stockzadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

deborah26

stockzadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-06 10:10

ik zit er aan te denken om een australian stockzadel te kopen om mee buiten te rijden. heb gehoord dat ze heel lekker zitten en dat je er veel stevigheid aan heb..maar sommige zeggen weer dat het niet lekker zit en je geen goede ondersteuning heb..mijn haflinger kan nogal eens onverwachts uit de hoek komen buiten omdat hij nogal veel temperament bezit..en is een meester in bokken dus moet wel zeker weten of een stockzadel goede ondersteuning heeft..wie heeft er zo een en heeft er ervaringen mee?

BonBon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 11:18

Pb Flew eens, zij heeft een stockzadel op haar draver liggen.

Hannanas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 12:23

Ik vind de Australian stock zadels heerlijk zitten. Ze zijn wel zwaar en groot, maar het zit met buitenritten echt relax. Anderzijds kan ik het niet goed beoordelen aangezien ik geen ervaring heb met super de luxe 100% goed zittende dressuur zadels. Misschien kan je het bij iemand uit proberen? Je zit wel vaster denk ik , en de knop he, alleen even oppassen als hij zo bokkerig is, dat je niet straks bovenop de knop gebokt wordt.

Je kan met knop, of zonder knop, en je hebt vele soorten stock zadels.
Wel heb ik gehoord dat de knop meer voor de sier is dan het echt veel gehang aankan. Of is dit een fabeltje?

deedee19

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 13:33

Toevallig heb ik er eentje mogen lenen van iemand. Ik ben er gisteren mee op weg gegaan, maar ik vond hem voor mijn toch wel brede fjord te lomp. Verder deed hij bij mij pijn aan mijn bovenbenen. Ik vond wel dat je een stevige zit had. De mijne wil nog wel eens hard in galop en op mijn dressuur heb ik dan nogal eens het gevoel dat ik val, maar dat was nu niet het geval.

Verder moet ik altijd mijn zadel meenemen op de fiets dat is al geen optie met dit zadel. Groot en behoorlijk zwaar. Jammer helaas maar geen stockzadel voor mij.

Lowara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 15:01

stock zadels zitten veel steviger dan gewone engelse zadels.
de zit is iets dieper, je zit toch nog in een kleine "kuip" hoewel die de vorm van een engels zadel heeft.
ze zijn wel behoorlijk zwaar, dus als je met je fiets dat ding steeds moet verslepen.. geen goed plan

Julia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 15:04

Heerlijke zadels!
In Nieuw-Zeeland veel ritten gemaakt door de bergen.
En dan zit dit echt heerlijk, goede houding en zit heel stevig in het zadel. Ook stockzadel gebruikt bij het zadelmak maken van verschillende paarden, echt een aanrader!

Phrono

Re: stockzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 17:00

Ik roep Flewie even.

Flew

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 17:04

Flew meldt zich.

Ik hou echt heeeeeel veel van mijn stockzadel. Het is een perfect zadel voor mij omdat er geen kniewrong op zit, ik kan namelijk door een blessure niet meer rijden op zadels waarin je been zeg maar vast ligt.

Ikzelf ben dus echt weg ervan, maaaaaar iedereen die eens op mijn poonie wil rijden, en dan aandraaft krijgt de schrik van zn leven. Ze klagen over geen steun (kniewrong dus) bij de benen en kunnen er amper mee lichtrijden. Ik denk dus echt wel dat je er goed over na moet denken.

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 17:05

stockzadels zitten heerlijk ik heb er ook mee gereden
kijk wel goed uit waar je er 1 koopt (koop iig geen zadelmarktgeval)
ik had toendertijd ook een goedkopere versie (1100 gulden ) en deze was behoorlijk scheef (gevuld) en daardoor had mijn paard 2 keer een verschoven wervel
gelukkig kon mijn zadelmaker het zadel weer 100% in orde krijgen

Unseen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 17:45

Stock Saddle's zijn geweldig Helaas is er vaak wat moeilijk aan te komen, en je hebt echt een goede kwaliteit nodig.
Door de "uitsteeksels" bij je bovenbenen blijf je super stevig zitten, het heeft lange zweetbladen waardoor je geen last van je knieen krijgt als je lang moet rijden.
Lichtrijden gaat inderdaad een beetje lastig, maar het went wel

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 18:15

Wat is er mis met de zadelmarkt stock zadels dan?

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 18:19

Hannanas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 18:36

dankje, ik zal even lezen.

Flew

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 18:38

Rupsje schreef:
Stock Saddle's zijn geweldig Helaas is er vaak wat moeilijk aan te komen, en je hebt echt een goede kwaliteit nodig.
Door de "uitsteeksels" bij je bovenbenen blijf je super stevig zitten, het heeft lange zweetbladen waardoor je geen last van je knieen krijgt als je lang moet rijden.
Lichtrijden gaat inderdaad een beetje lastig, maar het went wel

Ik kom alleen niet met mn benen bij de oren van mn zadel. Maar zelfs zonder die steun blijf ik lekker stevig zitten.

Hannanas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 18:46

Maarja, als je nou echt erachter komt dat je zadel scheef is, kan je toch gewoon langs gaan en zo te horen hebben ze een goede service.

maar ik beken: de kans is klein, dat als ik een eigen paard heb, een zadelmarkt zadel koop.

unamie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 19:38

Hannanas schreef:
Maarja, als je nou echt erachter komt dat je zadel scheef is, kan je toch gewoon langs gaan en zo te horen hebben ze een goede service.

wat versta je onder een goede service
ze hebben n.l. geen bal maar dan ook géén bal verstand van zadels

mijn vriendin ging daar eens kijken toen ze vroeg welke boom--maat een zadel had.... zeiden ze 17 of 18 inch