Slobberriempje

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Remember

Slobberriempje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-06 17:41

Gebruiken jullie een slobberriempje bij je S&T? Kom het namelijk maar héél weinig tegen, wil graag weten of het echt positieve meerwaarde zou hebben.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 18:25

Ik heb ooit een slobberriempje gebruikt bij een pelham.

Vond het niet erg handig, en kon er geen voordelen van ontdekken. Denk dat je dat vroeger sneller nodig had, aangezien je alleen van die enorme stangen had, en tegenwoordig veel meer diversiteit in de vormen.

Mizsz_Kitty

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 16:38

wat is het eigenlijk........

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 16:42

Je hebt op de scharen van een stang, een heel klein ' rondje' zitten, meestal tussen de bitring en de stangring.

Hier kan je een riempje insteken, wat zich dan weer verbind via de kinketting, en aan de andere kant weer vast.
Het houdt je stang mooi op zijn plek, en je kinketting.

Mizsz_Kitty

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 16:56

aha ik vat m±p

Remember

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-06 16:59

Daarom zit er dus ook een 'groter' ringetje midden op de kinketting

Mij lijkt het juist positief als het geheel wat stabieler ligt, daarom vind ik het raar dat je het zo weinig ziet. Vandaar mijn vraag naar meningen! Kan in de praktijk natuurlijk heel anders uitpakken!

Palhaço

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 21:03

heeft iemand hier een foto van?

Starbreeze

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 22:38

Dat is toch ook om ervoor te zorgen dat je paard de scharen niet beet kan pakken ofzoiets?

_Nicky

Re: Slobberriempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 22:41

Weet ik dat ook weer, heb namelijk nooit echt begrepen hoe het moest worden vastgemaakt en hoe het werd gebruikt.

Liezel1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 22:42

kijk, nu weet ik ook weer waarom dat grotere ringetje aan de kinketting is...

Jasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 22:45

Als ik S&T erin heb, heb ik ook altijd het slobberriemje eraan.
Dit omdat ik met losrijden mijn stangteugel vrij lang laat en door het slobberriempje blijft de stangdan netjes stil liggen. Zonder slobberriempje heeft de stang de neiging om wat te 'klapperen' als je de stangteugel niet op maat hebt.

Odie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 22:56

Ja ik rij al mn paarden die op stang en trens lopen met een slobberriempje. De stang ligt dan sowieso stiller in de mond en ik heb er ook 1 die is wat brutaal en probeert de scharen te pakken met zn lippen en dat kan niet wanneer ik het slobberriempje eraan heb.

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-06 23:25

Jasmijn schreef:
Dit omdat ik met losrijden mijn stangteugel vrij lang laat en door het slobberriempje blijft de stangdan netjes stil liggen. Zonder slobberriempje heeft de stang de neiging om wat te 'klapperen' als je de stangteugel niet op maat hebt.

Daarom leek het mij ook fijn, maar je ziet het zo weinig dat je toch soort gaat twijfelen!

Jasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 11:17

Dat komt omdat iedereen aan de stang zit te hangen, dan ligt hij ook mooi stil.

[edit] niet serieus bedoeld dus![/edit]

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 11:21

Jasmijn schreef:

[edit] niet serieus bedoeld dus![/edit]

jaja... .
Ik ben ook voor het gebruik van het slobberriempje. Ik denk ook dat het komt omdat er weinig bekendheid voor is. Hoeveel mensen met S&T weten eigenlijk wat het is??

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-06 12:42

Jasmijn schreef:

[edit]
niet serieus bedoeld dus![/edit]

Maar wel met kern van waarheid

Ik ben ook zo iemand die de stangteugel aardig los laat hangen, denk dat ik ook maar een slobberriempje op ga zoeken! Lijkt me toch fijner dan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 13:13

Palhaço schreef:
heeft iemand hier een foto van?

