Regendeken - Rhino/Amigo/evt. Bucas?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Paradiso

Regendeken - Rhino/Amigo/evt. Bucas?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-06 21:39

Rhino Turnout lightweight (geen vulling)
●Classic Orginal Cut●Breathable and waterproof●1000 Denier Ripstop Polyester Outer Shell●Nylon Lined
95,-

Afbeelding

Amigo Turnout lightweight
●Breathable and Waterproof●1200 Denier Polyester outer shell●Nylon Lined●New front leg arch●Classic orginal cut●separate hood available
63,-

Afbeelding

Eventuele optie:
Amigo Summer Turnout
Waterproof en Ademend 600D Polyester buitenkant met Leg Arch
80,-

Afbeelding

Wat ik zoek: een goede regendeken. Fijne pasvorm, niet snel schuurplekken op de schouders. Goed waterdicht. Bestand tegen veel rollen in 't zand en weidegenootjes. Mooie voering die de vacht heel laat. Moet in de winter ook over een staldeken kunnen. Paard komt er mee in het land en moet hem ook 's nachts eventueel op kunnen houden. Paard heeft een wond gehad waar ongeveer het dekenbontje zit van een gemiddelde deken, dit type dekens valt hier net overheen, vandaar dat ik naar Horseware neig.
(heb gedacht aan Bucas, maar hoorde minder goede verhalen? Daar toevallig ervaringen mee?)

Bedankt voor de info! Groeten, Suus
PS. Andere tips zijn welkom

(oh en hoe bevallen deze dekens m.b.t. het missen van een dekenbontje (manen heel?) En wat zijn de ervaringen met de "Leg arches"?)

dierfysio

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 20:57

ik heb de rhino-deken, maar dan het wug-model (met halve hals bruin ruitje: staat erbij op de horseware-site) als tussendeken. ERG fijne deken! mijn paard paste de bucas niet; is vrij breed en kreeg 'm niet eens dicht. deze paste prima, blijft ook bij flink rollen en spelen prima liggen, zonder bilriemen.
de manen zijn een klein beetje geschuurd eronder, maar hij heeft de hele winter ook een zelfde vorm onderdeken opgehad, dus...
ik ben er heeeel tevreden over, en kan 'm je erg aanbevelen.
de leg-arches zorgen voor een net wat betere pasvorm.
als jouw paard ook wat breed in de boeg is, zou ik voor een rhino/amigo met v-systeem gaan. dat is bij de borst een ring met 2 musketons eraan (om de deken dicht te maken). het staat uitgelegd op de horseware-site. helpt echt schuurplekken te voorkomen.
succes met uitzoeken!

Nouvel

Re: Regendeken - Rhino/Amigo/evt. Bucas?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 22:04

Waar is die Amigo maar 63,- als ik vragen mag...
Ik dacht dat ik 'm duurder had gezien nl...

(en als ik besluit om 'm te nemen... )

Paradiso

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-06 22:21

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 22:50

Ik heb al heel lang een bucas dek, aanrader.

Esther_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 09:18

Ik heb de Bucas smartex rain en de Bucas all-in-one. Ben over beide dekens tevreden. Paard komt er glanzend onder vandaan. Blijven tijdens het rollen goed liggen, geen schuurplekken. De deken sluit bovenaan de hals hoog, hoger dan de andere dekens. De manen waren daar iets dunner, voor de rest alles normaal.