Myler bit, iemand ervaring?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Liex

Myler bit, iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-06 07:58

Hallo iedereen,

Ik had een paar vraagjes over Myler-bitten. Ik had een tijd terug ergens gelezen dat hier zoveel goede reacties op waren gegeven, maar die kan ik niet meer vinden. Dus, mijn vraag luidt: Heeft iemand goede- of slechte ervaringen met Myler bitten? En oja, mag je er eigenlijk mee op concours verschijnen?

Rhys

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 09:22

Ik heb hier kort geleden ook een topic over gestart, maar kreeg weinig reactie.
Ik rijd sinds een week op een Level 1 bit met D-ringen. Dat bevalt goed, mijn vierjarige neemt het bit beter aan en komt bijna niet meer in verzet met haar hoofd.
Je mag niet starten met een bit dat een hefboomwerking bewerkstelligt. Dus als je bakstukken en bit door de sleuven doet is het verboden. Ik heb de teugels ' los' aan het bit.
Ik moet woensdag starten (voor het eerst) en hang gewoon de Myler erin, ik zie wel of er wat van gezegd wordt.
Als je bij google zoekt, kom je trouwens ook terecht op de website van Myler en daar staat veel informatie.

Liex

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-06 16:02

Oke dankje!

Argi

Re: Myler bit, iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 16:52

ik heb er hele goede ervaringen mee. Ik heb de comfort snaffle, waar een kleine tongboog inzit. Ik denk dat mijn paard er beter op reageert, omdat hij nogal vrij dikke tong en een laag gehemelte heeft. Een dikker bit is bij hem al vaak teveel in zijn mond!

ACSM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 16:57

Met level 1 mag je gewoon starten.

EmMetjes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 17:17

Heb ook zo'n bit gekocht en een boekje over Myler bitten gekocht. De bitten spreken mij erg aan maar ik merkte geen verschil. Rijd nu weer gewoon met een dubbelgebroken bit.

Suzy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 19:22

Sinds twee weken rijdt ik ook met mylerbit, en ik vind het geweldig.
Paard protesteert niet meer met bit indoen en kauwt niet meer zo gigantisch op het bit. En vooral bij het longeren zie ik dat wanneer hij ontspannen op de loodlijn loopt hij daar ook blijft lopen en niet blijft zoeken door erachter en weer ervoor enz. te gaan. Een teken voor mij dat het bit dan ook geen druk meer geeft

Liex

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-06 19:24

Oké, goed dat er zoveel positieve reacties zijn

fliam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 19:28

Rijd al bijna een jaar met een meyler en ben er zeer tevreden over. Mijn paard kon moeilijk nageven, ik dacht dat dat door zijn handicap aan zijn nek kwam, maar blijkt dat hij het andere bit niet aankon met laag gehemelte. Nu ik over ben gestapt naar een meyler gaat dit veel beter. Ik heb hem overigens wel eerst een week geleend bij een ruitersportzaak in de buurt, om te kijken hoe hij erop reageert. Ik kan je dit zeker aanbevelen, zeker bij twijfel!

Paardenl0ver

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 19:31

Ik heb één keer met een mylerbit gereden..
GEWELDIG !
Ik had Bon Jovi toen een week, en ik reed bij de manege een onderling proefje.
Maar in de buitenbak met inrijden speerde hij er opeens (voor het eerst, nu ben ik het gewend) weg! Hij trok zn hoofd helemaal naar boven en galopeerde echt keihard weg.
Wat doe ik? Ik trek Tsjaa, dat was ik gewend, maar toen ik dus trok, trok Bon Jovi (harder natuurlijk) terug en ging nog harder lopen.
Dus uiteindelijk had ik hem weer. En toen speerde hij weer weg.
Marinka (verzorger van vorige paardje) ook nog op hem geweest, speerde nog steeds weg.
Henny (vriendin/instructrice) zei dat ik haar *myler* bit wel even mocht gebruiken, omdat ik op dat moment een dubbel gebroken bit erin had.
Toen het bit gewisseld was, was ik aan de beurt.
Nou, je rijd dan toch met twijfels je proef in..
Maar wat ging mn proefje héérlijk zeg!!
Heb superlekker gereden (en werd nog eerst ook!)
Toen in de buitenbak nog heel even doorgereden.. (wilde me niet laten kennen)
Het ging geweldig! Ik moest hem zelfs kuit geven om in galop te blijven!
Geweldig die bitten. (waarom ik er zelf geen heb vind ik eigenlijk ook raar )

Ojaa ! Op wedstrijd mogen ze ook..

Liex

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-06 19:43

Mooi, mooi
Maar waar hebben jullie eigenlijk je Myler gekocht dan? Ik kan hem nergens vinden, op internet..

fliam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 19:48

Bij de ruitersportzaak in Serooskerke (Zlnd), daar heb ik hem ook 1 week mogen lenen. Verder heb ik ze ook zien hangen bij de Heimolen (bij Bergen op zoom). Ik kom verder niet echt in de ruitersportzaken, dus kan je hier verder niet mee helpen, sorry

Marchador

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 20:07

Ik rijd met een mylers op mijn pony en ben zeer tevreden.
De eerste dag dat ik hem gebruikte merkte ik al wel verschil.
Ik begon met een myler L1 en heb inmiddels een mylers l2.
Je mag niet met alle mylers bitten op wedstrijden rijden werd mij verteld. Zo mogen degene zonder hefboomwerking wel en met hefboomwerking absoluut niet.

Adrienna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 07:33

Ik heb sinds maandag mijn eigen myler, voor die tijd heb ik met een geleende gereden.
Mijn paard is net ingereden, en hij bleef mijn dubbelgebroken maar vastpakken, toen hebben ze een myler geprobeerd en hij liep meteen superfijn, rommelde niet meer met zijn mond etc.
Ik ben er dus erg blij mee

met de level 1 bitten mag je op wedstrijd starten, maar dan wel zonder sleuven in de ringen. De sleuven zorgen voor een hefboomwerking.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 10:49

Mylers zijn oa bij van Rijs te kopen, dan kun je ze ook 10 dagen proberen. Als hij niet bevalt betaal je een klein bedrag voor het schoonmaken en opnieuw oppoetsen.

Ik vind het wel mooie bitten. Je moet niet denken dat er alles mee op te lossen is, maar ze bevallen veel mensen wel.
Met mennen worden ze ook veel gebruikt.