Afbeelding

Dit is het plaatje op divoza, maar niet helemaal compleet. Aan de andere kant, zit een lusje, wat je verbindt met een passantje.

romandour

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 18:40

inderdaad ik rij ook met stang en trens maar zonder slobberriempje. mijn vorige paard reed ik r wel mee. want die kon de stang vastpakken. maar ik rij nu met een 'baby'stangetje en dan wil dat haast niet. wat ik mij afvroeg is zijn er ook wel bekende ruiters die er mee rijden zoals Anky of Edward heb het nog nooit gezien.

Palhaço

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 21:39

Bedankt 'bitch ' (klikt gek om om jou naam zo op te schrijven )
maar dat plaatje heb ik al eens gezien...
Ik bedoel eigenlijk een plaatje van stang en trens in de mond en dan mét het slobber riempje... heeft hier iemand een foto van?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 22:45

Palhaço schreef:
Bedankt 'bitch ' (klikt gek om om jou naam zo op te schrijven )

Palhaço schreef:
Ik bedoel eigenlijk een plaatje van stang en trens in de mond en dan mét het slobber riempje... heeft hier iemand een foto van?

Heb ik ook nog naar lopen zoeken, maar dat kan ik ff niet vinden. Miss op hier ?

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 12:42

Zelf rij ik niet op dat nivo maar mijn vriendin heeft momenteel haar paard in de Z1 gestart en al tijdens de training heeft zij bij haar s&t een slobberriempje gebruikt. Haar paard is vrij lenig met zijn mond(je) en pakte continue de stang teugels beet en als hij even de kans kreeg beet hij er flink in om (denk aan het op-en af stappen of uitstappen). Ze kreeg deze tip van haar instructeur en sindsdien heeft ze een slobberriempje. Paard pakt de stangteugels niet meer beet dus voor dat helpt het in dit geval wel.

RUBYWHITE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 12:44

ow..een foto kan ik evt wel maken hoor...

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 20:21

Ik heb de mijne laatst dus voor het eerst met S&T gereden en toen we aan het uitstappen waren en ff aan het napraten waren zat die van mij al te klooien en te proberen de stang(teugels) te pakken met zijn lippen. Toen zei me instructrice wel dat als ie dat bleef doen ik er een slobberriempje aan moest doen...

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 12:52

Ik weet dat dit een zeer oud topic is, maar ik heb toch ook nog een vraag over het slobberriempje en het leek me handiger die hier te stellen dan een nieuw topic te openen.

Ik heb van de week mijn eerste stang&trenshoofdstel gekocht. Heb in de winkel gevraagd naar het gebruik van het slobberriempje. Daar werd geadviseerd om niet zomaar een slobberriempje aan je stang te bevestigen omdat je je stangteugel als beginnende S&T rijder waarschijnlijk in het begin nog wat losser hebt hangen. Want door het slobberriempje zou het bit ook stugger reageren oid?"Zij adviseerde het gebruik van het riempje alleen wanneer je paard zo handig is datie steeds te schaar in de mond probeert te nemen.

Ik heb het nog niet met mijn instructrice overlegd, omdat ik die nog niet gesproken heb sindsdien. Heb ook nog niet met S&T gereden, want ik doe dat de eerste paar keren alleen als ik les heb, zodat ik zeker weet dat er ingegrepen wordt wanneer ik het fout doe. Was dus ook zeker van plan om met mijn instructrice te overleggen.

Maar wat is de mening van de bokkers die het slobberriempje kennen/gebruiken over het gebruik van het slobberriempje bij onervaren S&T ruiters?

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-06 13:01

Juist met slobberriempje hangt je stang nog net wat stabieler, lijkt me alleen plus als je als onervaren ruiter je stangteugel nog net wat losser hebt hangen, hij gaat dan minder klapperen wat fijner is voor het paard. Dat is ook de reden dat ik 'm eraan had, ik gebruik met stangteugel zeer weinig (op het moment hangt het hele S&T hoofdstel zelfs uit elkaar in de zadelkamer omdat ze het op trens wat fijner oppakt Clown ) waardoor hij ook los hangt. Lijkt me voor het paard erg vervelend als die stang dan niet stil ligt. Dus door je kinketting goed te bevestigen én een slobberriempje te gebruiken maak je het alleen maar fijner voor het paard, mijns inziens...