been bescherming vraagje

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

qt_shetties

been bescherming vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-06 15:08

misschien een beetje rare vraag,
gebruiken jullie been bescherming?
waarom?
wat voor beenbescherming?
wisselen jullie ook nog af?

ik zelf heb grote maats shets, ben eigenlijk helemaal niet zo van de bandages enzo, maar gister ging ik een ruiterpad op, en dat was best zwaar, nu denk ik dat ik de volgende keer maar rondom bandages aanbreng.

verder hebben ze meestal alleen voor peesjes om.

nu vroeg ik me af, worden de benen niet een stuk zwakker als ik elke keer bescherming om doe? Daar attendeerde iemand mij laatst op...

XxXLienkeXxX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 15:27

met bandages kan het warm worden onder de bandages

Ik zelf heb altijd bescherming rond de benen..

Die van mij hebben of bandages om Als ik bandageer is het eigenlijk altijd met onderlappen Ook al heb ik fleece bandages dan nog met onderlappen
Vind dat mooier en fijn bandageren

Ik heb ook peesjes
Heb gewoon met neopreen en met bont
Ze krijgen ook voor springschoenen om gewoon rubber of met bont

Ik doe het meestal zo

voor peesjes + springschoenen
achter bandages

Of rondom bandages + voor springschoenen

Of
Voor peesjes + springschoenen
achter strijklappen

qt_shetties

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-06 15:29

en waarom die combi's? mijn andere pony kreeg ook altijd springschoenen voor, omdat ze een hele ruime pas had, en dus aantikte

XxXLienkeXxX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 15:33

mijn oudste krijgt niet meer zoveel bescherming om die kan nu "normaaal" lopen maar de jongste van ons tikt overal aan en stapt in dus vandaar de springschoenen

Peesjes + strijklappen krijgen ze wel om met longeren en losgooien en rijden

Bandages is enkel als ze in een mooi setje gaan

magicrover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 16:52

Bandages draai ik nooit. Wat een gedoe. Buiten met mul zand, zou ik wel oppassen voor steentjes die tussen de bandage en de huis gaan schuren.

Dressuur en springen: peesbeschermers en kogelbeschermers, met dressuurles en springen springschoenen erbij.

Crossen of een super fanatieke buitenrit met 3-in-1. Achter heb ik voor de cross speciale beschermers en natuurlijk rondom springschoenen.

Vajramani

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 22:34

Ze krijgen standaard peesbeschermers + kogelbeschermers om.
Mijn merrie krijgt ook nog springschoenen om. Ze heeft er nogal een handje van om de ijzers af te trappen en tot nu toe gaat dit goed.

beantsje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 23:22

ik heb me helemaal klemgezocht om peesbeschermers te vinden voor mijn tinker, die kort en wijd genoeg waren.
uiteindelijk heb ik ze gevonden.
Alleen rijd ik er zelden mee; met een buitenrit vind ik het sowieso niet slim, omdat we ook nogal eens door het water gaan.
En ach, met dressuur vind ik het ook niet zo nodig. Een wond zal er door het vele haar niet zo gauw komen.

Alleen heeft ze net vorige week een balbetrapping gehad. Lelijk wondje, stom toevallig gebeurde het net een uurtje voor de hoefsmid kwam. dat was dan weer mazzel, die kon de losse flap hoorn wegsnijden en gelukkig viel de wond mee, die is vrij oppervlakkig.
maar ja, daar beschermt een peesbeschermer ook niet tegen..

Coberlina

Re: been bescherming vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 13:47

hey
Als de bak goed ligt (dus geen modder of plassen) dan doe ik voor dressuur vierkant bandages + springschoenen. (ook in dressuurles / clubles)
Als het slecht ligt, doe ik oude peesjes en strijklappen en rubber springschoenen.
Voor het springen vierkant in de beenbeschermers ook en springschoenen
Om te gaan wandelen idem (dus peesjes, strijklappen en rubber springschoenen)
Ik heb ook nog cross beschermers, maar dat is eigenlijk voor later. Ik gebruik ze wel al dikwijls als er veel water in de bak ligt. Of ook bij het springen wel eens.

Ik denk dat je shetlanders met peesjes wel genoeg bescherming hebben. Het is een sterk ras he.
xxx