Ik ben op zoek naar een nieuw dressuurzadel en momenteel heb ik 4 zadels thuis liggen die ik mag proberen. (KN Allegro, en Kentaur 3 verschillende typen)
Wat is jullie ervaring met het uitzoeken van een nieuw zadel, moet je direct het gevoel hebben dat dit HÉT zadel is, of hebben jullie eerst moeten wennen. Ik heb inmiddels alle 4 de zadels geprobeerd en ik ben echt radeloos! Bij 3 zadels moest ik de eerste 5 minuten echt heel erg wennen, terwijl ik dat bij het 4e zadel weer niet had. Het 4e zadel (Kentaur Penelope) zat meteen lekker, alleen met draven vond ik het dan weer erg tegenvallen! (kon niet stilzitten)
De KN zat ook niet verkeerd, alleen vond ik 'm vrij hard en de voorkant is erg hoog! (was m'n kruis niet zo blij mee...

Zo had elk zadel dus wel iets, ik vraag me dan ook af of het niet gewoon aan mij ligt en dat ik dus gewoon even moet wennen. (ben een Kieffer Munchen vzh gewend).
Wat zouden jullie doen? Ook nog andere merken proberen (met het risico dat ik het straks helemáál niet meer weet), of ervan uitgaan dat het ook een kwestie van wennen is....
Wat is jullie ervaring daarin?
Gr. Chantal