressuur en springgericht. De eigenaar van die shires vind het mooier om zonder neusriem te rijden, ik heb me erbij neergelegt en ik heb totaal geen problemen om ze nageefelijk te krijgen en ook geen problemen bij het sturen.

Heeft iemand nog andere redenen om een neusriem te gebruiken???

Sisco4life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 21:08

De neusriem is er voor dat als het paard zijn mond open doet om dus het bit te ontlopen dat er extra druk op komt zodat die mond weer dicht gaat. ( hele korte samenvatting )

Ofterwijl : Als je zorgt dat die paarden geen last van het bit hebben, dan gooien ze de mond niet open toch ?

Inèske

Re: nut van de neusriem???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-06 21:24

nee, nog niet tegengekomen dat ze hun mond opengooien, ook niet als ik ze zadelmak maak

Dus de theorie dat ze me geleerd hebben klopt niet, het is enkel om het bit niet te ontlopen, toch bedankt

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 21:28

Haha nou ik zou ook niet weten hoe je je paard met je neusriem moet sturen en nageeflijk moet rijden... Dat doe ik nog altijd met de teugels en m'n benen
Volgens mij heeft Sisco4life gelijk..