Iemand ervaring met spullen van Lammert Haanstra?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

BounceBabe

Iemand ervaring met spullen van Lammert Haanstra?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-06 21:32

Zojuist heb ik de dubbele longeerlijn van hem besteld.

Wat vinden jullie van zijn spullen? Die o.a. bij Divoza Horseworld te verkrijgen zijn?

_Merato_

Re: Iemand ervaring met spullen van Lammert Haanstra?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 21:50

Jaaaaaa, ik heb de dubbele longeerlijn ook van Lammert. Gebruik hem nu zo'n 2 jaar. Fijne, zachte lijnen, echter het touw net achter de musketon begint nu wel rap te slijten. Heeft te maken met het door de ringen schuiven van de longeersingel.
Maar goed, ik ben er zeer tevreden over!

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-06 22:37

Yetse schreef:
Jaaaaaa, ik heb de dubbele longeerlijn ook van Lammert. Gebruik hem nu zo'n 2 jaar. Fijne, zachte lijnen, echter het touw net achter de musketon begint nu wel rap te slijten. Heeft te maken met het door de ringen schuiven van de longeersingel.

Mag ik vragen welke longeersingel je hierbij gebruikt? Ik heb erover zitten denken ook zijn singel te bestellen, maar vond de prijs toch nog wel behoorlijk hoog. Op dit moment heb ik een simpele lederen singeltje die in elke ruitersportzaak aan te schaffen is. Een kieffer singel van 69 euro met veel ringen is misschien ook wel nuttig. Maar zou dat het slijtproces aan de dubbele singels niet verhogen?

groetjes!

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 10:34

ik heb ook ooit de longeersingel van lammert gebruikt...superkwaliteit leer en sterk dat wel...maar ik doe het nu met een neoprene van 19,95 en die volstaat net zo goed

_Merato_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 15:00

@ bouncebabe: ik gebruik een longeersingel van Kieffer, met zeer veel ringen eraan. Het is helemaal gemaakt van leder en ik heb er destijds (2 jr. geleden) 199 euro voor betaald. Een rib uit mijn lijf, maar hij blijft zeer mooi, ik gebruik hem dagelijks!
Ik weet niet hoe de longeersingel is van Lammert, ik had mijn Kieffer immers al...

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 16:53

Ik heb de zweep van Lammert!
Super fijn en nog steeds mooi ding!

Voor de rest alleen maar goedkope spullen die prima volstaan!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 17:30

Yetse schreef:

INderdaad, het touw slijt snel. Ik heb nu een andere dubbellonge, eentje met katrollen die je aan de singel kunt klikken. En dan slijt het touw niet meer. Deze longe was 27 euro, dus nog goedkoper dan de Lammert Haanstra longe en net zo zacht en slijt minder snel. Je betaalt denk ik ook voor de naam.

Ik heb als longeersingel een tuigtrainingssingel van leer. Dubbele singelstoten, brede singel en bovenop 2 rechtopstaande ogen voor leidsels. Verder diverse D-ringen (liever D ringen dan ronde ringen i.v.m. uitscheuren). Midden onder de singel zitten ook nog ringen zodat je ook daar een hulpteugel door kunt halen. Een longeersingel moet in mijn ogen zeer veel ringen hebben zodat je overal waar je wilt de hulpteugel aan vast kunt maken of de longe door kunt halen.