euroriding luxor

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Saszkiia91

euroriding luxor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-06 11:47

ik heb dus een euroriding luxor zadel,,

hij zit echt heerlijk, maar hij hangt heel erg naar rechts, bij heel veel mensen/paarden hangt dit zadel naar rechts.

Zijn er mensen die dit ook hebben?

steinstein

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 12:32

Ik heb ook een luxor gehad en kreeg ook altijd te horen dat mijn zadel naar rechts hing en ging daardoor twijfelen aan mijn houding. Heb nu een ander zadel en heb het probleem niet meer. Stalgenoot heeft ook een luxor en haar zadel hangt ook naar rechts en heeft dit zadel nieuw gekocht. Erg vreemd

Saszkiia91

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-06 14:15

ik snap er niks van nee,, bij bijna iedereen is dat zo, verder zit het zadel wel heel fijn en het kost niet niets dus ik vind het maar raar...

KozieZ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 14:37

die van mij hangt iets naar links... Waar hebben jullie het zadel gekocht?

Saszkiia91

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-06 14:38

PriscaZ schreef:
die van mij hangt iets naar links... Waar hebben jullie het zadel gekocht?

bij emmers in luyksgestel.. ja ver weg

KozieZ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 14:50

Mijn zadel hing namelijk in het begin niet scheef, maar sinds hij bijgevuld is wel... Ga maar weer terug om hem goed te laten vullen...

Saszkiia91

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-06 14:52

PriscaZ schreef:
Mijn zadel hing namelijk in het begin niet scheef, maar sinds hij bijgevuld is wel... Ga maar weer terug om hem goed te laten vullen...

ik heb hem een half jaar,, nog nooit opgevuld,, dat laat ik eerst doen en daarna kij ik of hij nog scheef ligt..

KozieZ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 15:03

Zou ik er wel naar laten kijken of in ieder geval zeker vertellen dat het scheef hangt...

Surion

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 15:04

Mijn zadel is tweedehands gekocht en hangt helemaal niet scheef.
Op de club heeft iedereen een Luxor , heb nog nooit van dit probleem iets gehoord , vind het echt een superzadel

KozieZ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 15:24

zoals ik al zei, bij mij is het sinds het opvullen... nadeel is dat ik 40 km heen en 40 km terug moet om bij die winkel te zijn geweest.

Saszkiia91

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-06 15:25

PriscaZ schreef:
zoals ik al zei, bij mij is het sinds het opvullen... nadeel is dat ik 40 km heen en 40 km terug moet om bij die winkel te zijn geweest.

dan ben je wel ff onderweg
mar bij mij is het nu al,, ik heb hem nog niet eens op laten vullen

KozieZ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 16:22

Zag net je foto's uit je onderschrift en zag dat je met een bontje rijdt... heb je al geprobeerd om zonder bontje te rijden? Neem aan dat je zadel niet gepast is met een bontje. Dat zou namelijk ook een rede kunnen zijn dat hij scheef zakt.

Saszkiia91

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-06 16:26

PriscaZ schreef:
Zag net je foto's uit je onderschrift en zag dat je met een bontje rijdt... heb je al geprobeerd om zonder bontje te rijden? Neem aan dat je zadel niet gepast is met een bontje. Dat zou namelijk ook een rede kunnen zijn dat hij scheef zakt.

ik rijd hem pas met bontje.. ik had het zadel dus net en hij kreeg ook steeds meer rugklachten.. met bokken tijdens het aansingelen en hoe meer druk ver die oren naar achter, dat deed hij nooit. Het zadel lag dus ook na een tijdje scheef. Toen is mij aangeraden om een obntje eronder te doen en tijdens het aansingelen doet hij nog steeds zo maar met rijden merk ik wel dat de druk meer verdeeldt is terwijl het zadel wel naar rechts hangt. maar het bontje heb ik dus later aangeschaft, ik ben normaal niet een voorstander om er meteen een bontje onder te leggen maar tot ik het op laten vullen is het even beter zo.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 00:03

Saszkiia91 schreef:
PriscaZ schreef:

ik rijd hem pas met bontje.. ik had het zadel dus net en hij kreeg ook steeds meer rugklachten.. met bokken tijdens het aansingelen en hoe meer druk ver die oren naar achter, dat deed hij nooit. Het zadel lag dus ook na een tijdje scheef. Toen is mij aangeraden om een obntje eronder te doen en tijdens het aansingelen doet hij nog steeds zo maar met rijden merk ik wel dat de druk meer verdeeldt is terwijl het zadel wel naar rechts hangt. maar het bontje heb ik dus later aangeschaft, ik ben normaal niet een voorstander om er meteen een bontje onder te leggen maar tot ik het op laten vullen is het even beter zo.

lijkt me beter de zadelmaker te laten komen en te kijken wat er mis is met het zadel ipv er zomaar wat onder te leggen.
Lijkt erop dat het zadel niet past.

bij ons lopen er 8 paarden met een Luxor, waaronder mijn eigen merrie. Mijn zadel ligt prima in het midden.

