Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Jasmijn schreef:Dit omdat ik met losrijden mijn stangteugel vrij lang laat en door het slobberriempje blijft de stangdan netjes stil liggen. Zonder slobberriempje heeft de stang de neiging om wat te 'klapperen' als je de stangteugel niet op maat hebt.
Jasmijn schreef:Dat komt omdat iedereen aan de stang zit te hangen, dan ligt hij ook mooi stil.![]()
![]()
[edit] niet serieus bedoeld dus![/edit]
.Jasmijn schreef:Dat komt omdat iedereen aan de stang zit te hangen, dan ligt hij ook mooi stil.![]()
![]()
[edit]
niet serieus bedoeld dus![/edit]
Palhaço schreef:heeft iemand hier een foto van?

)
Palhaço schreef:Bedankt 'bitch ' (klikt gek om om jou naam zo op te schrijven)
Palhaço schreef:Ik bedoel eigenlijk een plaatje van stang en trens in de mond en dan mét het slobber riempje... heeft hier iemand een foto van?
maar mijn vriendin heeft momenteel haar paard in de Z1 gestart en al tijdens de training heeft zij bij haar s&t een slobberriempje gebruikt. Haar paard is vrij lenig met zijn mond(je) en pakte continue de stang teugels beet en als hij even de kans kreeg beet hij er flink in om (denk aan het op-en af stappen of uitstappen). Ze kreeg deze tip van haar instructeur en sindsdien heeft ze een slobberriempje. Paard pakt de stangteugels niet meer beet dus voor dat helpt het in dit geval wel.
) waardoor hij ook los hangt. Lijkt me voor het paard erg vervelend als die stang dan niet stil ligt. Dus door je kinketting goed te bevestigen én een slobberriempje te gebruiken maak je het alleen maar fijner voor het paard, mijns inziens...