Wie ervaring met Ton van den Brink? of Van Triest?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jodievanmij

Wie ervaring met Ton van den Brink? of Van Triest?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-06 16:41

Wie heeft er ervaring met zadelmaker Ton van den Brink uit Nijeveen?

of Wie heeft er ervaring met Zadelmakerij van Triest?

En welke vind je beter?

Ik heb ze beiden gesproken maar om eerlijk te zijn komt van den Brink goed over en van Triest een beetje nozem over.

Ik wil namelijk graag voor mijn paard een ander zadel en wil dat aan laten passen.

Ik heb een afsrpaak staan met van den Brink omdat ik wel goede verhalen over hem hoor graag zou ik ook jullie ervaringen willen horen!

Concorde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 16:48

Van Triest heeft een hele goede naam, en als ik het goed heb heeft Tom het vak van hem geleerd!
Ik ben zelf nog nooit bij van Triest geweest, wel om mij heen hele goede verhalen gehoord, ook mensen die zadels aan hadden laten passen, heb er nog geen slecht woord over gehoord eigenlijk. T schijnt wel een beetje een man te zijn die je moet liggen, maar als ie vakwerk levert maakt dat natuurlijk geen bal uit.
Ben wel bij Tom geweest, en die heeft mijn zadel heel netjes opgevuld, ook over hem goede verhalen.

kelly0188

Re: Wie ervaring met Ton van den Brink? of Van Triest?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 16:52

Heey!
ik heb ervaring met Tom v.d. Brink.. Het is ook wel een aparte jongen vind ik,maar hij doet zijn werk erg goed. Ik laat mijn zadel altijd bij hem opvullen. Van Triest vind ik ook een erg aparte man,maar over hoe hij zijn werk doet weet ik niets. Tom v.d Brink heeft bij van Triest in de leer gezeten.

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 16:59

ik kom al veel jaren bij van Triest en ik kwam er al toen v/d brink er nog werkte (hij heeft er 2 jaar gewerkt als ik het goed heb)
ik ben altijd erg tevreden geweest over van Triest
onze paarden hebbben goede ruggen en geen weggevallen spieren
hij is iid een beetje apart maar heeft wel onzettend veel verstand van zadels en hij is goedkoop (vind ik) en probeert je geen nieuw zadel aan te smeren..hij is juist dol op oudere zadels
jammer genoeg woont ie erg ver bij mijn vandaan (ik moet altijd met de trailer 2½ rijden en weer terug)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 21:20

Van Triest is op het eerste gezicht misschien wel een beetje 'vreemd', maar hij is absoluut een vakman!

Jodievanmij

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-06 21:29

Wel grappig dat ik niet de enige ben die van Triest nogal vreemd vind.> Ik heb 26 juni afspraak staan met Ton van den Brink denk dat dat wel goed komt.> Zo te horen weet hij waar hij het over heeft en hoor tot nu alleen maar lovende verhalen over hem. Van Triest is ook vast heel goed maarja om het maar zo te zeggen hij kwam nogal lousie over beetje dronken zeg maar. Ik vroeg hem naar wat zadels hij wist niet eens waar ik het over had terwijl het toch wel bekende zadels waren dus ja..Misschien was hij moe ofzo laten we het daar maar op houden maarja het kwam niet echt sereius over zeg maar en hij praate zichzelf nogal tegen.. Herhaalde dingen maar dan telkens zij hij weer iets anders. Dus nogal vaag. Ik wacht de 26e even af en dan horen jullie uiteraard wel even of ik geslaagd ben, typ op bokt wel even een verslagje!!

_Merato_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 21:54

Dit ga ik wel even volgen, heb net een topic geopend of iemand goede ervaringen heeft met Van Triest, heb namelijk een super oud zadel die ik helemaal wil laten restaureren.....

Pjelk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 23:33

Ton van den Brink ken ik niet maar van Triest wel. IK heb mijn Euroriding zadel tweedehands van hem gekocht en ben erg tevreden over de pasvorm! Van Triest heeft hem helemaal aangepast aan Pjelks rug en heft was zo`n beetje het eerste zadel wat echt goed lag op Pjelk.
Het is wel een wat vage man van Triest en zijn werkplaats/ winkel is best klein en rommelig. Maar wat maakt dat uit als hij vriendelijk is, de tijd neemt voor evt. uitleg en vooral: echt vakwerk levert?

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 07:50

Yetse schreef:
Dit ga ik wel even volgen, heb net een topic geopend of iemand goede ervaringen heeft met Van Triest, heb namelijk een
super oud zadel die ik helemaal wil laten restaureren.....

dat is nu net een leuk klusje voor van Triest
dat doet ie echt met plezier
welk merk is het?

Lin4LifeJarig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 10:08

Ik heb hele goede verhalen gehoord over van triest, een vriendin van me brengt altijd haar zadel daar heen als die weer iets aangepast moet worden.
ik heb er zelf ook een zadel heen gehad die op een paard genmaakt moest worden. Ik heb er geen klachten over. alles wordt super afgewerkt..