Laatst hadden mensen een nieuw gekocht, netjes gepast door Drunens ruiterhuis. (daar komen ze overigens alle 8 vandaan) na een paar weken lag het zadel teveel voorover en kwam het vanachter los.
Drunen gebeld, hun komen kijken, idd een fout van hun. Werd keurig netjes opgelost door de mensen een nieuw zadel te geven met een andere, wel passende, boommaat.

ik zou echt de zadelmaker hiervoor laten komen.

harnessmaker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 08:20

Ik kom wel meer scheve zadels tegen. Veelal ook nieuwe.
Een nieuwe vulling is zachter en vormt dus sneller. Als je ook maar iets scheef zit ( scheef zijn we allemmaal wel iets) vormt je kussen zich dus scheef.
Gelukkig is dit ook makkelijk te corrigeren.
Zelden is het de boom die scheef is.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 08:51

PriscaZ schreef:

Breng je je zadel weg om op te laten vullen?
Dat vind ik altijd zo raar...
Ik laat Bart van Ruyters voor Ruiters naar mij toe komen om hem te laten kijken hoe dat het zadel het beste opgevuld kan worden.
Als je je zadel gewoon wegbrengt weten ze toch niet hoe ze het op moeten vullen zodat het weer optimaal ligt?

Wilke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 12:11

Mijn zus heeft ook een Luxor en is niks mis mee, ze heeft deze bij drunens ruiterhuis gekocht. Bij ons op stal hebben zeker 15 mensen een luxor en heb er eigenlijk nog nooit klachten over gehoord. Gewoon even de zadelmaker laten kijken!

Saszkiia91

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-06 18:37

ik laat Bart van Ruyters binnenkort wel kijken.. dat is idd het beste ja..

mirrie90

Re: euroriding luxor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 18:53

ik heb hem van iemand anders overgekocht (zij heeft hem van t drunens ruiterhuis) hij is nu volgens mij 3 jaar (waarvan 2 jaar gebruikt) en doet het super geen last van scheefhangen las ik hem goed aansingel

Maris89

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 19:42

Ik rijd ook met een Luxor en dinsdag is de zadelmaker geweest. We hadden geen problemen met het naar rechts of links vallen maar hij kiepte wel voorover, nu past hij weer goed.

CleovG

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 19:48

Links, Rechts..
eh.. nee die van mij licht gewoon zo alsie moet liggen..
Maar als je zadel komen opmeten zien ze het toch al?

Vonnie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 22:19

Bart van Ruyters heeft mijn Euroriding VERPRUTST! Ik ben met paard en al naar hun toegegaan. Laten zien hoe het zadel lag (paard opgezadeld op de vrachtwagen. Hij kon zo goed bekijken wat eraan veranderd moest worden). Ik haal het zadel op. Werkelijk, het lag verschrikkelijk! Ik ben er niet eens meer op gaan zitten.
Dat geintje koste me wel dik 100 euro.
Hij wilde het daarna wel oplossen. Houdoe en bedankt. Aan mijn zadel komt hij niet meer

Saszkiia91

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-06 13:58

Vonnie84 schreef:
Bart van Ruyters heeft mijn Euroriding VERPRUTST! Ik ben met paard en al naar hun toegegaan. Laten zien hoe het zadel lag (paard opgezadeld op de vrachtwagen. Hij kon zo goed bekijken wat eraan veranderd moest worden). Ik haal het zadel op. Werkelijk, het lag verschrikkelijk! Ik ben er niet eens meer op gaan zitten.
Dat geintje koste me wel dik 100 euro.
Hij wilde het daarna wel oplossen. Houdoe en bedankt. Aan mijn zadel komt hij niet meer

hee,,
volgende week is harnessmaker hier in de buurt dus als het goed is komt die even naar mijn zadel kijken,, eerst even overleggen..