Ervaringen met Henri de Rivel zadels?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Paradiso

Ervaringen met Henri de Rivel zadels?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-06 14:31

Ik ben op zoek naar mensen die ervaring hebben met Henri de Rivel zadels. M.n. met het dressuurzadel.

Meld even waar je hem hebt gekocht (liefst ook een idee van aanschafprijs), hoe hij bevalt, voor- en nadelen, welk type het is (Paris, Lyon of Calgary), op wat voor paard hij goed ligt en hoe je eigen houding is (word je in een houding geduwt door het zadel of kun je goed vrij zitten, hoe bevallen de kniesteunen?)

Mij lijkt de Calgary echt iets -
Het dressuurzadel Calgary verenigt alle nieuwe ontwikkelingen op dressuur / zadelgebied in zich.
• is gemaakt van extra zacht leer
• heeft een zachte zit en kniesteunen
• heeft een enkel zweetblad, voor meer contact met uw been aan het paard
• geeft u een mooie rechte houding
• heeft voldoende ruimte in de lepel voor een ietwat “vrijere” zit
• is met verschillende kussen-systemen leverbaar (wol, wol in vilt, lucht)
• is leverbaar in kamerwijdte 1,5 tot 4

Ik hoor graag van jullie!
Bedankt

lfobijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 17:51

Ja ik heb nu een jaar en rivel zadel, model Paris en ben heeeel erg tevreden.
Ik heb met mijn haffie echt een mega zoektocht gehad om eens een zadel te vinden wat bleef liggen zonder drukpunten of dat het weg schoof en dit is echt super. Zeker vanwege het singelsysteem wat er in zit.
Ik vind de kwaliteit ook erg goed. Het is lekker soepel leer wat erg mooi blijft en je hoeft er niet veel extra aan te doen om het zo te houden.
Ik heb het zadel gekocht via Freddy's in Niewegein in samenwerking met Bestfit zadelmakerij uit Hilversum. En hun service is ook super. Ze komen netjes passen, zijn erg deskundig en dat vond ik erg fijn. ( heb namelijk ook een paar klunzen gehad die zich zadelpasser noemde!)
Het zadel heeft mij €1000,- gekost.
Oh ja en het zadel zit super! Je hebt goede steun aan de kniekussens en vooral het voorgevormde zweetblad vind ik erg fijn want hierdoor zit het vanaf dag 1 al lekker en hoeft dat niet eerst nog helemaal gevormd te worden. En verder kun je gewoon vrij blijven zitten en heb je niet het idee dat je in een vaste houden gedrukt wordt!
Gewoon een heel fijn zadel wat goed zit voor zowel de stevige ruiter als ook de ronde stevige pony!
Ik hoop dat je wat aan de info hebt en als je wilt kun je ook een keer naar het zadel komen kijken!

mariskafan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 18:13

ik heb een nieuw henri du rivel zadel gehad dressuur maar was niet zo tevreden vond ze wel mooi maar vond ze weinig steun bieden

Paradiso

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-06 19:14

Was dat ook de reden dat je niet zo tevreden was - dat ze weinig steun gaven?

Beiden bedankt voor de reactie!

Elsje123

Re: Ervaringen met Henri de Rivel zadels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 18:06

Ik heb een maand of twee geleden een Henri de Rivel gekocht, type London, een nieuw model. Ik ben er erg gelukkig mee Haha! , het zadel ligt mooi op mijn paard en zit super. Echt een aanradertje! Ik was 995,00 voor het zadel kwijt en heb het gekocht bij Bestfit zadelservice.

www.bestfitzadelservice.nl

Groeten Ellen