Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
harnessmaker schreef:Ga je twijffelen?
Sjuimpje schreef:Ik heb er op gereden en had niet het WOW gevoelAan mijn paard merkte ik ook geen verschil.
Ik kon mij er prima op redden maar ik voel mij toch meer thuis op een traditioneel zadel
deedee19 schreef:Ik heb eerlijk gezegd nog nooit van dit zadel gehoord. Wat is er zo speciaal aan dit zadel? Ben wel nieuwsgierig nl.
Citaat:Het 'WOW' zadel van heeft de volgende voordelen:
Het 'WOW' zadel word geheel op maat gemaakt en samengesteld naar de wens van de ruiter.
Flexibele Carbon Fiber zadelboom
Gemaakt met de nieuwste materialen voor ultieme sterkte en flexibiliteit.
De laterale flexibiliteit geeft het paard de vrijheid in de schouder zonder belastende druk. Het anatomisch ontwikkelde kussen heeft een groot draagvlak die voor een vermindering van druk op de paardenrug zorgt.
De unieke vorm van de zadelboom zonder “zadelpunten” met een uitlopende zwevende plaat, geven het zadel een groter draagvlak dan een westernzadel.
Aanpasbare zadelboom
De zadelboom kan worden aangepast van extra smal (26 cm ) tot extra wijd (34cm).
Dubbele stijgbeugelhaken
De dubbele stijgbeugelhaken zorgen ervoor dat de ruiter zijn beenpositie zelf kan bepalen van een meer "langere" positie of een meer gebogen beenpositie.
Anatomisch ontworpen zit
Geeft de ruiter het gevoel van totale aansluiting met het dijbeen aan het paard voor een beter inwerking van de zithulpen met keuze voor een vlakke of een diepe zit.
Keuze van vervangende zweetbladen
Geeft de ruiter de mogelijkheid om zweetbladen te wisselen van dressuur naar veelzijdig en springen .
Keuze van vaste of verstelbare kniewrongen
Drie posities van het zweetblad
Alle zweetbladen zijn verstelbaar in drie posities zodat u de optimale beenligging voor u zelf kunt creëren.
Enkelvoudige beugelriemen worden meegeleverd zodat er geen gespen onder het been voelbaar zijn.
Het zadel word standaard geleverd met het flair luchtkussensysteem