Reis/stal/werk bandages

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Roxxiejj

Reis/stal/werk bandages

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-06 19:41

Kan iemand mij misschien het verschil tussen werk- stal en reisbandages vertellen? En dan niet aankomen van 'Werkbandages gebruik je tijdens het rijden, reis bandages gebruik je in de trailer', want dat weet ik wel.
Maar hoe herken je bijvoorbeeld reisbandages? Kun je ook gewoon fleecebandages gebruiken voor in de stal (mijn pony wordt namelijk altijd heel vies na het wassen, VOOR de wedstrijd, dus ik pak haar helemaal in!!).

dierfysio

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 20:47

haha, mijn oude paard was ook zo'n viespeuk. ik had zo'n speciale spray daarvoor, om witte benen etc. weer snel wit te krijgen. het heet equilux, en is van hetzelfde merk als equistar (oranje antiklit, heel bekend) maar dan in een groene fles. even opspuiten, uitborstelen, klaaaarrrr!
lijkt me makkelijker dan dat in- en uitpakken steeds. bovendien zul je altijd zien dat ze net boven de bandages weer vies worden...
succes!

Roxxiejj

Re: Reis/stal/werk bandages

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-06 22:21

Jah ik ken het spul, maar iedere keer als ik het erop spoot en het in liet trekken, werd de vlek alleen maar groter! Op het laatst moest ik haar dan bijna helemaal gaan wassen..

Ver2006

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 08:34

De bandages varieren in lengte. Werkbandages zijn korter dan stal en reisbandages geloof ik, maar volgens mij maakt dat tegenwoordig vrij weinig uit, waarvoor je wat gebruikt. Fleece gaat sneller jeuken en broeien. Als je op stal iets om doet zou ik kiezen voor normale katoenen bandages...

superwoman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 08:41

......Wel met goede onderlappen!
verder ben ik het met Ver2006 eens

tantethee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 08:47

tís idd beetje ouderwets..
werkbandages zijn eigenlijk die kortere hele elastische die gebruik je met onderlappen.
de katoenen zijn eigenlijk stalbandages (met onderlappen) of te gebruiken met rijden.
fleece gebruik ik voor vervoer, kun je ook mee rijden, maar vind het zelf te propperig om het been

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-06 12:47

Zou je ook voor 1 nachtje lange onderlappen en fleecebandages om de benen kunnen doen? Anders moet ik zondag om half 7 mijn pony opnieuw wassen Of ik moet nieuwe katoenen kopen, en veel geld heb ik niet

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-06 12:47

Zou je ook voor 1 nachtje lange onderlappen en fleecebandages om de benen kunnen doen? Anders moet ik zondag om half 7 mijn pony opnieuw wassen Of ik moet nieuwe katoenen kopen, en veel geld heb ik niet