[WN] Zadelbontje

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marjomar

Zadelbontje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-06 16:44

Ik ben hard op zoek naar een bontovertrek voor mijn zadel,maar ik weet niet of er verschillende modellen voor zijn.Het is voor een Crates Heeft iemand er nog zo één die het toevallig van af wil? Ik heb nl.te weig zitvlees

MSQuincyTE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 18:58

Crates heeft helemaal geen harde zit die heeft een zachte zit, mijn zadel heeft een harde zit en ik rij niet met een bontje.

Marjomar

Re: Zadelbontje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-06 22:02

Ben ik helemaal met je eens,ik heb vóór dit zadel een ander gehad.Heel even maar want die kon ik helemáál niet verdragen zo hard was die!maar ik rij nog niet vaak genoeg dus iedere keer als ik na een paar dagen ga rijden dan krijg ik héle zere zitbeenknobbels.Ik heb dus totaal geen 'zit' vlees .Als ik een paar dagen na elkaar gereden heb word het minder,maar als ik dan weer een paar dagen niet gereden heb dan doet het weer nét zo'n zeer en ik wil toch echt m'n cirkels rond krijgen

P.S.Jij hebt een mooi zadel,zie ik in je profiel.Die zie je niet veel,en die ziet er idd niet zacht uit

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 20:22

Volgens mij zijn ze er niet in bepaalde modellen voor westernzadels maar gewoon in 1 model. Je moet er zo eentje hebben die je over de knop kan doen en achter over de zitting. Zit heerlijk zacht en ook lekker warm!!!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 21:48

Misschien een rare vraag hoor, maar wordt dat niet veel te heet onder je kont bij een lange rit?
Ik ben juist dol op harde zadels, maar ik heb dan ook al genoeg kussentje van mezelf

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 07:15

Ik ben ook ruim voorzien van isolatie maar heb last van doorrijden. In de winter is het lekker warm en zomers koel, voordeel van echt schaap......

Spikers

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 10:40

Ik heb ook zo'n last van mijn achterwerk en heupen in het zadel, ik heb wel genoeg zitvlees maar andere redenen doen mijn achterwerk en heupen nogal opspelen.
Toevallig heb ik net zo'n bontje gekocht op Ebay, ze schijnen universeel en therapeutisch te zijn, warm in de winter en aangenaam in de zomer, nou dat gaan we binnenkort dus uitproberen.
Ik moet het bontje n.l. nog binnenkrijgen( scheelt aanzienlijk in de kosten dan bij de westernshop ).

allegro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 22:15

Ik rij al jaren met een schapenbontje ook veel lange ritten. Ik vind het super behalve als het regent. Koel in de zomer warm in de winter, een aanrader

Asciugamano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 22:58

MSQuincyTE schreef:
Crates heeft helemaal geen harde zit die heeft een zachte zit, mijn zadel heeft een harde zit en ik rij niet met een bontje.

Zit wel verschil in hoor.
De Crates van mij was hetzelfde model als die van m'n huisgenoot, alleen een jaartje ouder.
De mijne had een veel zachtere zit dan de jongere en daar hebben we dus ook af en toe zo'n dood schaap op liggen.
Heb dat schaap trouwens gewoon bij een western-web-winkel gekocht. Past perfect!

MSQuincyTE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 02:17

Slijt zo'n zachte zit van een Crates of welk ander merk dan ook niet?

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 02:22

Marjomar schreef:
P.S.Jij hebt een mooi zadel,zie ik in je profiel.Die zie je niet veel,en die ziet er idd niet zacht uit

Dank je wel voor je compliment voor mijn zadel.
Mijn zadel komt oorsprongkelijk uit Amerika en ik heb hem toen over kunnen kopen van Ab Bakker want daar reed ik toen
En soms voel ik mijn zitbeen knobbeltjes ook wel
Ik ben nog steeds heel erg blij met mijn zadel en van daar dat ik ook geen bontje wil omdat hij lekker rijd ondanks dat de zit zo hard is

Asciugamano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 19:03

MSQuincyTE schreef:
Slijt zo'n zachte zit van een Crates of welk ander merk dan ook niet?

Waarom zou een zachtere zitting (sneller) slijten?
Ik heb er niks van gemerkt i.i.g.

MSQuincyTE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 19:47

Bert ik heb geen idee of ze sneller slijten daarom vroeg ik het ook

Asciugamano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 21:26

HAha, oke.
Ik denk dus van niet, mijn zadel had dus een zachtere zitting, was een jaar ouder en werd veel meer gebruikt maar sleet niks harder.

Of bedoel jij misschien die suede zittingen?

MSQuincyTE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 21:33

Nee geen Suede zitting.
Daarvan kun je wel zien dat het wel slijt, misschien is de ene suede de andere niet

Blackpearls

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 09:00

hmm, k heb nu een behoorlijk hard zadel, k ga idd ook zo'n schapenbontje kopen (k heb ook geen zitvlees hihi) en ebay is lekker goedkoop

nickyu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 13:33

allegro schreef:
Ik rij al jaren met een schapenbontje ook veel lange ritten. Ik vind het super behalve als het regent. Koel in de zomer warm in de winter, een aanrader

hier nog een bont zitter , echt heeerlijk Haha! Bloos

Signe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 16:58

MSQuincyTE schreef:

het ene zadel is het andere niet en de ene kont is ook de andere niet. ik heb ook een hardseat en mijn vorige zadel was dat ook, toch zit deze beter!

voorzover ik weet zit er geen maatverschil in bontjes, maar je heb het seatsaver model dat alleen de vorm van de zitting heeft en een groter model die ook een stukje van de jockeys bedekt. Het si maar net wat je fijner vindt. Een vriendin heeft de seatsaver van Toklat en die bevalt prima. Is geen schapenbont, maar een synthetische reporductie van bont die ook nog eens heel goed te wassen is!!