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 11:23

Hoi,

Niets dan lof over van Triest ! Hij is helemaal naar Zeeland gekomen om mijn paard te bekijken en zo mijn zadel aan te passen.
Alleen helaas is mijn paard niet in bespiering bij gekomen en blijft mijn zadel net iets te dicht bij de schoft liggen. Dus mijn verbrede Euroriding zadel ( door van Triest ) is nu te koop .....

van Triest schijnt overigens nu ziek te zijn, geen idee of hij nog werkt.

Groetjes,

Maris

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 11:46

Maris schreef:
Hoi,

Niets dan lof over van Triest ! Hij is helemaal naar Zeeland gekomen om mijn paard te bekijken en zo mijn zadel aan te passen.
Alleen helaas is mijn paard niet in bespiering bij gekomen en blijft mijn zadel net iets te dicht bij de schoft liggen. Dus mijn verbrede Euroriding zadel ( door van Triest ) is nu te koop .....

van Triest schijnt overigens nu ziek te zijn, geen idee of hij nog werkt.

Groetjes,

Maris

soms hebben spieren een 'zetje" nodig om zich weer goed te kunnen ontwikkelen/doorbloeden
kijk eens hier www.spierproblemen.nl
duur is het niet..
en er zijn meestal maar 2 tot 4 behandeligen nodig voor blijvend resultaat

ik wist helemaal niet dat hij ziek is
ik zal hem eens bellen

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 13:20

Van Triest is idd een vakman, zo ook Koostrat uit Groningen.

Mijn merrie heeft sinds vorig jaar januari een nieuw zadel en kwam na ruim 6maand pas rond in de spieren. Dat zijn dingen die tijd nodig hebben, ook een nieuw zadel moet wennen.

Rhys

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 13:33

Van Triest is idd gewoon een vage gast, en zijn winkel ziet er idem uit, maar hij doet z'n werk goed en daar gaat het om. Ik heb bij hem verschillende zadels laten aan passen en mijn County heb ik er gekocht.
Met Tom vd Brink heb ik zelf geen ervaring maar ik heb wel veel positieve verhalen over hem gehoord.

@ Unamie: Zou je misschien even een update willen geven als je hem gebeld hebt, ik wilde binnenkort ook weer iets aan mijn zadel laten doen, dus wil ook graag weten of hij werkt!

bruine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 13:46

tom van de brink heeft 2x mijn zadel aangepast en prima vakwerk gelevert , hij is een beetje zweverig maar goed voor zijn werk. helaas woont hij te ver weg en als hij aan huis komt rekent hij 50 euro voorrijkosten.

_Merato_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 14:55

@Unamie: Het is een oud zadel van de belgische rijkswacht, zo'n superbrede, donkerbruin zadel voor lange afstandsritten (geen endurance). Het heeft een schapenvachten onderzijde.
Het zadel is echt oud, maar nog zeer goed bruikbaar. De singelstoten moeten vervangen worden, de onderkant ook en het zadel moet even helemaal nagekeken worden. De pasvorm is perfect voor mijn spekkie (Yetse). Het leer is van dat superdikke tuigleer.
Ben alleen bang dat Van Triest gaat verzanden in nostalgische verhalen...

Alja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 15:02

ik ga altijd naar tom van de brink en vind hem echt een goede vakman en ook eerlijk ( dus hij kijkt niet alleen naar zijn eigen beurs)

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 10:56

soms hebben spieren een 'zetje" nodig om zich weer goed te kunnen ontwikkelen/doorbloeden
kijk eens hier www.spierproblemen.nl
duur is het niet..
en er zijn meestal maar 2 tot 4 behandeligen nodig voor blijvend resultaat

ik wist helemaal niet dat hij ziek is
ik zal hem eens bellen[/quote]

Hoi,

Iemand anders in dit topic zei ok nog dat het tijd nodig heeft om in bespiering bij te komen. Tuurlijk. Maar ik heb ruim een jaar met handdoeken onder het zadel gereden en nu ben ik het zat. Vind het doodeng dat het zadel zo dichtbij zijn schoft ligt.
Bij komen in bespiering heeft overigens ook veel met je rijkunsten te maken, ik maak alleen buitenritjes met lange teugel ........

Website www.spierproblemen doet niets bij mij. Maar mijn paard is net onder behandeling van een holistisch dierenarts. Ik zal eens vragen wat zij zegt van de weg gevallen bespiering.

Van Triest schijnt suikerziekte te hebben en lag laatst in het ziekenhuis.

Groetjes,

Maris

happyjoyce

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 23:55

Ik ga ook altijd naar van Triest toe. Mijn zadels liggen erg goed en mijn nieuwste zadel komt ook bij hem weg.
Tom heeft mijn zadel ook een keer gedaan maar van de fysio moest het zadel toen breder en dat kon hij niet zei hij.