Wie heeft ervaring met een Zaldi schooler

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Truckster

Wie heeft ervaring met een Zaldi schooler

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-06 20:52

Hallo allemaal,

Wie-o-wie van jullie heeft ervaring met een Zaldi schooler zadel? Graag hoor ik alle nieuwtje en ervaringen die jullie hebben.
Ik denk er over om zo'n zadel voor mijn fries aan te schaffen,maar ken helaas geen mensen hier in de buurt die zo'n zadel rijden.
Als iemand zelf zo'n zadel heeft: waar heb je het gekocht?
Klopt het dat het maar in 1 maat verkrijgbaar is?
Misschien rare vraag maar hoe kan dat ooit goed passen?zoveel verschillende paardenruggen.....?

Wat jullie ook weten: let me know!

Thanks

_Merato_

Re: Wie heeft ervaring met een Zaldi schooler

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 15:14

Hoi,
Je kunt een proefzadel aanvragen op trekking-saddleswebshop.com (of zoiets), ik heb de schooler getest en ik vond hem niet prettig op mijn Yetse (=ook fries), bovendien is het zadel van suede en geeft je een nepgevoel strak in het zadel gekleefd te zitten, dit vind ik (=persoonlijk) niet prettig. Ik ben gewend ietwat te 'glijden' in het zadel, bijvoorbeeld met gallop. Het strakke gevoel is niet zo erg als in een Portugees zadel (heb ik ook al eens mee gereden), maar daar kun je niet eens in lichtrijden. Bovendien werd mij toen al gezegd dat het suede niet mooi blijft, het wordt op den duur donker en gladder. Je kunt daar ook een bontje voor krijgen, maar dat vind ik niks.
Het zadel lag niet mooi op zijn rug, was TE breed, en viel meer op de schoft. Dat Yetse het niet fijn vond was te merken aan, toen ik hem in stap aan de hand liet rondgaan, continue de oren in zijn nek had. Dit heeft hij normaal nooit, altijd de oortjes erop. Dat was voor mij al een teken. Toen ging ik erop. Vond hij helemaal niet leuk en ik ook niet. Vooral de zit beviel mij niet.
Ik had een felblauwe. Echt een geweldig sjieke kleur op een Fries!
Het zadel is heel fraai om te zien, maar zoals het gezegd, mij beviel 'ie niet Daarom heb ik hem maar gauw weer teruggestuurd en ben van het hele idee afgestapt. Toch blijven Iberische zadels mij trekken, hoe dan ook! Als ze op marktplaats staan ofzo, moet ik altijd even kijken!
Ik denk niet dat dit de reactie is waar je op hoopte, sorry!
Groeten van Yetse

Truckster

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-06 23:54

Hay Jetse, thanks voor je reactie. Ja ik had natuurlijk op iets positiefs gehoopt,hihi. Met wat voor zadel rij jij nu dan?

Groeten truckster

_Merato_

Re: Wie heeft ervaring met een Zaldi schooler

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 11:03

Ik rij nu met een Kieffer Lech Professional.
Dit blijkt toch heel erg goed te liggen op Yetse.
Ik rij niet zo heel veel meer, ik men veel meer met hem, vind hij veel leuker! Maar zo af en toe willen wij wel eens weer fanatiek dressuren, houdt hem lekker scherp en alert